Gå til innhold

Bring back Flight Simulator


Tom Knudsen

Anbefalte innlegg

Neh, tiden er inne for å la noen andre ta over...

 

Noen som er mer in touch med entusiastene. Noen som kan bruke mer energi på utvikling av god programkode enn på markedsføringsmessig fiksfakseri. Noen som står fritt til å velge tekniske løsninger fordi de er best. Noen som i handling verdsetter merverdien tredjeparts utviklere bringer på bordet.

 

Facebook gruppen burde vel heller gå til banker og finansinstitusjoner, der vi forsikrer dem om at de helt trygt kan investere absurde summer til utvikling. Feks i gruppen det gamle ACES teamet har dannet, eller Aerosoft. Slagordet blir; "Det er en bunnsolid trygg investering -vi lover!!!" ( :grin: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også enig med Christian og vil ikke støtte et produkt som er kjørt inn i en blindvei.

 

Tar jeg ikke feil jobber Aerosoft nå for å få finansiert sin utvikling av en ny sim.

 

Jeg er faktisk mer villig å være med på en slik finansiering i form av aksjer, verdi brev eller lignende. Det trenger ikke være rare beløpet bare mange nok er med.

 

Ragnar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Egil Johnsen

Støtter Christian 100%. Jeg tror at en av grunnene til at FS ble nedlagt, var at kodebasen var blitt et lappeteppe.

 

Merk at hvis man ser på de tidligere publiseringene av Flight Simulator de siste årene, så har det kommet en ny versjon annet hvert år (bortsett fra FS2004 som varte i tre år). FS-X kom i 2006, og ACES ble lagt ned i 2009.

 

Da burde egentlig FS 11 vært ferdig (i det minste på betatest stadiet). Jeg har da tatt den konklusjonen at de var langt fra ferdige med noen ny versjon. Kodebasen har da vært råtten, og MS vil ikke finansiere en ny versjon fra bunnen av. Snipp snapp snute.

 

Jeg tror også at MS heller vil satse på spillkonsollen sin. Den er nå hardt skviset mellom Nintendo wii på den ene siden og Sony PS3 på den andre. I tillegg suser Apple videre med stø kurs, og hanker inn markedsandeler, spesielt privatbrukere.

 

Jeg tror at hobbyen vår er avhengig av at Aerosoft lyktes. Jeg hadde håpet på at det ville bli et samarbeid mellom flere/alle aktørene i 3. parts markedet, siden alle er avhengig av at det i framtiden vil finnes en åpen FS-plattform.

 

Etter min mening, så er det nå viktigere å støtte Aerosoft enn Microsoft.

 

Egil Johnsen

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ELLER så kan man bruke X-Plane.

 

Jeg vet dette har skapt sterke reaksjoner tidligere, men jeg tror det er på tide å innse det. X-Plane er allerede tilgjengelig for de tre mest bruke operativsystemene i verden, det har fly, scenery og en aktiv brukerbase som kontinuerlig kommer med nye oppdateringer. I tillegg er neste versjon allerede i full utvikling. Om det er noe som mangler, så er X-Planes kodebase allerede mer tilgjengelig i form av SDK og lignende enn FS noen gang var, så det at det mangler addons osv er ikke et større problem enn at noen utviklere eller andre interesserte setter seg ned og lager dem.

 

Så hva er greia med å vente på noe nytt da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På samme måte som du venter på ny versjon til XP, nye updates til fly osv.. Ting er nytt og det er greia..

 

Men ser ikke relevansen til XP i denne tråden Anton, de fleste vet jo at XP finnes og hvor man evt. kan kjøpe det. Antar folk er såpass intelligente at de neppe trenger flere tips om det.

 

Vi har alle vær vår smak, ønsker man ikke MSFS tilbake, vel da trenger man ikke engasjere seg i denne tråden.

 

Jeg ønsker i alle fall å gjøre min lille innstats for å få MS tilbake på banen, tror jeg at dette kommer til å resulterer i det? Realistisk nei, men det er da lov og håpe og det skader i alle fall ingen.

 

Jeg ser på dette med godt mot og stor glede, akkurat som med alt annet til FS..

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Interessant poeng Egil. MS røper ikke allverden om akkurat hvor langt man eventuelt har/hadde kommet, men man fikk bestemt inntrykk av av FS11 kun "indirekte" var påbegynt på det tidspunktet ACES ble nedlagt ja...

 

Anton Brondz

Så hva er greia med å vente på noe nytt da?

Personlig tror jeg mye av greia skyldes "ledelsen" i X-Plane. Som du påpeker har X-Plane også etter mitt syn definitivt mange av de egenskapene jeg etterspør. Men de evner tilsynelatende ikke å skape kommersiell interesse fra de rette addon-produsenter, og de har vel gitt utrykk for å ikke ha noe ønske om å konkurrere på mange av de områdene FSX er overlegen. I hvertfall er det inntrykket jeg får av diskusjoner rundt temaet.

 

Hvis det ikke dukker opp noe annet, så er selvsagt X-plane et alternativ, men slik jeg ser det er det fint plass til et flysim-produkt ved siden av X-Plane, med mindre de selger kodebasen, eller endrer retning dramatisk.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...