Gå til innhold

Bodø AB 2012 - JSF


Anbefalte innlegg

:cool:

 

Er ikke det samme å granske norske dalbunner i amerikanske farger som det er med norske ;)

 

Er jo heller ikke paintkit med denne, så det har gått mye tid med å få 'grunnet' ned default painten slik at man fikk på plass en litt lysere gråfarge.

 

Plasseringene av merkene ble gjort ved hjelp av bilder fra en modell i norske farger som jeg håper er offisielt nok :whistle:

 

Må vel endel justeringer her og der etterhvert som man får laget ett paintkit, så dette er en middlertidig paint fram til da :)

 

Og bare for å nevne det, Dino har jo begått overkill deluxe mtp textur størrelser, 4096x4096 :o

På bildene ovenfor har jeg skalert ned til 1024 og merker ingen forskjell....bortsett fra at den er så lettdreven nå at det er direkte morsomt :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom med noe positivt da Tom smile

Nå bryr vel neppe fienden seg om det er ett stygt fly eller et pent fly. Han skyter allikevel.

 

F22 har trust vectoring, aircraft tracking til og med gjennom gulvet i cockpit, bare for å nevne noen få..

 

F-22 er konstruert for å kunne dominere luftrommet. For å kunne løse denne oppgaven har Lockheed og deres partner Boeing vært nødt til å inkorporere det ypperste av teknologi og ytelser.

 

Viktigste sensor for F-22 er dets egen radar og andre radarsystem. Datalink mellom forskjellige F-22 og flyvende radarstasjoner (AWACS) gjør at alle kan ha samme oppfatning av situasjonen. IR-sensor har vært utprøvd og er under fortsatt vurdering. Det har vært frem og tilbake vedrørende innføring av en Infra-Red Seach and Track (IRST). Dette vil gi F-22 mulighet til å oppdage og følge mål uten selv å sende ut elektromagnetisk stråling.

 

Innen området stealth er F-22 en videreutvikling av F-117.[trenger referanse] Konstruert med flate, kantede overflater og med en stor kropp for å unngå bruken av eksterne lasteopphegninger. Bedre datakonstruksjoner og testmuligheter har gjort at det er innført større grad av kurver enn på F-117. Samtidig er alle kanter og linjer parallelle som på B-2. Dette gjør at man har større kontroll på i hvilken retning man «reflekterer» radarstråling. Ved å planlegge oppdraget og utnytte datakapasiteten om bord, er F-22 i stand til å redusere den tid det «stråler» mot kjente radarposisjoner.

F-22 Raptor Rzuty.png

 

En vesentlig forskjell mellom F-22 og F-117 Nighthawk er bruken av radarabsorberende materiale (RAM). F-22 bruker kun RAM på utvalgte steder mens F-117A var mer eller mindre helt dekket av RAM. Det antas at hele hovedstrukturen til F-22 er bygd av bredbånds radarabsorberende struktur (RAS). Både B-2 og F-117A er konstruert med minimal RCS sett rett forfra, dette på bekostning av andre vinkler. På F-22 er trusselen fra luftvern og andre fly redusert ved at man har konstruert flyet med tanke på lav signatur i alle retninger.

 

(wikipedia)

 

Referanse

http://www.fa22raptor.com/technology/index.html

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og avionikken i F-35 er enda mer avansert... F-35 er på mange måter en vidreutvikling av F-22, ta en titt på videoen i slutten av posten.

 

F-35 har selvfølgelig ikke thrust vectoring, men hvor sannsynlig er det egentlig at et fiendtlig sly skal klare å komme seg så nært at man vil få brukt for det? Det er kjempeimponerende å se på airshows ol., F-22 på RIAT i år er noe av det råeste jeg har sett, men sjansen for at man får bruk for det i kamp er ganske små.

 

Og prislappen på denne herligheten er i forhold til F-35?

Med en prislapp på 150 millioner dollar per maskin er faktisk F-22 billigere enn F-35, som nå ligger på rundt 190 millioner dollar per stk.

 

[video:youtube]9fm5vfGW5RY

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppdatering på RNoAF painten, det er vel mer en oppdatering mtp forskjellige størrelser slik at man kan teste de mot systemet sitt og finne en "størrelse" som passer. :)

 

Her er en installer med 3 forskjellige oppløsninger, fra 4096 ned til 1024.

 

VIKTIG: Avinstaller forrige versjon [size:8pt](dvs du må fjerne innføringen til den fra aircraft.cfg filen)[/size], før du kjører denne installeren, ellers får du dobbelt opp med innføringer.

 

http://www.4shared.com/file/7nvll1In/F35A_RNoAF_Full.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flyegenskapene til F-22 ser ut til å være bedre bl.a. pga. thustvectoring, større maks. hastighet etc. Sikkert nydelig å se på i flyshowsammenheng.

Men utfra hva videoen her viste ser vel ikke F-35 så værst ut likevel med tanke på slagkraft og systemer. Likte veldig godt hjelmoppsettet i F-35. Skummelt bra.

Nå gjennstår det bare å se hva prislappen ender på her :)

 

Pasi, det var da fælt til produksjon her. Har jo bare såvidt fått lasta ned og testa så er du ute med nye pakke. Tusen takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja, Ernst, den (positive) masinga di har endelig fått meg i gang med Accelleration :grin: :cry: :whistle:

 

Det tok to timer å renske vekk FSX med alt tilbehør. Det tok en time å finne ut jeg måtte vaske FSX CD1 med Zalo, universets beste universalvæske, for å få inn SDK.

 

Takk og lov for FSdeveloper Wiki som ga oppskiften for vellykket install. Så da skal jeg snart ut og fly JSF. De resterende to ukene det tar å få inn resten gir jeg pokker i denne kvelden. Her blir det et par pils til, og så rett til hangarskipet. Ingen som stopper meg for å blåse grønt airborne likevel :whistle:. Call the ball!

 

Og ellers ligger Falcon4 Allied Force klar for install. Endelig skal jeg snart skyte med skarpt igjen, samt fikse noen sinnsyke videoer i lav høyde, som jeg gjorde med opprinnelig Falcon4.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Gratulerer Andrew med utført Acceleration, du kommer neppe til å angre på det. Appropo, Dino`s F-35 kan bare flys med Acc og IKKE med SP2, for de som lurer på det. - Og hjertelig takk for mange og hyggelige tilbakemeldinger, og ekstra hyllest til Pasi, som har fornorsket denne flotte modellen !!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for dett!

 

Angrer ikke, nei. Det har rett og slett vært fælt å ikke ha muligheten til å lande på hangarskip. Har hatt noen landinger med F-18, men den synes jeg er vinglete, og bytter til F-35 og Goshawk.

 

Et lite tips angående hakking med F-35: For meg ser det ut til at det er MFD *mode* som gir hakking. Når jeg trykker den firkanten som gir default MFD, forsvinner hakkingen. Så da tror jeg det går bra å bruke NAV funksjoner, bare man setter MFD tilbake til default etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...