Gå til innhold

Denne er noe av det råeste til FS


Øyvind Digranes

Anbefalte innlegg

Gjest Geir-Finstad

dette så veldig bra ut. Men Iris F16 er ikke langt unna tror jeg, om du flyr det rett...Men denne skal absolutt i stallen ja...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Iris sin F-16 er knall den, men den er nok milevis unna VRS sin Superbug, ihvertfall når det kommer til systemsimulering. Jeg har ventet lenge på FSX-versjonen av Super Horneten, og nå ser det ut til at den ikke er langt unna. Jeg hadde selvfølgelig foretrukket å fått denne maskinen i en combat sim som f.eks DCS, men man får ta det man får :P

 

Og endelig er det noen som legger vekt på å få til gode vapor-effekter i FS :grin:

 

[video:youtube]3P8QMK3pWdQ

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke prøvd IRIS F16, men vil tro at den ikke kan sammenlignes. Systemsimuleringen her er på nivå med Falcon 4.0 AF.

Er også det eneste flyet til fs som faktisk simulerer fly-by-wire.

Gleder meg til å prøve FSX versjonen, men frykter at den kommer til å ta livet av min kjære maskin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har flydd med VRS sin F-18 i ca 4 måneder nå i FS2004, og vært med i Virtual United States Navy i 3 måneder, og i neste måned skal vi få testet maskinen skikkelig da vi skal å vUSAF sitt Red Flag Nellis!

 

Man kan fyre av våpen, slippe bomber, og i følge det jeg har hørt om FSX utgaven skal vist våpensimulering være noe bedre der enn i FS9.

Flyet oppfører seg realistisk noe som er en liten utfordring, uten at jeg er 100% sikker så tror jeg at jeg har endt opp i "Falling Leaf" et par ganger med den. Kan være noe lignende når jeg tenker meg om.

Her er forøvrig et bilde av 2D Cockpiten i FS9.

 

 

fsscr012-1.jpg

 

Guns Guns Guns

 

 

Til dere som flyr FS2004 og denne saken her, så har vUSN en egen Europeisk Skvadron. VFC-12 Fighting Omars og i løpet av kort til vil undertegnede være Executive Officer/XO i den skvadronen :)

 

[video:youtube]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lund, det er noe som heter basert på dokumentarer fra virkeligheten. Som F.eks Red October, Jetstream, ++++

 

Og hvor har jeg formulert meg slik at det kan tolkes som at jeg liksom har flydd F-18 i virkeligheten? Alt jeg sier er at den oppfører seg realistisk basert på det jeg har sett og hørt fra diverse dokumentarer fra virkligheten.

 

Til de som måtte lure hva Falling Leaf er:

 

[video:youtube]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aleks har du i det hele tatt sett dokumentaren "Jetstream" på Discovery? Er utrolig hva man kan lære om flya der altså...

 

Blir å lage en noe lengre tråd her om Virtual United States Navy og VFC-12 Skvadronen, for å prøve å få en interesse her inne for det.

 

Og Aleks, jeg tror det er på tide at du passer kjeften din. Her kommer du å spør i en frekk tone om hvordan jeg visste dette, og når du innser at du failet så kjefter du opp Meese!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øyvind litt tips til deg.

 

Jeg ser du har skjønt såpass at du flyr over Carrier og gjør en Navy Break. Det er bra. Normalt vil du gjennomføre Navy Break i 600 fot, 250knop og på høyre side av skipet.

 

Et par spm. Hvorfor i alle dager står det 4 fly forran Lens når båten burde være i Recovery mode? Umulig å se lysa skikkelig der.

 

Ser ut som det ble en relativt grei landing det der, men dog må jeg si at jeg tror det kabel systemet ditt er litt feil.

 

Det ser absolutt ut som du overshooter ganske kraftig, men kan være jeg tar feil.

 

Du ser den E lignende saken i HUDen? Den vil du prøve å være i midten av så langt som mulig når du lander. Det er E-Bracketen som viser AOAen din. I midten på den er optimal AOA for landing. Dersom den dropper under HUDen din, og den fortsatt er under HUD når du lander har du gjort noe alvorlig galt.

 

Dersom du er interisert kan jeg sende deg et par dokumenter om Carrier Ops og diverse prosedyrer. Disse er dog tilpasset til vUSN, men prosedyrereme er lik virkeligheten. (Case 1/Case 3 Approach, Marshall Hold, Fraselogi for dette+++)

 

 

På ingen måte en perfekt TRAP, logboka sier at jeg har totalt 28 traps siden jeg ble med i vUSN. Bildet er tatt på USS Harry S Truman. Du ser "PAPI" på venstre side, nesten i midten.

 

fsscr012-2.jpg

 

Og dersom du er interisert i å fly på nett kan du jo melde deg inn her: www.vusn.org

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dekket er ferdig "møblert" i denne konfigurasjonen. Kan velge mellom emty, launch, recovery og crowded deck. Dette er crowded deck.

 

Landingen er egentlig en vave off som jeg ga blanke i. Kom inn low and slow som ble en overshoot og trap med for mye speed.

 

hele greia var mes for filmen sin del.

 

Forstår vUSN ikke støtter FSX.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...