Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og en fjær i hatten til Tor Strengehagen og hans kolleger:

 

We believe these are clearly the best MD-80 aircraft available, having an unbeatable maintenance pedigree and being sister ships to 11 aircraft already in our fleet, thereby enhancing fleet commonality."

 

 

Skrevet

Takk for den Aslak.

Jeg skal overbringe den til de 10-15 som er igjen. 170 av de som drev tungt vedlikehold på MD måtte gå ut døra i november.

Kommer til å savne kjærra jeg også. Var en av de første i Norge som fikk sertifikat på denne. Har også 40 timer simulator trening, og flere hundre i cockpit som flt mech. Flydd fra Svalbard til Kartum med denne og masse på finnmarka.

Denne kjærra kunne vi.

Gjest Eivind Oterhals
Skrevet

Kommer til å savne kjerra jeg også :( Aldrig flydd med så gode seter før... :(

Skrevet

Hei Arne.

Du har tydligvis ikke sittet forran vingen på en MD-80.

Uten tvil en av de stilleste fly som finnes av denne størrelse.

En fornyelse i cockpit. Ingen bruk for headsett der nei.

Når du testkjører motorer opp til T/O pwr. Hører du ikke motoren, du kjenner det på at nesa går ned. Ellers må du følge godt med på instrumentene. Bare lett sus å høre i cockpit.

Og det at den var trang er nok bare optisk. Like bred i midt gang som alle andre fly i samme størrelse, men aldri mer en en ved siden av deg.

Pen var den også.

Vel vel, smak å behag.

Skal være enig i at bakerst var det mye støy.

Jeg likte den,er vel bare MD-90 som ver stillere.

Gjest Geir-Finstad
Skrevet

Har mange turer i Cocpit med denne, og den er en flott dame, stille og fin, ikke hver dag man finner....:-)

Skrevet

Helt enig, nydelig cockpit i MD80. Her en link til NSC's ombygging av [color:#CC0000]DC-9 Super 80[/color] til FSX.

 

 

 

Sakset fra Wikipedia;

------------------------------------------------------------

MD-80-serien

 

Serien, kjent som MD-80 eller Super 80, var de neste medlemmene av DC-9-familien. Disse ble kalt MD-81/82/83/88 og den forkortede MD-87. Flytypen skulle egentlig bli kalt DC-9-80 og ble markedsført som DC-9 Super 80. Dette ble endret før produksjonen startet til MD-80 for å markere at sammenslåingen mellom McDonnell Douglas og Douglas hadde et nytt passasjerfly for 1980-tallet. MD-80-versjonene var oppgradert i cockpit, styresystemet og aerodynamikken samt større, kraftigere, mer drivstofføkonomisk og stillere motorer i Pratt & Whitney JT8D-200-serien. DC-9-80 serien har også et lenger flyskrog enn sine eldre motparter, i tillegg til økt rekkevidde. Produksjonen av MD-80 endte i 1999.

----------------------------------------------------

 

 

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...