Steinar Grindstein Skrevet 1. mai 2010 Del Skrevet 1. mai 2010 Som følge av backlogen etter Askeproplemene tidligere i år sendte Thai en B772ER og en B747-400 til OSL idag. Jeg ble forespurt om og fly B744 tilbake til BKK, da dem ikke hadde crew klart i Oslo for og fly denne tilbake. Hva er i bruk: FS9 PMDG B744 NA UT Europa ASE FS Global 2010 og Topcat for take off kalkuleringer: http://www.topcatsim.com/ Noe fakta om vekt osv. Block tid 11 timer Det var 302 pax som tilsvarte 23755kg Cargo/bag var på 12700kg Dette ga en TZFW 215210kg (19.6MAC) Fuel 118400kg Total ground wight 333610kg (23.3MAC) Dette ga en stab trim på 5.9 Med disse verdiene og været som var ble det regnet ut at man skulle bruke D-TO2 med en asumed temp på 34grader. Noe som ga en N1 på 93.7% som ga en sikerhetsmargin på bane 01L på OSL på 173 meter under gitte forhold. V1 ble da regnet ut til 154 Vr ble da regnet ut til 167 V2 ble da regnet ut til 173 med en påpluss på 15 som ga en V2 på 188 i MCP Så over til noen bilder: Det var ikke hvilken som helst B744 dem hadde sendt opp til OSL. Nemmelig deres Retromaskin. Dette synet av Tha B744 og B777 ved gate på OSL kunne man godt ha fått oppleve litt oftere Hvor ofte har man sett to stykk B744 på OSL samtidig da? Men nå fikk man det. Så var man airborn. Flere bilder følger utover dagen/kvelden. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Even Rognlien Skrevet 1. mai 2010 Del Skrevet 1. mai 2010 Nydelige bilder! God tur videre! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
andreas nærbø Skrevet 1. mai 2010 Del Skrevet 1. mai 2010 Fine bilder Fly selv B747 i dag Har du mange NM igjenn ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Steinar Grindstein Skrevet 1. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2010 Ja jeg har 2865nm igjen Takk for flotte tilbakemeldinger. Nye bilder er strax påtur. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
andreas nærbø Skrevet 1. mai 2010 Del Skrevet 1. mai 2010 Ok Flyr til St.Maatren nå selv og har litt over 750Nm igjenn B744 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Emil Topstad Skrevet 1. mai 2010 Del Skrevet 1. mai 2010 Veldig, veldig pent! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Steinar Grindstein Skrevet 1. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2010 På tide med en liten update. Hva sier folket med et par cocpittbilder da? Her ser man Progres siden i FMCn med blant annet distansen til step climb. Og er ser man fuel siden på eicas systemet. Til slut et utvendig bilde av det jeg mener er et av top tre retroliveryene som flyr idag. Snakker om et vakert fly hva? Da jeg nå er midt inne i svarte natta litt øst for russland vil det nok ikke komme flere bilder før desent og landing nermer seg. Og da det er vell 5 timer til man kommer så langt må dere desverre smøre dere med litt tålmodighet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
andreas nærbø Skrevet 1. mai 2010 Del Skrevet 1. mai 2010 Fine bilder Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
andreas nærbø Skrevet 1. mai 2010 Del Skrevet 1. mai 2010 men bare FL330 ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Steinar Grindstein Skrevet 1. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2010 Ja da var jeg på den høyden. Men om du ser på bilde nr to i den siste serien jeg la ut ser du at det kun er ca 200nm til step climb, og når jeg kom til det punktet klatert jeg opp til 37000ft Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
andreas nærbø Skrevet 1. mai 2010 Del Skrevet 1. mai 2010 ok Lander snart på St.maarten Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
