Gå til innhold

3D rekonstruksjon av landing i Hudson elva


Eirik Tyrihjel

Anbefalte innlegg

Geir Grønlien

Står stor respekt av mannskapet her. Jobber de forsatt for selskapet?

Ja, la oss i hvertfall håpe de ikke gjør det. At noen forsettelig og med kaldt blod velger å styre rett inn i en flokk forsvarsløse flotte fugler, og i praksis konvertere dem til Canada-patè, er en handling vanskelig å forsvare. At de i ettertid valgte å søle til Hudson gjør ikke saken bedre...

 

Men ja spøk tilside, såvidt jeg har forstått er de i luften igjen, men jeg er ikke 100% sikker. Men noe jeg har fått med meg at Capt. Sullenberg har benyttet sin mulighet til å bli hørt (og formodenlig av et bredere publikum), på å snakke om sin store bekymring for bransjen. Mindre og mindre erfaring og trening på håndflyvning, piloter i airlinere med svært lav erfaring, og generelt en bransje som er i ferd med å få så dårlige vilkår at den ikke lenger vil trekke til seg de "best and the brightest" er vel temaer han blandt annet har snakket om, hvis jeg ikke husker helt feil.

 

Ganske interessant å høre på, kan se om jeg kan hoste opp link til en av seminar/talene hans. Han har jo vært veldig involvert i dette med sikkerhet lenge, og jeg tror nok vi trygt kan si det var rett mann på rett sted på mange måter den dagen i New York. Ikke minst all hans erfaring fra andre steder enn Airbus flightdeck tror jeg var nyttig.

 

Dere seilflyvere må jo forøvrig være noen både dyktige og kalde fisker, jeg ville nok betrakte det som en "emergency" i det vi forlot bakken i noe sånt... :grin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...