Kai Dreyer Skrevet 27. november 2009 Del Skrevet 27. november 2009 Heisann, det er kommet ut en DVD som er filmen i HD hos SAS. Dette er kanskje noe Dag kan ta inn i webshopen? http://aeropresentation.com/ Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thomas Thoresen Skrevet 27. november 2009 Del Skrevet 27. november 2009 Det hadde vært noe. Prisen på den siden er for dyr for å komme seg under tollgrensen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kenneth Sivertsen Skrevet 27. november 2009 Del Skrevet 27. november 2009 Takk for tips. Da er denne DVD n også i samlingen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tom Strøm Skrevet 27. november 2009 Del Skrevet 27. november 2009 Endelig!! Dette har jeg ventet lenge på! Jeg foreslo jo for Just Planes at de skulle lage DVD med SAS og Lufttransport men fikk bare et surt svar tilbake om at SAS var så vanskelig å ha med å gjøre og Lufttransport var uinteressant. Skjønn det den som kan. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anders Merch Grønmyr Skrevet 28. november 2009 Del Skrevet 28. november 2009 Spennende, denne må man ha! Noen som kan fortelle litt om destinasjonene vi får se her? Fant ikke noe om dette i linken! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thomas Thoresen Skrevet 28. november 2009 Del Skrevet 28. november 2009 http://aeropresentation.com/?page_id=23 Disc 1: We follow the crew from Oslo Gardermoen on a return flight to Trondheim on the 737-800 followed by a twilight departure to Molde on the 737-500 Captain Odd Haugsbak gives us information thru out. Disc 2: Early morning we follow the crew from the hotel and fly the 737-600 back to Oslo Next up is a flight to Amsterdam on the 737-700 including the cockpit preparations during turnaround before the flight back to Gardermoen. All in all total running time is 4h 08 min Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Joakim Hagen Skrevet 28. november 2009 Del Skrevet 28. november 2009 Så gøy. Både med Braathens og Sas så kan de ikke gi helt slipp på Molde Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Eivind Oterhals Skrevet 28. november 2009 Del Skrevet 28. november 2009 Du har helt rett Joakim! Ingenting er bedre enn molde! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tommy Olsson Skrevet 28. november 2009 Del Skrevet 28. november 2009 Jag har köpt DVDn nu ikväll genom aeropresentation.com, kunde inte vänta ;-) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Magnus Wennevold Skrevet 28. november 2009 Del Skrevet 28. november 2009 Kjøpte den jeg og. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Agnor Bertheussen Skrevet 29. november 2009 Del Skrevet 29. november 2009 Denne ser fin ut! Kjøper den jeg også! Dermed, Dag! Det finnes helt klart marked for denne om du tar den inn! Morsomt med cockpit DVDer, men spesiellt morsomt når vi får se SAS in real action : ) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dag Johansen Skrevet 29. november 2009 Del Skrevet 29. november 2009 Joda, vi jobber med saken. Nå virker det ikke som de er svært mye interessert i å bli kontaktet med tanke på den informasjonen som finnes på siden, men vi klarer det nok når vi begynner på vanlige ukedager igjen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kai Dreyer Skrevet 29. november 2009 Forfatter Del Skrevet 29. november 2009 Supert Dag Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel Nilsen Skogvik Skrevet 30. november 2009 Del Skrevet 30. november 2009 Bestillte den i dag tidlig. Fikk opp navn og mail adresse på kviteringen via paypal. Hvis noe slik kontaktinformasjon trengs så er det bare å si ifra. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thomas Thoresen Skrevet 14. desember 2009 Del Skrevet 14. desember 2009 Fått kontakt? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tom Knudsen Skrevet 14. desember 2009 Del Skrevet 14. desember 2009 Kjøper denne når den kommer til nettbutikken her jeg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rolf Arne Beck Skrevet 14. desember 2009 Del Skrevet 14. desember 2009 Jeg bestilte den jeg, men de brukte adressen til PayPal kontoen min uten å si ifra på forhånd, så før jeg viste ordet av det var bestillingen gjort og adressen stemmer ikke. Jeg sendte dem en melding via nettsiden deres, men jeg har enda ikke fått svar. