Tor-H Bergseng Skrevet 9. februar 2010 Del Skrevet 9. februar 2010 Som mange andre her har gjort bestemte jeg meg i dag for å ta en jorda rundt tur. Den vil bli flytt med en 737.800W fra et Østerrisk bizznizzselskap. Det var en ære å få dette oppdraget å frakte de 40 søkkrike gjestene fra Klagenfurt å rundt jorda. Slenger ut et lite bilde etter ferryflighten fra Wien. Bare å si ifra hvis noen vil se mer så kan jeg poste i samme tråden. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mathias Kjærstad Skrevet 10. februar 2010 Del Skrevet 10. februar 2010 Fint bilde ! Jorda rundt tur bilder er alltid fint å se ! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Emil Topstad Skrevet 10. februar 2010 Del Skrevet 10. februar 2010 Flott bilde! Merm mer mer.. :grin: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tor-H Bergseng Skrevet 10. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2010 Skal bli. starter på første leg til LROP nå :grin: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tor-H Bergseng Skrevet 10. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2010 Da var første leg med Pax unnagjort. Turen gikk fra LOWK Klagenfurt til LROP Bucharest i Romania. Dette var en tur på knappe 500nm som foregikk på FL410. Legger ut noen bilder fra finale til rwy 08R LROP Etablert på localizeren. Short finale KISS! 1 sekund før shutdown på remote stand. Håper bildene var verdt titten. flere følger i samme tråd. Kan forøvrig nevne at scenery er freeware Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tor-H Bergseng Skrevet 10. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2010 Om det er noen som følger med her fortsetter jeg med neste leg. Leg 2 gikk fra LROP til LLET Eilat i Israel. Eilat er vel nesten et eneste stort resort, med masse flotte hoteller. Her skulle paxen tilbringe det neste døgnet. Taxi to holdingpoint 08L Ca. 1000 nm senere begynner vi å nærme oss Eilat. Høyt skydekke og litt vind. Eneste er at flyplassen ligger nede i en dal med en del vind, samt en smal kort bane. Long Final! Short final! Jaggu blei det ikke windshear gitt :grin: Men alt ordner seg med litt makt Greit å vite på forhånd hvem stand man skal ha Jaggu var det ikke spottere i Israel å gitt Scenery er fra samme person som laget Ben Gurion sceneryet å finnes her! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars-Petter Meyer Bedin Skrevet 10. februar 2010 Del Skrevet 10. februar 2010 Stilig! Skal ta meg en 2010 jorda rundt selv i år også. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Even Rognlien Skrevet 10. februar 2010 Del Skrevet 10. februar 2010 Nydelig! Er dette FSX eller FS9? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tor-H Bergseng Skrevet 10. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2010 Er nok FS9. FLyr desverre ikke på Vatsim. Men har det jaggu meg gøy fordet:P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tor-H Bergseng Skrevet 10. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2010 Da var det klart for neste leg hvis noen fortsatt titter:P Turen gikk fra LLET - OMAA Abu Dhabi i emiratene. En 1200nm lang tur over kjedelig ørken med mye turbulens. Legger ut noen bilder fra landinga God fart før descent Rett før established på localizeren på 31R Established, gear down, Vref+5 Kiss!! Nok en gang Taxer forbi Ethiad terminalen Parkert på remote stand. Takk for titten. Neste leg blir nok ikke før over helga. Scenery er selvfølgelig freeware. Finnes på flightsim.com Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mathias Kjærstad Skrevet 10. februar 2010 Del Skrevet 10. februar 2010 Fine bilder dette her! Fortsett og legg ut ! Noen minuser: Du tar hjulet ut for tidlig, så er det en ting til, husker ikke hva det heter, Men under altitude måleren din, så er det gul firkant rundt hpa? (korrekt meg hvis jeg tar feil) Du skal trykke på en knapp som ligger ved EFIS. Ellers så var det bra ! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tor-H Bergseng Skrevet 10. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2010 Grunnen til at landing gear kom ut tidlig var at jeg hadde ganske så stor fart. Men det er noe som er litt opp til smak og behag eller company policy. Den gule firkanten vet jeg ikke, er ikke så veldi gavansert av meg hehe. Håper jeg rekker neste leg i morgen etter jobb Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristoffer Vinje Skrevet 10. februar 2010 Del Skrevet 10. februar 2010 Den gule firkanten er barometeret, altså lufttrykket som du har stilt inn. Hvis det blir en gul firkant betyr det at du enten har gått over transistionlevel og glemt å sette den til standard, eller at du har gått under transitionlevel og glemt å stille den inn. