Gå til innhold

Back to basics.


Anbefalte innlegg

  • Premium Medlem

Ny jobb, del 1.

 

Må bare bekrefte det jeg lenge hadde fryktet, at FSX-maskinen tok kvelden. "Heldigvis" kom ulykken tett oppunder Julestria, så jeg hadde ikke tid til å gremmes. Og da julefreden senket seg, føltes det nesten som en lettelse :o . Men i mellomjula kunne jeg kjenne en anelse abstinenser, så jeg måtte krype en tur på roteloftet for å finne fram et glemt, bortgjemt spetakkel. Og sannelig, etter litt støvbørsting og tilkobling av strøm, så begynte det å dure og skrangle i gamle minner :grin: . Det var som å vekke til live "den kalde krigen", så hva var mer naturlig enn å ta en telefon til USSR, og spørre om det var bruk for en gammel traver. Responsen var rask, og før jula var omme fikk jeg beskjed om å ta med varme klær å møte opp på Bodø flyterminal:

 

rus1.jpg

 

rus2.jpg

Rakk knapt å gi beskjed hjemme, så var jeg på vei til ukjent bestemmelsessted.

 

rus3.jpg

 

rus4.jpg

Mange timer seinere ankom vi et navngitt sted, men min dårlige russisk ga meg intet svar. Noen kalde nattetimer, litt gloheit kaffe, og så ble jeg geleidet ut til et ventende helikopter.

 

rus5.jpg

 

rus6.jpg

Det bar stadig lengre inn i ukjent vinterland, og jeg hadde akurat begynt å angre på hele henvendelsen, da det kom ei klynge hus til syne på vidda.

 

rus7.jpg

Nostarovje, mer kaffe, frosne brødskiver og brede smil. Værsågo kamerat, ta deg noen flyturer, og bli kjent i området :grin:.

 

rus8.jpg

 

rus9.jpg

 

rus10.jpg

Ikke så lett å forstå hva jobben gikk ut på, jeg kan jo ikke russisk må vite, men det ble dyttet fram nye, eller skal vi si gamle fly, og jeg kunne jo ikke la være å ta meg noen turer :cool: .

 

rus11.jpg

 

rus12.jpg

Dagene gikk, og blåselampene ble bare større og større. Etter hvert begynte jeg å ane at det var en slags testflyvning på gang. Ikke var jeg i stand til å spørre heller, men samtidig hadde jeg det kjempegøy, så hvorfor ødelegge en kremjobb med dumme spørsmål.

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Takker for fortsatt interesse og hyggelig respons :) .

 

Sånn helt ærlig talt trodde jeg du hadde fyrt opp DC-2en igjen

 

He he, neida den er solid plassert i den havarerte FSX-hangaren :cool: , MEN jeg har plutselig et kobbel av DC-3 tilgjengelig ( MAAM-Sim ) og selv om disse er noe utdatert, så er de faktisk mye morsommere å fly enn nevnte Dc-2 :whistle: .

 

 

Eneste som ødela litt var de standard 734..

 

Jøss, du har virkelig SETT bildene :grin: . Akk ja, default-trafikken blandet seg unødig mye inn i "Den Kalde Krigen" :tired: . Ellers liker jeg dette sceneryet, som forøvrig er fra Sokol UHMM, som jeg fant i det innholdsrike biblioteket til Flightsim.RU

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...