andreas nærbø Skrevet 1. mai 2010 Del Skrevet 1. mai 2010 men motorene mine røyk plutseli vet noen hv som er galt ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Joakim Hagen Skrevet 1. mai 2010 Del Skrevet 1. mai 2010 Fine bilder! Nesten mareritt for meg siden jeg kommer på min tur til VTBB der jeg sovnet og endte nesten i Australia.. Hvordan får du inn Step-climbs? Har prøvd alt men noe gjør jeg feil etter den manualen. Gosh Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stian Svensen Skrevet 1. mai 2010 Del Skrevet 1. mai 2010 Lekkert .. FS9 still has it all! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Steinar Grindstein Skrevet 1. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2010 men motorene mine røyk plutseli frown vet noen hv som er galt ? Ser du er på en lang tur. Har du husket og switse over til rette fueltanker underveis? Vist ikke vil center og de to indre vingetankene gå tomme. I B747 skal man switse over når nivået i indre wingetanker er omentrent det samme som i de ytre, slik at vær motor tar bensin ifra hver sin tank. Vist ikke vil indre vingetanker go tom. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Kristiansen Skrevet 1. mai 2010 Del Skrevet 1. mai 2010 Lækkert Steinar! God tur vidre,venter i spennig på decent,approach og landing hvis du er våken ennå vel og merke..hehe! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Steinar Grindstein Skrevet 1. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2010 Det blir desverre ikke mere. Grunnen kan leses og sees her. http://www.flightsim.no/ubbthreads/ubbthreads.php?ubb=showflat&Number=547152#Post547152 Er sånn passe iritert etter alt det forarbeidet, så kommer Activ Sky og ødelegger en ellers perfekt flight knapt to timer før landing :mad: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Oddvar Johan Martinsen Skrevet 1. mai 2010 Del Skrevet 1. mai 2010 Hei Flotte bilder. Men lurer på en ting. Hvor fikk du tak i det liveriet der til Thaien?.. Har egentlig lett litt etter den, men har ikke funnet den.. Oddvar Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Steinar Grindstein Skrevet 1. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2010 Søk etter pmdg_tg_50.zip på avsim Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Oddvar Johan Martinsen Skrevet 1. mai 2010 Del Skrevet 1. mai 2010 Hei Takker, skal gå inn og se jeg;) Oddvar Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Ernst K.Furuhatt Skrevet 2. mai 2010 Premium Medlem Del Skrevet 2. mai 2010 Oi oi, stiiilig Thai-Jumbo, og typisk Steinar-reportasje, her er forberedelsene og realismen inntil desilitern med fuel :grin: Synd med avbruddet før landing( du forvillet deg ikke inn i noen askeskyer vel??). Lykke til med neste tur. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mathias Kjærstad Skrevet 2. mai 2010 Del Skrevet 2. mai 2010 Man kan ikke gå høyt opp i høyde når man flyr så langt , Andreas. man må tenkte på vekta. Dessuten så står det hvor høyt man blir anbefalt i FMC. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
A L Skrevet 2. mai 2010 Del Skrevet 2. mai 2010 tips: sett HDG til den lille pilen som er på NAV displyet. Så hvis du skal gå over til HDG vil den fortsette på samme kurs med hensyn til vinden! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tom Knudsen Skrevet 2. mai 2010 Del Skrevet 2. mai 2010 Very nice Steinar. Ser du har fått en fin fs9 og sånt liker vi å se... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Steinar Grindstein Skrevet 2. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2010 tips: sett HDG til den lille pilen som er på NAV displyet. Så hvis du skal gå over til HDG vil den fortsette på samme kurs med hensyn til vinden! Vell. Flyet vil fly på den kursen hdg/fmc sier uavhengig av vinden. Om man skal fly på hdg må man legge inn kompangsasjon for vinden for ikke og få avdrift. Med og fly på Lnav og fmc vil autopiloten atumatisk ligge og komangsere for sidevinden. Om kursen sier at man skal fly 223 og man har 55knots vind i siden må man sette hdg noen grader extra imot vinden for og kompangsere for avdrifta denne vinden ellers ville gi deg. På en annen side setter jeg rett hdg før jeg aktiverer hdg i mcp. Så på for de prosedyrer jeg følger vil dette ikke ha noe og si for meg rent praktisk. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.