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TOS Skrevet 10. februar 2010 Del Skrevet 10. februar 2010 Flotte bilete. Ang hjula, så er det som du seier, opp til situasjon og company policy. Betre å ta dei ut nokre minutt for tidleg enn å høyre ifrå trnet "Gear Gear Gear" tre sekund før du høyrer ei trasik skraping ifrå buken :grin: Altimeter setting er ganske viktig. Dersom det er feil, visar høgdemålarane dine feil, og i verste fall, er du til del mykje lågare enn du trur, og det kan føre til ubehageleg nærkontakt med cumulus granitus eller sirrus aquaoverflatus. :grin: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tor-H Bergseng Skrevet 10. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2010 Sant som du sier Torstein. Stygg feil av meg det der. Men når jeg tenker over det så fiksa jeg det rett etter bildet ble tatt. Bra det ikke var en sky på himmelen i 100 mils omkrets :grin: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
per berge Skrevet 10. februar 2010 Del Skrevet 10. februar 2010 Fin reportasje. Du har vært på freeware jakt ser jeg? har ikke lagt inn Eilat enda selv men har den inne. Har hele Israel pakka og er nettop på tur fra LLBG til OMDB. Den Abu Dhabi ble jeg imponert over av det lille vi så her. Har ett scenery fra der selv men hva heter ditt? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tor-H Bergseng Skrevet 10. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2010 Er det første som kommer opp på flightsim.com når du søker på Abu Dhabi Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
per berge Skrevet 10. februar 2010 Del Skrevet 10. februar 2010 Takker for tipset. Den der var en annen og mye finere enn den jeg har i hylla mi. Ser att denne er forholdsvis ny så sikkert derfor. happy flight around the world,,, Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tor-H Bergseng Skrevet 12. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2010 Da var det dags for nok en spennende "freeware" destinasjon. Leg nummer 5 gikk fra OMAA Abu Dhabi til OPLA Lahore i Pakistan. Lar bildene tale for seg selv. Noen sekunder etter takeoff fra bane 31L i Abu Dhabi Etter noen timer i lufta nærmer vi oss Lahore Kontoret Bilde tatt over Lahore, noen øyeblikk før tåka kom sigende Regner med jeg får kritikk på landing gear. Men det var en ganske kort GS faktisk hehe. Takser fordi den litt spesielle terminalen. Følg med, neste leg blir lagt ut om noen timer. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tor-H Bergseng Skrevet 12. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2010 Da var siste leg for helga flydd. Turen gikk fra Lahore til den høytliggende flyplassen Tribhuvan i Kathmandu, Nepal. Turen var på knappe 600nm. Står oppstilt på remote stand ved siden av en av PIA sine A310. Ved hjelp av hyggelige passasjerer, en god tailwind samt en god annenpilot kom vi fort frem til Himalayafjellene. Begynte å bli slitt smånervøs når vi nærmet oss kan man si. Svinger inn i Himalaya :grin: Litt skummelt, inne i skydekket var en fjelltopp, etter fjelltopen er det bare å legge seg i stup for å nå ned til stripa. Det gikk ikke etter planen, så det endte med en rundtur nede i dalen over Kathmandu by. Welcome to Nepal! Scenery er nok en gang freeware, fra flightsim.com Det er ikke beste kvalitet men duger fint sammen med et godt mesh. Det var det for denne uka regner jeg med. Håper det ikke blir for kjedelig. Neste leg går sansynligvis til Tibet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mathias Kjærstad Skrevet 14. februar 2010 Del Skrevet 14. februar 2010 Dette var veldig fint ! Vil ha mer! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tor-H Bergseng Skrevet 15. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2010 Mer skal bli Etter passasjerene hadde tilbrakt en helg i Kathmandu med diverse sightseeinger rundt om i fjellene var det dags at fly videre. Neste destinasjon ble Colombo på Sri Lanka. Vi skulle egentlig fly direkte til Phuket, men siden aktiveringsmailen fra Thaiflight.com lar vente på seg blir det først en tur sørover. Flyplassen er VCBI Bandaranaike International Airport Colombo. Scenery er nok engang freeware . Det er tidlig morgen, kontoret varmes opp for dagens etappe. Som sikkert er veldig tydelig her er det en litt spesiell SID ut fra bane 20 i Kathmandu. Det er en immediate right hand turn som strekker seg rundt i hele dalen før man passerer over fjellene å ut av Nepal. Pushback Complete, ready to start. Det er en av Royal Nepal Airlines sine 752 som tar av i bakgrunnen. Taxi to rwy 20. Takeoff checklist complete. Ready for takeoff! Så fort vi er i svevemodus bærer det rett til høyre. Denne svingen pågikk i flere minutter inntild vi rakk ca 14000 fot. Man skal ikke se bortifra at jeg kanskje søker jobb hos Royal Nepal Airlines, om jeg klarer å spore opp en paint til min CS 757. Selv med 40 Østerrikere som er veldig glad i pølse og øl ombord er vi fortsatt ganske lette å