Gå til innhold

En dag med Nimitz på Mjøsa!!


Anbefalte innlegg

Som kjent er Obama en stor fan av jorbær fra Biri, men etter at bønder fra hver sin side av Mjøsa i lengre tid har vært i bråk og stått på hver sin side og ropt nedsettende komentarer til hverandre har kvaliteten på bærene gått ned. I den samenheng sendte Mr Ob like godt Nimitz til Mjøsa for å holde sinnene i ro, og kvaliteten på bær slik han liker den.

 

Noen fordeler må jo verdens mektigste mann ha?

 

Alle mine forsøk på å finne ut hvordan i alle dager di fikk denne båten dit, har vært nytteløse. Classified Information er alt jeg får opplyst.

 

Uansett. Sjefen sjøl på Nimitz har helt dilla på Top Gun og nekter plent og sende ut noe annet enn F-14 på dette toktet.

Foran nesa på carrieren, Helgøya og Hamar.

 

Carr1-1.jpg

 

Carr2.jpg

 

F-14 på tur ut på patrulje over Toten og Ringsaker.

 

Carr3.jpg

 

Her har vi passert Helgøya og retter nesa mot Gjøvik sida etter hvert. Som vi tenkte, ikke mange ute på jordene her gitt.

 

Carr4.jpg

 

Her er vi på tur Østover igjen med kurs mot Hamar.

Nimitz skimtes rett bak øya.

 

Carr5.jpg

 

Mens patruljen foregår, har kæpt`n fått nyss i at rakafisken fra Valdres er spesielt god i år. Dermed får han hyret inn en Bell 412 som uansett skal til Gardemoen fra Leirin. Denne blir umiddelbart fyllt opp med fisk og sendt til skuta.

 

Carr6.jpg

 

Setene i maskina måtte vike når slike mengder fisk skulle fraktes.

 

Carr7.jpg

 

Etter lossing fortsetter 412`en sørover mot ENGM.

 

Carr8.jpg

 

Pga all denne kranglina bøndene imellom var det noe som manglet. "Lefse for pokker" Etter noe leiting kom man over noen dugelige leiver på Elverum, og disse ble lastet inn i en Beaver for levering. Her på short final før dekket.

 

Carr9.jpg

 

Lefsebussen trenger ikke mye av dekket for å stoppe selv om den er tungt lastet.

 

Carr10.jpg

 

Etter lossinga var det knyttet noe spenning til om Beaveren i det hele tatt klarte og lette fra dekket uten katapult. Gammel og godt brukt som den er.. Men som dere ser av bildet. Lettet med god margin. Kæpt`n var glad for at det endelig ble matro.

 

Carr11.jpg

 

Når man ikke er vant med rakafisk og tilbehør så bør man være forsiktig. Dette hadde ikke Kæpt`n skjønt. Og da gikk det som vanlig.. Noen som kjenner igjen denne cockpit`en??

 

Carr12.jpg

 

Redningsmann og Lege er her ute og henter stakkaren som trenger hjelp.

 

Carr13.jpg

 

Pga at maskina fra Lørenskog hadde fått tekniske problemer ved helipad på Hamar sykehus, ble den dårlige kapteinen avlevert på Hamar airport for videre skyss i en ambulanse med hjul.

 

Carr14.jpg

 

Etter en lang dag på Nimitz med mye rart som foregikk, skal det bli godt å finne sofaen..

 

Ok tok litt av her. Men jeg har kosa meg... ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde nå regna med du dro opp til Vågå for å hente lefsa da Øyvind. Elverums leiven har en tendens til å værra halvstekt. Ikke bruker dem de beste poteta heller i og med dem selger dem til Løyten :grin:

 

Ska tru dere hadde god fart innover Oslofjorden for å få løfta denna fjøla der helt opp til Mjøsa. Syns jeg hørte no fryktelig rumling borti Grorudalen i går kveld serru. Trudde det var torda som kom på seinhaust visit men det var du og Nimitzen altså. Godt du ikke tenkte deg innom på en kaffe da hvertfall. Hadde blitt væl trangt oppå garda her da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for alle tilbakemeldinger.

Slik blir det når man har sitti og træla lenge med en motvillig FSX, når den endelig fungere igjen blir humøret deretter...

 

Sant det med potetene Per.. Men som du sikkert så, ble det med en del andre varer fra Løyten som Kæpt`en ikke tålte. :grin:

 

Vi får ta kaffen en annen dag når jeg kjører noe som er litt letter og lukeparkere med nedpå Lørenskog..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...