Gå til innhold

Jorda rundt 2010


Anbefalte innlegg

Hvis folk liker serien så skal jeg ikke stoppe jeg :)

Slenger ut noen bilder fra neste leg som gikk fra Bangkok VTBD Don Muang til VHHH Chep Lap international airport Hong Kong. Turen gikk litt senere på dagen en planlagt grunnet formen til passasjerene :P

 

0901.jpg

Takser til bane 21L

 

0902.jpg

Rotate!

 

0903.jpg

Flyr over the "countryside" i Thailand

 

0904.jpg

Godt på vei ned mot ILS bane 25L til VHHH

 

0905.jpg

Passerer snart gode gamle Kai Tak VHHX

 

0906.jpg

Det er freeware scenery for VHHH kombinert med 9Dragon's VHHX scenery som er brukt. Jeg liker dette bedre en FlyTampa på grunn av utstrekningen.

 

0907.jpg

 

0908.jpg

Tøtsj

 

0909.jpg

Rollout

 

0910.jpg

Parkert på remote.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blitt dårlig med posting i helga desverre. Men flydd har jeg gjort. Turen fra Hong Kong gikk litt tilbake faktisk, til Ninoy Aquino International airport, Manila. Det var en tur på snaue 600 nm.

 

101.jpg

Kom fort i gang på morraskvisten. Tenkte vi skulle komme pss opp før rushet, så ble ikke noe bilder fra preflight eller startup. Men et blei knipsa fra tårnet.

 

102.jpg

Klatrer fort og bratt

 

103.jpg

 

104.jpg

På vei mot localizeren til bane 06 i Manila

 

105.jpg

 

106.jpg

Herlig crosswind i dag gitt

 

107.jpg

Tæksi tu parking

 

108.jpg

Håper det smaker:) neste leg blir lagt ut om noen minutter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter en heftig natt på byen for passasjerene bare det videre til neste forblåste destinasjon. Det ble Tokyo, 1700 nm unna.

 

111.jpg

Oppstilt på stand en tidlig morgen, med Manila i bakgrunn

 

112.jpg

Liner opp

 

113.jpg

Rotate!

 

114.jpg

Etter noen timer i lufta var vi godt på vei inn mot Narita.

 

115.jpg

Short final

 

116.jpg

Tøtsjdæon!

 

117.jpg

Parkert på remote

 

Scenery for Manila er freeware, både flyplassen og byen. Narita scenery er fra Overland.

Må bare beklage korte bilderapporter fra disse turene, men de blir lengre for neste leg. Men det er det også en grunn til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var det duket for en av de mest spennende og mest nervepirrende turene iløpet av hele jorda rundt turen. Etter mange telefoner, etter mange samtaler, etter mange overbevisninger om at vi ikke hadde amerikanere ombord fikk vi innreisetillatelse til Nord-Korea!!

 

11626_NorthKorea3.gif

 

11626_NorthKorea2.gif

Mange av passasjerene synes dette er et utrolig fascinerende land, noe jeg syns selv da jeg skriver en skoleoppgave om Kim Jong Il for tiden.

 

Men uansett over til bildene.

 

121.jpg Det er en ganske tidlig morgen på Narita International, været var på vei til å bli dårligere å vi hadde en deadline på når vi kunne komme til Sunan International Airport i Pyongyang. Dette var fordi vi ikke skulle komme i konflikt med deres perfekte fly i selskapet Air Koryo. Siden Nord-Korea er verdens beste land såklart :grin:

 

122.jpg

Takser mot rwy 34L. Merker fort at ryktene har gått på flyplassen hehe. Ble ønska lykke til av både ground og tower.

 

123.jpg

Takser forbi en av Naritas blomsterdekorasjoner.

 

124.jpg

Å en annen "dekorasjon":D

 

125.jpg

 

126.jpg

Rotate!

 

127.jpg

Vi klatrer fort ut av Narita, men får ingen premie for det. Sterk motvind hele veien tyder på en treg tur,

 

128.jpg

Etter mye taushet på radioen kommer plutselig: India Lima X-ray contact Pyongyang control on.. Det satt en liten støkk i meg da å pulsen gikk opp gitt. Nord-Koreas kystlinje vi ser her.

 

129.jpg

Ingen problemer sålangt. Descent igang.

 

1211.jpg

Det er ikke akkurat den reneste og friskeste lufta de byr på i området rundt Pyongyang.

 

1212.jpg

Ligger på long finale til bane 17. Var kun rwy 19 som lå inne i FMC. Så ble litt himspikka flyving

 

1213.jpg

Runway in sight, gear down

 

1214.jpg

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1215.jpg

Touchdown! Smooth!