stiger raskt til værs. Begynner å komme ut av fjellene, før vi skal sette nesa sørover. Lettlasta 737+40000 fot+ekstrem vind i baugen=dårlig kombinasjon. Etter noen trege timer, altså 1600 nm i lufta nærmer vi oss Colombo. Staren som var planlagt måtte fort vike for motsatt baneretning. Noe som gjorde at vi kom litt for høyt inn. Men dette gikk bra. Det var en ILS på bane 04 som var planlagt om jeg husker riktig, men vinden snudde å så gjorde STAR'en. Men vi kom oss nedover da, dog litt ovenfor GS. SÅ det ble en visuell innflyvning, til tross for at det røska godt med 16 knop i siden. Tror det var noen godt besudlede jodlere i kabinen som var glad for å se bakken omsider. Kiss, til tross for humpete innflyvning. Takser forbi den gamle terminalen på vei til remote. Turn into stand Håper det var verdt titten Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mathias Kjærstad Skrevet 15. februar 2010 Del Skrevet 15. februar 2010 Herlig ! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas Grindvoll Skrevet 16. februar 2010 Del Skrevet 16. februar 2010 Fine bilder! Det er ingen som kan kritisere deg for å ta ut hjula for tidlig Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel Svendsrud Skrevet 16. februar 2010 Del Skrevet 16. februar 2010 Flotte bilder Anbefaler på det sterkeste å fly mellom Kathmandu og Paro (VQPR) Spennende takeoff og approach uavhengig om du flyr VNKT-VQPR eller VQPR-VNKT. Finnes ett freeware scenery her på Paro: http://flightsim.com/kdl.php?fid=102653 Og ett freeware mesh for Himalaya: http://flightsim.com/kdl.php?fid=74277 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TOS Skrevet 17. februar 2010 Del Skrevet 17. februar 2010 Flotte bilete. Flygning inn og ut av Kathmandu er krevjande. Spesielt om vêret er ein tanke dårleg Ser fram til fortsettinga av denne turen din Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tor-H Bergseng Skrevet 17. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2010 Kathmandu var ganske krevende ja hehe. Men utrolig morsomt. Men uansett, etter et par dageri Colombo, Sri Lanka var det dags at bringe gjestene neste etappe. De ønsket seg sol å varme, så dagens tur går fra VCBI til VTSP, Phuket i Thailand. Etter frokosten var inntatt, vi fikk faktisk spise sammen med passasjerene:) På deres oppfordring, var det tid for å starte opp kontoret. Etter ruta var ferdig plotta inn bar det avgårde til runway 22. Liner opp De sa klart og tydelig ifra til oss at vi måtte være obs på fugler rundt flyplassen. Etter rundt 1100 nm i lufta nærmer vi oss Phuket. Den sola og varmen gjestene var ute etter lot vente på seg. Det var rimelig dårlig sikt, en kraftig vind å litt regnbyger her å der. Det ble litt feil rekkefølge her, men shit au. Forsvinner inn i tåkehavet som omkranser paradisøya. Kom oss etterhvert ned på short final. Vinden snudde ganske drastisk når vi var veldig nær final, men vi var ikke tune å hadde ingen crosswind så vi fullførte landinga. Playing the keys! Rollout Takser av runway Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tor-H Bergseng Skrevet 17. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2010 Passerer en annen kjenning fra skandinavia som var på vei til en annen eksotisk destinasjon. Parkert på remote. Får vente å se hvor lenge vi blir i Phuket, med tanke på været. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tor-H Bergseng Skrevet 17. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2010 På grunn av det dårlige været i Phuket ble vi enige sammen med pax om å reise til Bangkok isteden. Nå ville de prøve ut nattelivet. Så vi reiste ut til flyplassen å klargjorde maskina for en flight til VTBD Bangkok Don Muang. Vi valgte denne plassen av praktiske årsaker. Avstand til byen samt at det var mye mye enklere å få plass der. Det er kun to selskaper som opererer derifra, så plass er det mer en nok av:) Ferdig pusha, maskineri igang. Takseklarering mottatt. VI er klare Takser til bane 27 for en SURAT1A departure bak en THAI 747 som skulle samme vei som oss. Buldra godt når denne fuglen dundra forbi oss. Rotate! Dette var en tur på knappe 400 NM, så før vi visste ordet av det var vi allerede godt på vei ned mot Don Muang. Det ble en ILS på bane 23R. Established! Røska godt her gitt En spotter med ei god linse klarte å få knipsa oss på brikka i det vi dundra over Flare! Trygt planta på moder jord. Ladies and gentlemen, welcome to Bangkok. We hope you enjoy the nightlife and make sure to catch the plane for Hong Kong tomorrow morning! Kan forresten nevne at begge flyplassene er freeware. De finnes på www.thaiflight.com Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars-Petter Meyer Bedin Skrevet 17. februar 2010 Del Skrevet 17. februar 2010 Flotte bilder,med mange spennende plasser. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.