Gå til innhold

Jagerflyger for en dag


Tom Knudsen

Anbefalte innlegg

Var en tur opp med OY-LSD i 2007. Problemet var ikke flyet, men piloten. Han var veldig forsiktig til å begynne med. Men jeg fikk etter hvert forklart at jeg hadde vært oppe i alt fra Bücker Jungman og Tiger Moth, via en masse småfly og microfly til Saab Safir og P51 Mustang, så ble det litt mer liv. Men da begynte tiden å renne ut. Roll og loop - intet problem. 4+ G ei heller. Egypt brukte L29 mot Israels stridsvogner (med blandet hell!), og gjør nok over 400 knuter. Det ble lite inverted og negativ G siden flyet ikke var støvsuget før takeoff. Men artig læll!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har testet 737-simulatoren som B SAFE hadde på Fornebu også. Der hadde de en modus som gjorde at du fløy med dobbel hastighet. Da ble det rene jagerflyet, og spesielt morro i Alpene og i Vestlandsfjordene. Men må innrømme at turen jeg hadde med P51 Old Crow på Værnes for en del år siden overgikk det meste. Pilot Lars Næss la ikke mye imellom .. Senket magensekken ned i knehasene og andre innvoller spratt nesten ut av ører og øyne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...