Tom Knudsen Skrevet 2. mars 2010 Skrevet 2. mars 2010 http://www.dinside.no/836408/jagerflyver-for-en-dag-i-norge Siter
Fredrik Edvardsen Skrevet 2. mars 2010 Skrevet 2. mars 2010 Hadde sikkert vært artig med en tur ja, men L-29 er fortsatt en trainer og ikke noe jagerfly... Siter
Andreas Grindvoll Skrevet 2. mars 2010 Skrevet 2. mars 2010 Et solid poeng, Fredrik! En L-29 er hverken et bombefly, patruljefly, transportfly eller jagerfly. Siter
Inge Jenstad Skrevet 2. mars 2010 Skrevet 2. mars 2010 Var en tur opp med OY-LSD i 2007. Problemet var ikke flyet, men piloten. Han var veldig forsiktig til å begynne med. Men jeg fikk etter hvert forklart at jeg hadde vært oppe i alt fra Bücker Jungman og Tiger Moth, via en masse småfly og microfly til Saab Safir og P51 Mustang, så ble det litt mer liv. Men da begynte tiden å renne ut. Roll og loop - intet problem. 4+ G ei heller. Egypt brukte L29 mot Israels stridsvogner (med blandet hell!), og gjør nok over 400 knuter. Det ble lite inverted og negativ G siden flyet ikke var støvsuget før takeoff. Men artig læll! Siter
Andreas Grindvoll Skrevet 2. mars 2010 Skrevet 2. mars 2010 11.500 bortkastede kroner... Jeg tror de som driver dette må ha et problem med å bli kvitt pengene sine! -Men "må" man så "må" man Siter
Mathias Kjærstad Skrevet 2. mars 2010 Skrevet 2. mars 2010 11.500 kr, Putter du LITT mer i , så får du flyd på simulatoren på Oxford, OSL Siter
Chris_Andre Martinussen Skrevet 3. mars 2010 Skrevet 3. mars 2010 Er vel fremdeles mulig med billigturer med MIG i øst ? Siter
Fredrik Edvardsen Skrevet 3. mars 2010 Skrevet 3. mars 2010 Det er ikke direkte billig nei, den billigste pakka til FlyMig.com, som bare inkluderer flyturen, koster ca 75000 kr for en flytur med MiG-29. En tur med Su-27 vil koste deg rundt 100000 kr. Men jeg vil likevel tro at det er mer velbrukte penger enn 11500 kr for en tur med en L-29 Siter
Inge Jenstad Skrevet 3. mars 2010 Skrevet 3. mars 2010 Jeg har testet 737-simulatoren som B SAFE hadde på Fornebu også. Der hadde de en modus som gjorde at du fløy med dobbel hastighet. Da ble det rene jagerflyet, og spesielt morro i Alpene og i Vestlandsfjordene. Men må innrømme at turen jeg hadde med P51 Old Crow på Værnes for en del år siden overgikk det meste. Pilot Lars Næss la ikke mye imellom .. Senket magensekken ned i knehasene og andre innvoller spratt nesten ut av ører og øyne. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.