Eivin Stensø Skrevet 18. april 2010 Del Skrevet 18. april 2010 Straight-in ILS-approcher kan være kjedelig å fly i lengden. Her kan du fortelle om din favoritt approach(eller departure for den saks skyld). Det bør være en non-precision approach(helst offset) eller visual. Her er noen jeg liker godt: *ENKB VOR/DME25. *ENHD VOR/DME32. <- Offset procudeures med short final line up der du ofte må bekjempe kraftige vinder, dårlig sikt og lavt skydekke *VHHX IGS13 <- Kai Tak. Hong Kong gamle. Legendarisk app! 47 graders offset LOC/GS med visual line up med runway ca 500ft over hustakene i sentrum av byen. Windshear og kraftig turbulens. Har du ikke prøvd denne har du gått glipp av noe. Pass opp for heavvy'en som kommer rett bak deg. Av banen fort! Når motsatt bane var aktiv måtte departuren flys på samme måte. - Hårreisende. :eek: BTW. Her er det snakk om approacher du liker å fly på sim. Ikke legg ut youtube-linker her med mindre det er en veldig god grunn til det. Tråden blir fort uoversiktelig med tonnevis av videolinker. Takk. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivar Skaugstad Skrevet 18. april 2010 Del Skrevet 18. april 2010 VOR/DME til Samos, LGSM. Min personlige favoritt! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TOS Skrevet 18. april 2010 Del Skrevet 18. april 2010 LOC inn til Isafjordur på Island kan vere artig Og visual inn til Madeira er også gøy. Ellers så er jo ofte VOR-A eller NDB-A artig same kor du skal inn Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Christian Paulsen Skrevet 18. april 2010 Del Skrevet 18. april 2010 I tillegg til Kai Tak og Madeira som er nevnt, liker jeg godt "River Visual" til KDCA Washington. Man følger elven som snirkler seg mellom Pentagon og White house, Capitol osv, og svinger så i lav høyde hardt høyre ved siste broen. (Havner du off track vil du bli skutt ned! :grin: ) Kart og kort beskrivelse; The River Visual approach was instituted due to safety and noise abatement concerns. The approach (which is for runway 19), which follows the course of the Potomac River, is only possible with a ceiling of at least 3,500 feet and visibility of 3 miles or more. There are lights on the Key Bridge, Theodore Roosevelt Bridge, Arlington Memorial Bridge, and the George Mason Memorial Bridge to aid pilots following the river. Aircraft using the approach can be observed from various parks on the river's west bank. Passengers seated on the left side of an airplane that is landing can easily see the Capitol, the Washington Monument, the Jefferson Memorial, the World War II Memorial, Georgetown University, the National Mall, and the White House. Passengers seated on the right side can see CIA headquarters, Arlington National Cemetery, the Pentagon, and the United States Air Force Memorial. En annen fin innflyvning jeg liker godt er circle to land RW08 LOWI (Innspruck) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas Grindvoll Skrevet 18. april 2010 Del Skrevet 18. april 2010 Vet at Clamer har en STAR+Approach til LFMN Nice på lur... Ellers er denne kalt the widowmaker av en eller annen grunn: HI-ILS RWY 21 til KROW http://204.108.4.16/d-tpp/1004/00354HI21.PDF Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andrè Amundsen Skrevet 18. april 2010 Del Skrevet 18. april 2010 Syntes flyplassen Dalaman i Tyrkia er spennede. Mye fjell... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andrew Thomsen Skrevet 18. april 2010 Del Skrevet 18. april 2010 SJA 7M approachen til Tromsø Rwy19. http://www.ippc.no/norway_aip/old/AIP/AD/ENTC/EN_AD_2_ENTC_4-5_en.pdf Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eivin Stensø Skrevet 19. april 2010 Forfatter Del Skrevet 19. april 2010 Jeg har en til: Røros ENRO(AD elev 2051'):ILS32 9' offset med høyt terreng på alle kanter. Sleng på en circle-to-land 14 så har du timesvis med moro samt tretopper i main-gearene. Kun et lite hopp fra Værnes. AIP Norway Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Magnus F. Meese Skrevet 19. april 2010 Del Skrevet 19. april 2010 Andrew, du flyr den manuelt da? Jeg går utifra at "spennende" ikker er å sette LNAV og VNAV og lene seg tilbake? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tommy Hansen Skrevet 19. april 2010 Del Skrevet 19. april 2010 Approach fra vest via GONIX til ILS/LOC rwy 18 til circle and land rwy 36 Chambery aix les Bains-LFLB så får du nok å henge fingra i!! Charts: her North RNAV rwy 02 Toncontin Tegucigalpa MHTG Den approachen er nådeløs. En pitteliten feil,å du har vann langt over hodenivå! Charts: her Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eivin Stensø Skrevet 19. april 2010 Forfatter Del Skrevet 19. april 2010 Havner du off track vil du bli skutt ned! Sånt bidrar til å gjøre approachen spennende ja. :grin: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Mats Brendesæter Skrevet 19. april 2010 Del Skrevet 19. april 2010 - Nice, Frankrike - USA generelt under hoeye trafikk mengder hvor Visual App. er standard prosedyre. - Innsbruck - Madeira - Aircraft Carrier Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tommy Bernes Skrevet 19. april 2010 Del Skrevet 19. april 2010 Overrasket over at ikke Lukla er nevnt, synes selv den sammen med SABA og St. Barthlemy er artige approacher Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
andreas nærbø Skrevet 1. mai 2010 Del Skrevet 1. mai 2010 Innsbruck og så syns jeg St.Maarthen er fin Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.