Gjest Eivind Oterhals Skrevet 27. desember 2009 Del Skrevet 27. desember 2009 Hei! Tenkte jeg kunne lage en tråd der alle skrev hvilken FS type de er. Jeg er den typen, når jeg har fått nytt addon; "Hopp inn i flyet, vri og trykke på alle knapper til det starter og kjør". Hvordan er du? Mvh Eivind Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tom Knudsen Skrevet 27. desember 2009 Del Skrevet 27. desember 2009 Lat, kan gjerne sitte på et addon i flere år uten å ta det skikkelig i bruk, f.eks Level-D som nå har stått parkert siden jeg kjøpte det og har om jeg ikke husker feil hatt 2 turer med. Liker å finne ut av ting jeg, fordeler vel meg slik: 70% undersøking 20% flygning 10% atc Når jeg først flyr liker jeg å gjøre dette realistisk, sitter ikke med pilot dress og tror jeg er noe men liker å printe ut vær, planlegge turen godt og så følge med, sitter som normalt hele tiden foran pcen når jeg flyr, der av ikke mange lange turer, max 2-3 timer. Meste parten av FS tiden min går med til Internett, søk finn og kos med nyheter, samtaler via MSN og Skype osv. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Helge Sakkestad Skrevet 27. desember 2009 Del Skrevet 27. desember 2009 Når jeg har en ny add-on så er det vel ut å fly småturer med det og teste det bare helt basic med en gang. Først når jeg kjenner flyet litt bedre så bruker jeg det på skikkelige turer. Jeg flyr endel long-hauls/medium distanser, og er da lite forran PC'en egentlig, men det varierer (hvis det er snakk om 10 timer eller mer...). Liker også å fly småfly og bush. Skal vel si at jeg på en måte også er litt uheldig, og får ofte rota det til med at add-ons blander seg opp i hverandre og skaper CTD osv... Men finner alltid en løsning til slutt. Pleier ofte å snakke på MSN o.l. når jeg flyr, men mest på 1-3 timers turer, på de lengre så bruker jeg mer en annen PC til å "fikle på". Planlegger alltid nok bensin, hvor lang tid turen vil ta, vær osv... først, men iblandt er det bare å trykke "Fly Now!" og nyte noe nytt scenery i en fin liten maskin. Liker å fly så realistiskt som mulig jeg og, og gjør stadig små forbedringer for å gjøre FS verdenen mer realistisk (f.eks. å legge inn en AI pakke til, iblandt der jeg aldrig flyr også, lage et nytt photoscenery osv...) Får vel fordele det slik: 50% utvikling (av photoscenery, scenery, repainting osv...) 40% flygning 10% forbredelser, f.eks. og printe flykart, charts osv... Varierer egentlig helt fra tid til tid, rute til rute med fordelingen over, for på en langtur har jeg såklart mye mer forbredelser enn på småfly/bush turer. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
A L Skrevet 27. desember 2009 Del Skrevet 27. desember 2009 Tja, flyr jo mest på VATSIM. Er ikke noe altfor serløs en at jeg bruker real callsign så langt det går. Er det noe jeg er misfornøyd med i simmen prøver jeg og finne løsninger fixer som jeg lager selv eller finner på nettet. Prøver hele tiden og forbedre FPS, og grafikk i FS9. Jeg er vel kanskje den som har reinnstalert FS flest ganger her inne? blir vel noe slik.. 40% Flyving 40% Utvikling/Undersøke 20% ATC Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Harald Strand Skrevet 27. desember 2009 Del Skrevet 27. desember 2009 60% Fikling 30% Flyvning 10% Sosialt i MP sammenheng Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Even Rognlien Skrevet 27. desember 2009 Del Skrevet 27. desember 2009 Jeg er den som aldri flyr en tur offline og elsker realisme :grin: - utenom når nye addons skal testes og læres. Jeg er altså veldig glad i å gjøre ting så realistisk som mulig, både når jeg er ute og flyr og når jeg sitter ATC på vatsim. Jeg sjekker alltid været før jeg drar på en flytur tur og velger flygehøyde og planlagt reisetid deretter. En av svakhetene mine i FS-verdenen er at jeg nesten ikke takler å fly "urealistisk" Jeg tar for eks aldri en tur fra ENGM til ESSA med en SAS A380, men nooen ganger hender det jeg slår med bittelitt løs :whistle: Når jeg flyr online vil jeg helst fly et sted og en streking hvor jeg vil komme innom flest mulig ATC-stasjoner, og jeg flyr alltid en rute som (kan) finnes fra før av i real life, selv om rutenummer er jeg ikke så nøye på. En sjelden gang tar jeg meg turer på over 2 timer - men sjelden. Ellers er store og tunge rutefly mine favoritter, men er alltids artig å leke seg litt offline iblant med div. småmaskiner Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan Tore Pettersen Skrevet 27. desember 2009 Del Skrevet 27. desember 2009 Liker turer som ikke er så veldig lange,15-40 minutter. Kjører med real weather og årstid,men ikke alltid korrekt tid på døgnet. Før jeg starter planlegger jeg cruise altitude og rute, skriver opp radiofrekvensene jeg trenger på turen,og prøver å planlegge innflygningen sånn noenlunde.Ser litt på været,men ikke veldig nøye. Så er det å stille inn radioer og autopilot og alle de andre greiene i cockpit.Flyr vanligvis etter VOR,men avogtil FMC,for å holde det vedlike og få litt variasjon.En sjelden gang med ATC,for det kan være litt av en tålmodighetsprøve. Har AI-trafikk på fullt og har lagt inn noen tilleggspakker. Vanligvis er det enellerannen 737 eller MD-80,men også noen to-motors propellmodeller blir mye brukt. Og noen ganger "bare flyr jeg rundt" og ser på scenery og vær.Enten i Norge eller Alaska. Det jeg liker best er å få til en god innflygning og landing.Men noen ganger blir det veldig klossete. