Gå til innhold

Cockpit DVD SAS.


Kai Dreyer

Anbefalte innlegg

  • Svar 62
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive medlemmer

http://aeropresentation.com/?page_id=23

 

Disc 1:

 

We follow the crew from Oslo Gardermoen on a return flight to Trondheim on the 737-800 followed by a twilight departure to Molde on the 737-500

 

Captain Odd Haugsbak gives us information thru out.

 

Disc 2:

 

Early morning we follow the crew from the hotel and fly the 737-600 back to Oslo

 

Next up is a flight to Amsterdam on the 737-700 including the cockpit preparations during turnaround before the flight back to Gardermoen.

 

All in all total running time is 4h 08 min

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk disse DVD'ene (det er 2 stykker) for ca. 1 uke siden nå og kan trygt anbefale dem. :)

 

Vet ikke om det kanskje er fordi filmene er tatt opp i såkalt HD-kvalitet, men begge DVD'ene gir i hvert fall en skikkelig god og sjelden på slik filmer følelse av "å virkelig være der" sammen i cockpit med flygerne.

 

Jeg har til sammen nå noe over 60 forskjellige slike cockpit-DVD'er, men vil ikke nøle med å plassere disse glatt blandt de 5-6 beste av alle sammen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt både og Tor Christian. Gjennomgående kan man nok si at den pedagogisk ikke er helt på nivå med produksjonene til ITTV (gullstandarden) som nok ressursmessig i utg.pkt. har lagt mer inn i filmene med div. fastmonterte kameraer i cockpit, flere fotografer osv. Men til mer å være en "en-manns produksjon" syns jeg dette er veldig bra og at man får mye spenning og inspirasjon for pengene. Jeg er langt fra noen stor "737-fan" for å si det sånn, men kjedet meg allikevel ikke noe som helst i de over 4 timene dette varte.

 

Noen systemer og proseyrer blir fint og mer grundig forklart (man får også se flere kart, en værmelding printet ut gjennom ACARS og deretter "tydet", sjekklister, får se gjennom HUD'en til kapteinen osv.), mens andre ting naturlig nok går noe fortere og er bare muntlig fordi man parallellt med å være på TV jo også skal fly flymaskinen og fungere i et crew. :)

 

Men selv om man også er endel "flue på veggen" her, så tror jeg allikevel kvaliteten på hele filmingen/lyden er så god at en gjennomsnittssinteressert og engasjert aerofil her innefra, vil kunne få med seg mer enn i en "vanlig" cockpitfilm (les fra World Air Routes) og også lære seg nye ting eller få ting bekreftet både ift. flyging og ikke minst 737-prosedyrer som man kanskje tidligere har vært noe usikker på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, den kommer - Men jeg vet ikke når...

 

Det ble sendt en stor pakke fra USA 8. desember, og den skulle gå som express.

Nå gikk ikke det som forventet da avsender har prestert å sende pakken som priority i stedet for den avtalte expressen, og da kan ting ta tid.

Jeg har jo et håp om at den skal dukke opp før jul da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bestillte den 15. desember.

 

Customer Service Email Jan.Mogren2@comhem.se fungerer ikke. Får bare Delivery failed melding.

 

Har sendt en melding til det telefon nummeret som er oppgitt, men hører jeg ikke noe innen en time så åpner jeg en dispute hos paypal. Dette var useriøst.

 

Får uansett håpe at Dag får pakken sin snart så får jeg kjøpe av han.

 

Synd at når noen får laget en cockpit DVD med SAS så klarer de ikke å drive butikk :(

 

 

Når det står filmet i HD så hjelper nok det lite når det gis ut på DVD. Filmet i HD og nedskalert til DVD, poenget blir borte.

 

 

Fikk Svar:

Den skickades den 16’e, men jul-rushen har varit tung för USPS så det tar ett tag…

 

Hoppas du får den snart!

 

Merkelig at det skal ta så lang tid uansett om det har vært jul.

 

Med min flaks så har den vel havnet i tollen, og da tar det evigheter, og mye dyrere :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Opprett ny...