Steinar Grindstein Skrevet 19. februar 2010 Forfatter Skrevet 19. februar 2010 Nei, ikke enda, men den skal bookes snart, og da blir det long time. En mnd eller mere. Til neste helg når lønna kommer tenker jeg den blir booket. Og det er ikke lenge til at det skal søkes om turistvisum, og da kan man bli i tre mnd, ellers har man 30 dager. Siter
per berge Skrevet 20. februar 2010 Skrevet 20. februar 2010 Er ikke store utfordringa å forelske seg i det folket og kulturen deres nei Steinar. Been there, done that. Er en fest i morra her i tigerstaden der du vil finne mange likesinna ,o) Siter
Chris_Andre Martinussen Skrevet 24. februar 2010 Skrevet 24. februar 2010 Ser det skrives i en annen tråd at denne tråden er stengt. Ser ut som jeg kan skrive, så jeg prøver å ta den opp igjen. Siter
Mathias Kjærstad Skrevet 24. februar 2010 Skrevet 24. februar 2010 Denne tråden har aldri vært stengt, det var en annen en det, den ble slettet. Siter
Steinar Grindstein Skrevet 1. mai 2010 Forfatter Skrevet 1. mai 2010 OK Folkens. Omsider har jeg tatt meg tid til og få ferdigstilt denne Trip Raporten. Og før dere spør og graver for mye. Ja jeg har lagt hun thaijenta bak meg Men så la oss gå tilbake til 2.februar 2010 på LGW. Der skulle jeg stige ombord i det jeg mener er verdens peneste passasjerfly, nemmelig en Boeing 777. Nermere bestemt en 772ER tilhørende Emirates. Etter diverse andre tripraporter her inne ifra akkurat dette selskapet hadde jeg ettervert fått høye forventninger til disse fire kommende flighter med dette selskapet. Og de ble i allefall ikke på flightene LGW-DXB-BKK gjort til skamme. Jeg bodde på Hilton Airport Hotel Gatwik, noe som betydde at jeg måtte ta en buss til den andre terminalen. Dette gikk som smurt. Var tidlig ute. Knapt tre timer for avgang. Incheck gikk raskt og greit, og etter og ha besvart de vanlige spørsmålene om hvem som hadde pakket bagasjen osv gikk ferden imot sikerhetskontrolen som også gikk greit. Fant meg en trivelig cafe med utsikt over flyplassen. Mens jeg satt der kom den enne etter den adre BA B777 inn og parkerte:colgate: Jeg bestilte meg egg og Bacon til frokost mens jeg satt der. Dette måltidet smakt grusomt. Alle fire flightene var 100% full på økonomi. Hvordan det var frame blant de med større lomebok en undertegnede skal jeg la være usakt. Gaten åpnet en liten time før oppsat avgang, og jeg beveget meg ettervert imot denne. Og gjett hva som møtte meg der, jo et nydelig syn. Nemlig en Boeing 777 ifra Emirates som sto og smilte til meg. Vell ombord var det påtide og sjekke benplassen, og den var mer en god nok. Capteinen kom på høytalleren og kunne fortelle at vi ville bli omlag 15 minutter sen ifra gate pga ny slott tid som følge av mye trafikk over London. Desverre var ingen av flightene med det nye ICE systemet. Så jeg måtte klare meg uten widescreen og med kun 600 kanaler :crazy: Når vi først er inne på ICE systemet til Emiratene, Hva i all verden skal dette ilustrere? Før avgang kom dem gjenom cabinen og delte ut varme kluter. For en herlig start på en flytur;) Vell oppe i lufte hva det tid litt snacks. Her kunne man velge mellom alkoholholdige og alkoholfrie drikker. At gratis utenom champagne som kostet omlag 12nkr. Snacket besto av en pose med nydelige nøtter. Omlag 90 minutter ut i flighten kom lunchen som besto av en tunefisksalat som forrett og carrykylling med ris til hovedrett. Det hele smakte nydelig. Og ja. vi fikk stålbestikk:old Matbrettet Forretten: Hovedretten: Via ICE systemet til Emirates kunne vi blant annet følge framdriften på flighten: Landet på tid i DXB Turen DXB-BKK kommer om ikke så mange minuttene. Siter
Steinar Grindstein Skrevet 1. mai 2010 Forfatter Skrevet 1. mai 2010 DXB-BKK 2 februar 2010. Turen mellom Dubai og Bangkok ble omlag 40 min sen pga sent innkomet fly. Dette var en nattflight, og jeg tar med et fåtall bilder. Det skulle nemmlig vise seg at denne flighten ble opperert av en B773ER med noen digre GE90 motorer. For noen mugger:old Også på denne flighten ble det delt ut varme kluter, men dette kom først etter at vi var i lufta. Antar at dette skyldes at man hadde dårligere tid en vanlig pga av vi var sen. Benplassen var minst like bra som i flighten tidligere på dagen. Middagen på denne ble det samme som jeg fikk på turen LGW-DXB. Dette har dere jo alt sett bilder av, så det skipper jeg. Håpper like godt fram noen timer, og dagslyset begynte og komme. Det ga meg mulighet til og ta bilde av det enorme vingespenne på en B773ER. Og ikke for og glømme GE90 muggene da!! Ettervert fikk vi beskjed om at alle måtte trekke ned skjermen forann vinduet, og dem satte på moodlighningen. (tror det hva det det het) Vakkert var det i allefall. På denne turen hadde vi meget heftig medvind. den lå over tre timer på godt over 100km i timen. Dette resulterte i at vi faktisk landet på BKK 10 minutter før rutetid. Hjemturen kommer i morgen. Siter
Lars-Petter Meyer Bedin Skrevet 1. mai 2010 Skrevet 1. mai 2010 Dette var artig og se.Fine bilder og bra dokumentert. Siter
Halvdan Hellenes Skrevet 1. mai 2010 Skrevet 1. mai 2010 Fine bilder og triprapport Steinar, ser fram mot fortsettelsen imorgen. Du hadde vel ikke forummedlemmet her inne på flightsim.no som flyr T7 for Emirates som flyger også på noen av turene da? Siter
Einar Kristiansen Skrevet 1. mai 2010 Skrevet 1. mai 2010 Nice Steinar,ser ut som du hygget deg godt på turen..Men jeg hadde nok valgt en annen drink fra menyen :grin: :grin: Siter
Steinar Grindstein Skrevet 1. mai 2010 Forfatter Skrevet 1. mai 2010 Ja det hadde du sikkert gjort Einar. Men for meg blir det helt feil og ta en pils/dram kl 1030 om formidagen Jeg tar aldri alkohold før tidligst til middagen. Siter
Emil Topstad Skrevet 1. mai 2010 Skrevet 1. mai 2010 Dette selskapet fikke jeg veldig lyst til å prøve ut.. :grin: Så ut som turen var konge hvertfall! Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.