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rolf Arne Beck Skrevet 15. desember 2009 Del Skrevet 15. desember 2009 Der fikk jeg svar på mailen, visstnok etter at de hadde lest den forrige posten min i dette forumet :grin: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Per Skrevet 15. desember 2009 Del Skrevet 15. desember 2009 Endelig en Norsk SAS-film for å komplettere Widerøe, Braathens og Norwegian fra før. Bestillt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Halvdan Hellenes Skrevet 15. desember 2009 Del Skrevet 15. desember 2009 Jeg fikk disse DVD'ene (det er 2 stykker) for ca. 1 uke siden nå og kan trygt anbefale dem. Vet ikke om det kanskje er fordi filmene er tatt opp i såkalt HD-kvalitet, men begge DVD'ene gir i hvert fall en skikkelig god og sjelden på slik filmer følelse av "å virkelig være der" sammen i cockpit med flygerne. Jeg har til sammen nå noe over 60 forskjellige slike cockpit-DVD'er, men vil ikke nøle med å plassere disse glatt blandt de 5-6 beste av alle sammen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thomas Thoresen Skrevet 15. desember 2009 Del Skrevet 15. desember 2009 Regner med at den sendes fra utlandet. Greide den å snike seg forbi tollen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tor Christian Stamnes Skrevet 15. desember 2009 Del Skrevet 15. desember 2009 Får man se hvordan de gjennomfører forskjellige prosedyrer? Tenker da på programering av FMS, vekt og balanse, sjekklister, gjennomgang av SID/STAR, innflygningskart etc.. Eller blir man "bare" sittende som passasjer å nyte utsikten og fange opp det som fanges kan? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Halvdan Hellenes Skrevet 15. desember 2009 Del Skrevet 15. desember 2009 Litt både og Tor Christian. Gjennomgående kan man nok si at den pedagogisk ikke er helt på nivå med produksjonene til ITTV (gullstandarden) som nok ressursmessig i utg.pkt. har lagt mer inn i filmene med div. fastmonterte kameraer i cockpit, flere fotografer osv. Men til mer å være en "en-manns produksjon" syns jeg dette er veldig bra og at man får mye spenning og inspirasjon for pengene. Jeg er langt fra noen stor "737-fan" for å si det sånn, men kjedet meg allikevel ikke noe som helst i de over 4 timene dette varte. Noen systemer og proseyrer blir fint og mer grundig forklart (man får også se flere kart, en værmelding printet ut gjennom ACARS og deretter "tydet", sjekklister, får se gjennom HUD'en til kapteinen osv.), mens andre ting naturlig nok går noe fortere og er bare muntlig fordi man parallellt med å være på TV jo også skal fly flymaskinen og fungere i et crew. Men selv om man også er endel "flue på veggen" her, så tror jeg allikevel kvaliteten på hele filmingen/lyden er så god at en gjennomsnittssinteressert og engasjert aerofil her innefra, vil kunne få med seg mer enn i en "vanlig" cockpitfilm (les fra World Air Routes) og også lære seg nye ting eller få ting bekreftet både ift. flyging og ikke minst 737-prosedyrer som man kanskje tidligere har vært noe usikker på. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tor Christian Stamnes Skrevet 15. desember 2009 Del Skrevet 15. desember 2009 Tusen takk for informasjonen Halvdan! Virker da som film jeg kan kose meg med! Får gi meg den i julegave til meg selv Så skjønt posten rekker fram i tide! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel Nilsen Skogvik Skrevet 15. desember 2009 Del Skrevet 15. desember 2009 Fikk den i posten igår. Den kom seg til meg uten noen ekstra kostnader fra herr og fru toll. Ellers vil jeg bare si meg veldig enig i alt Halvdan Hellenes sier om den. Anbefales! Får feelingen av hvordan det er å være kommersiell pilot. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dag Johansen Skrevet 17. desember 2009 Del Skrevet 17. desember 2009 Joda, den kommer - Men jeg vet ikke når... Det ble sendt en stor pakke fra USA 8. desember, og den skulle gå som express. Nå gikk ikke det som forventet da avsender har prestert å sende pakken som priority i stedet for den avtalte expressen, og da kan ting ta tid. Jeg har jo et håp om at den skal dukke opp før jul da... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thomas Thoresen Skrevet 6. januar 2010 Del Skrevet 6. januar 2010 Sett noe til pakken enda? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kai Dreyer Skrevet 6. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2010 Dette firmaet var ikke mye å skryte over, har ventet siden den 16. des på DVD`en, intet kommet enda. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Jan Gunnar Nystrøm Skrevet 6. januar 2010 Premium Medlem Del Skrevet 6. januar 2010 Hei Kai Når jeg bestilte denne dvd så tok det ca 1.uke Er vel for det meste enig i det Halvdan sier,men syns kvaliteten på dvd`n er dårlig når en vet at dette skal være filmet i HD kvalitet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thomas Thoresen Skrevet 6. januar 2010 Del Skrevet 6. januar 2010 Jeg bestillte den 15. desember. Customer Service Email Jan.Mogren2@comhem.se fungerer ikke. Får bare Delivery failed melding. Har sendt en melding til det telefon nummeret som er oppgitt, men hører jeg ikke noe innen en time så åpner jeg en dispute hos paypal. Dette var useriøst. Får uansett håpe at Dag får pakken sin snart så får jeg kjøpe av han. Synd at når noen får laget en cockpit DVD med SAS så klarer de ikke å drive butikk Når det står filmet i HD så hjelper nok det lite når det gis ut på DVD. Filmet i HD og nedskalert til DVD, poenget blir borte. Fikk Svar: Den skickades den 16’e, men jul-rushen har varit tung för USPS så det tar ett tag… Hoppas du får den snart! Merkelig at det skal ta så lang tid uansett om det har vært jul. Med min flaks så har den vel havnet i tollen, og da tar det evigheter, og mye dyrere Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.