 

Var ekstremt lite trafikk på denne flyplassen. Er kun Air Koryo, noen China Airlines til Beijing samt at Mandarin Airlines flyr charter til Sør-Korea.

 

1216.jpg

Takser forbi noen av Koryos maskiner. Fikk desverre ikke med meg deres nye Tupolever denne gangen.

 

1217.jpg

Parkert, shutdown.

 

Scenery er noen små modifikasjoner i en pakke sammen med AI flyene. Den finnes på flightsim.com. Håper det var verdt å titte på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir kanskje litt mye på en gang her, men tenkte jeg skulle legge ut det jeg hadde før jeg tar meg ferie i noen dager:) Uansett så følgte vi at det var dags å si seg ferdig med Asia. Så vi skulle kun ha ett stopp til før vi dro over Barentshavet mot Alaska. Yelizovo Airport utenfor Petropavlovsk-Kamchatsky helt på nordspissen av Russland. Det var en tur på ca 1700 nm.

 

131.jpg

Etter diverse passkontroller å ransakelser for ente gang var vi på vei. Vi ble klarert til bane 19. Det ville si at vi hadde ca en mil å takse :crazy:

 

132.jpg

Etter en god god stund kunne vi skimte rwy. Eneste var at vi måtte til andre enden :grin:

 

133.jpg

Men vi kom oss opp i lufta omsider

 

134.jpg

 

135.jpg

Kan tenke meg dette bildet sier nok om avstanden fra terminal til rullebane

 

136.jpg

Selvom klokka bare var rundt 12.00 så var sola for lengst borte.

 

137.jpg

Påbegynt decent mot UHPP

 

138.jpg

Blir litt av en rundtur for å komme seg inn på localizeren gitt.

 

139.jpg

Passerer en av regionens mange aktive vulkaner!

 

1310.jpg

Setter oss silkemykt ned på betongblokkene

 

1311.jpg

Rollout

 

1312.jpg

Taxi to terminal via ehh highway?

 

1313.jpg

 

1314.jpg

 

Parked.

 

Det var siste leg på noen dager. Skal fly over til Alaska på torsdag regner jeg med, så kommer mer bilder da :) Scenery er nok en gang freeware fra avsim.ru

 

Ha en fin ferie folkens

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg la inn det Manila sceneryet MIA08_V1.0 og MIA08 men jeg får stadog vekk kolisjon med spøkelses byggninger. Verste er att det later til å værelitt tilfeldig. Fikk krasj i en spøkelses bygning på pushback fra gate 118 i 2 av 4 forsøk. Med tre forskjelige fly. Det som krasja 2 ganger var LD767 men en gang gikk det uten problem. e to andre testa jeg med PMDG747 og default chessna og begge gangene gikk det greit. Fikk også crash i en spøkelses bygning på 340 ft inn mot runway06 i ett tilfelle men ikke i de to neste.

Har testa både med og uten FSPax og det krasjer uavhengig av dette.

 

Ett veldig flott og godt laga scenery men det ser ut som att en bør la være å legge det inn om det ikke finnes en fix for det. Synd egentlig for det var som sagt veldig flott med særlig fin innflyging over sjøen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter et opphold i Petroplavovsk fikk vi beskjed om at vi burde reise videre så fort som mulig. Tro det eller ei, torden. Jeg vet ikke om dette har noe med vulkanene i området, eller om de skaper en slags Frankenstein her.

Men uansett så satte vi kursen mot Adak langt ute på The aleutian islands i Alaska. Der skulle vi tilbringe natten før vi satte kursen mot fastlandet.

 

141.jpg

Takser forbi IL96 maskingen som skal til Moskva senere i dag.

 

142.jpg

Starter backtracking til 34R

 

143.jpg

Snur på en femøring :grin:

 

144.jpg

Humper avgårde ut mot åpent hav og tordenfrie strøk.

 

145.jpg

 

146.jpg

 

147.jpg

Etter knappe 900nm i lufta er vi på finale for bane 23 i Alaska. Tror det var noen alaska airlines piloter som humra godt av oss der vi kom krabbenes og humpenes nedover.

 

148.jpg

 

149.jpg

Etter ett solid kengeruhopp var vi trygt planta på jorda, eller øya da hehe

 

1410.jpg

Rollout

 

1411.jpg

 

Scenery er freeware, dog ikke verdens beste kvalitet. Men det finnes i alaskan airfields pakka på flightsim.com

 

Håper bildene var verdt titten. Sleng gjerne igjen en kommentar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...