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Johan Luiggi Skrevet 27. desember 2009 Del Skrevet 27. desember 2009 Hmm, bruker mye internett, musikk, filmer, snakke på MSN ovs, fikle med Heroen(HTC Hero) min etc under flygning. Flyr gjerne DH8, F100, A319, 767 og 737, og det er også de som flys mest, flyr mest ut fra EHAM siden VAet jeg er med i har hovedbase der. GA flygning nytes gjerne på Korsika og i området rundt TNCM Flyr så realistisk som mulig, men ikke alltid med realtime pågrunn av FSAirlines. Turer opp til 2:30 går oftest fint, lengre enn det er GODT planlagt på forhånd 30% Læring og testing av diverse teorier og fly 40% Flygning 20% Realisme(Charts, vær, ovs) 20% Sosialt i VA og Events Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars-Petter Meyer Bedin Skrevet 27. desember 2009 Del Skrevet 27. desember 2009 Flyr bare online på Vatsim.Og 90% realworld Icelandruter med callsign. Liker og ta noen turer som NAX,der jeg er medlem i virtualnorwegian Flyr alltid i faktisk tid,med activesky real weather. Flyr alltid passasjerfly online.leker meg av og til offline med ww2 fly. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Johan Clausen Skrevet 27. desember 2009 Del Skrevet 27. desember 2009 Flyvning: 5-10% AI Flightplanning: 70-80% (både produsering af dem, men også installation af nye planer, repaints og modeller). Testning af addons: 10-15% Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sindre Holberg Skrevet 27. desember 2009 Del Skrevet 27. desember 2009 Er av typen at jeg bestemmer meg for at NÅ tar jeg en tur og starter opp iløpet av 20-25 min 30% free flight rundt omkring(landingsstrening feks) 30% Planlagte flighter 30% Frontier i Alaska flyging 10% vaccscaflyging(som event coordinator-for å teste ut forskjellige ting til events) Sindre Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tommy Hansen Skrevet 27. desember 2009 Del Skrevet 27. desember 2009 Når jeg fikk FS første gang: 5% fikling 95% flyving Etter en oppstartstid på et par tre mndr: 15% fikling 85% flyving Og slik fortsatte utviklingen. en stund var jeg sikkert på: 10% flyving 90% fikling Har heldigvis besinnet meg nå: :crazy: 10% fikling 10% forum 10% læring 70% flyving Jeg flyr ikke noe jeg ikke har satt meg inn i online. 10% offline 90% online Vatsim Flyving: Snitt, 2 timers tur. + 30-45min planlegging,som er halve moroa. As real as I feel like. Som regel, as possible. Skjemaer, charts,never default anything! Mens jeg flyr: Ser på tv,printer charts,forum,surfer nett,ts,msn, Flittig bruker av "attend" knappen for å bestille inflight meal fra FO/CC. :grin: (datter/sambo) Hva jeg flyr: Airliner fra A-B. Mest Boeing. 737-747-757-767 i prioritert rekkefølge. Twin Otter og Beech av og til. Har bestemt meg for å fly Legacy og E170/190 mer. Hvor jeg flyr: Hele verden. Begynte offline i Norge. Gjennom en uke i starten, besøkte jeg ALLE flyplasser i landet som FS har. Begynte online med JFK-BOS Fortsatte med US lenge. Mest besøkt, JFK,BOS. Favorittsteder,CYLW,CYYT,TNCM,LOWI,LFLB,LPMA,KDCA,TFFJ,Kai Tak. Tilhører: Pan Am Virtual Delta Virtual Airlines Frontier Flying Service Norwegian Eagles Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Eivind Oterhals Skrevet 28. desember 2009 Del Skrevet 28. desember 2009 Vil bare tilføye noe her; I går, skaffet jeg meg MD-82. Jeg skulle starte motorene, men samme hva jeg vrei og trykte på, ville bare den ene motoren starte :grin: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
andreas nærbø Skrevet 28. desember 2009 Del Skrevet 28. desember 2009 Jeg er mer en sånn som tøyer grenser lit. Får jeg en ny add ons så tester jeg den med en gang.Liker IKKE småfly noe særlig syns de staller for lett.Men når det gjelder Boeing og Airbus så er det en drøm.øJeg flyr så realistisk som mulig.Jeg flyr i ekte tid, ekte vær og bruker ekte ruter med SID/STAR osv. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas Grindvoll Skrevet 28. desember 2009 Del Skrevet 28. desember 2009 90% BS 10% Kjedeseginstrument 90% B350 9% T6A 1% P3 (har ikke VSI og ingen kan si meg hvordan jeg får lagt til en VSI) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Paul-André Tilrem Skrevet 28. desember 2009 Del Skrevet 28. desember 2009 Flyr mest propellfly, alla Twin-Otter, Duke B60, Cessna 206 osv. Er som regel rett opp i lufta. Men nå som jeg har kommet meg ned til Australia etter mange timer i en 206, for deretter å bytte til en Duke i Romania, (flyr med FsPassenger) så er det endel planlegging ettersom jeg tenker å være innom alle banene der nede. Mye gressbaner og grusbaner. Hender jeg våger meg ut i en 737 PIC avogtil, men foretrekker lyden en propell lager i lufta. 30% planlegging 70% flyging. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.