Premium Medlem Ernst K.Furuhatt Skrevet 1. januar 2010 Premium Medlem Skrevet 1. januar 2010 Ny jobb, del 1. Må bare bekrefte det jeg lenge hadde fryktet, at FSX-maskinen tok kvelden. "Heldigvis" kom ulykken tett oppunder Julestria, så jeg hadde ikke tid til å gremmes. Og da julefreden senket seg, føltes det nesten som en lettelse . Men i mellomjula kunne jeg kjenne en anelse abstinenser, så jeg måtte krype en tur på roteloftet for å finne fram et glemt, bortgjemt spetakkel. Og sannelig, etter litt støvbørsting og tilkobling av strøm, så begynte det å dure og skrangle i gamle minner :grin: . Det var som å vekke til live "den kalde krigen", så hva var mer naturlig enn å ta en telefon til USSR, og spørre om det var bruk for en gammel traver. Responsen var rask, og før jula var omme fikk jeg beskjed om å ta med varme klær å møte opp på Bodø flyterminal: Rakk knapt å gi beskjed hjemme, så var jeg på vei til ukjent bestemmelsessted. Mange timer seinere ankom vi et navngitt sted, men min dårlige russisk ga meg intet svar. Noen kalde nattetimer, litt gloheit kaffe, og så ble jeg geleidet ut til et ventende helikopter. Det bar stadig lengre inn i ukjent vinterland, og jeg hadde akurat begynt å angre på hele henvendelsen, da det kom ei klynge hus til syne på vidda. Nostarovje, mer kaffe, frosne brødskiver og brede smil. Værsågo kamerat, ta deg noen flyturer, og bli kjent i området :grin:. Ikke så lett å forstå hva jobben gikk ut på, jeg kan jo ikke russisk må vite, men det ble dyttet fram nye, eller skal vi si gamle fly, og jeg kunne jo ikke la være å ta meg noen turer :cool: . Dagene gikk, og blåselampene ble bare større og større. Etter hvert begynte jeg å ane at det var en slags testflyvning på gang. Ikke var jeg i stand til å spørre heller, men samtidig hadde jeg det kjempegøy, så hvorfor ødelegge en kremjobb med dumme spørsmål. Siter
Premium Medlem Ernst K.Furuhatt Skrevet 1. januar 2010 Forfatter Premium Medlem Skrevet 1. januar 2010 Ny jobb, del 2. ......og er jeg ikke kommet hjem enda, så holder jeg vel på fremdeles. Hvor jeg er, hva slags fly, hvilke scenery?? Hakke peiling, men så lenge det er gøy, kan det være det samme :grin: . Godt Nyttår. Siter
Steinar Grindstein Skrevet 1. januar 2010 Skrevet 1. januar 2010 Ernst. Det var en lettelse og se at du har kommmet deg airborne igjen. Ha et riktig godt nytt år. Siter
Einar Kristiansen Skrevet 1. januar 2010 Skrevet 1. januar 2010 Ja,og det var til de grader også.Du må ha hatt mye frustrert "krutt" innbords i romjula som får utløsning i noen fantastiske bilder :grin: Bra at resvervekassa fungerte. Godt Nytt År Ernst! Siter
Paul-André Tilrem Skrevet 1. januar 2010 Skrevet 1. januar 2010 Dæsken ta Ernst, du slutter ikke å overraske. Den siste maskina der var jo bare noen motorer med vinger montert :grin: Siter
Gunnar van der Meeren Skrevet 1. januar 2010 Skrevet 1. januar 2010 !!!!!!...... Og når det først har gått galt med FSX maskinen, så var jo absolutt reserven ikke ille! Siter
Jan Arild Gjemble Skrevet 1. januar 2010 Skrevet 1. januar 2010 Fantastisk!! Hvilken reserve du har Ernst, og dette minte meg jo mer om en kidnappingstur i starten men jeg ser jo at det hele endte opp med noe helt annet! En herlig story og nydelige bilder som dokumenterer og som man virkelig lever seg inn i. Syns jeg ser deg der du veksler mellom fly, kaffe, vodka og mer fly! Siter
Premium Medlem Ernst K.Furuhatt Skrevet 1. januar 2010 Forfatter Premium Medlem Skrevet 1. januar 2010 Takkåtakk kjære venner og støttemedlemmer i "foreningen for havarerte ekteskap og FSX-maskiner" , det varmer med hyggelige kommentarer i vår kalde og framtidsusikre simmervinter :grin: . Siter
Ivar Skaugstad Skrevet 1. januar 2010 Skrevet 1. januar 2010 Jøss, imponertende samling av russiske kjemper dette her. Takk for introduksjonen! Siter
Morten Nelson Skrevet 2. januar 2010 Skrevet 2. januar 2010 Tøft med litt russisk, det er ikke hverdagskost. Sånn helt ærlig talt trodde jeg du hadde fyrt opp DC-2en igjen når jeg leste overskrifta Siter
Christian Paulsen Skrevet 2. januar 2010 Skrevet 2. januar 2010 Hehe, han flyver igjen! Ingenting er som en god plan B, og det er hyggelig å se du har funnet deg en løsning. Siter
Even Moe Egenes Skrevet 2. januar 2010 Skrevet 2. januar 2010 Nydelig! Sjeldent og se KUN russisk materiale :D Mer, MER!!!! Eneste som ødela litt var de standard 734.. Fant utav noe av det du fløy :grin: Tu-104 "Camel" Norilsk Mil Mi-24 "Hind" MiG-29 "Fulcrum" MiG- -- MiG-25 "Foxbat" Siter
Premium Medlem Ernst K.Furuhatt Skrevet 3. januar 2010 Forfatter Premium Medlem Skrevet 3. januar 2010 Takker for fortsatt interesse og hyggelig respons . Sånn helt ærlig talt trodde jeg du hadde fyrt opp DC-2en igjen He he, neida den er solid plassert i den havarerte FSX-hangaren :cool: , MEN jeg har plutselig et kobbel av DC-3 tilgjengelig ( MAAM-Sim ) og selv om disse er noe utdatert, så er de faktisk mye morsommere å fly enn nevnte Dc-2 :whistle: . Eneste som ødela litt var de standard 734.. Jøss, du har virkelig SETT bildene :grin: . Akk ja, default-trafikken blandet seg unødig mye inn i "Den Kalde Krigen" :tired: . Ellers liker jeg dette sceneryet, som forøvrig er fra Sokol UHMM, som jeg fant i det innholdsrike biblioteket til Flightsim.RU Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.