Gå til innhold

Scandinavisk Fligtsim møte


Sverre Aune

Anbefalte innlegg

Slik som denne hobbyen har utviklet seg gjennom disse årene når flysimulatorer har eksistert,er det vel på sin plass å få til et flightsim møte/treff der alle kan ta med seg pc de som kan.Enten et scandinavisk treff eller et norsk treff .jeg synes også at luftfarsverket burde vært invitert til et slikt treff.

 

ballen kastes videre (spesielt til Dag)

 

vennlig hilsen sverre aune trondheim "[smil]"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff - ikke kast den til meg "[blink]"

 

Ideen er god, men jeg har desverre ikke tid til å organisere noe slikt. Om noen påtar seg det vil jeg selvsagt stille meg bak et slikt arrangement.

Sist men ikke minst - om noen planlegger noe slikt må de få spikret dato fort som fy. Sommeren nærmer seg og mange har allerede lagt planer for denne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lenge tenkt på at noen burde arrangere et fly'in gathering. Desverre har jeg ikke anledning til å arrangere noe slikt selv.

 

Noen skaffer et lokale der det er plass til endel folk med PC'er og et nettverk med tilgang til Internett. Gjerne sponsorer. Så tilbringer man en langhelg her og spiller og hjelper nye til å komme inn i online-flyging. Kanskje noen holder forelesninger om forskjellige temaer, f. eks. navigering, bruk av FMS, online-flyging osv. Og så kunne man invitere forskjellige representanter fra f. eks. Luftfartsverket, Røyken eller andre kontrolsentraler, flygledere som jobber i tårn, og piloter.

 

Thomas

 

[ 22-05-2002, 10:30: Endret av: Thomas Teslo ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med deg Jan Roar. Sommeren er ikke en god tid for dette, da er det bading, båt og wakeboard som står for tur (litt simming innimellom). Blir dette treffet arrangert kommer jeg selvfølgelig så sant det lar seg gjøre.

Skulle ikke være en litt mer sentral plass en sunndalsøra som det blir nevnt ovenfor. kanskje en storby eller en annen sentral plass som Oslo, Stavanger, Bergen eller Trondheim kunne vært plassen (???). Lokalet må hvetfall ha en kraftig internet forbindelse for å dekke behovet for xxx simmere.

 

Håper det blir noe av dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lokale for en slik 'gathering' skulle være rimelig lett å skaffe. Skoler stiller som regel gledelig opp ved et hvert rusfritt arrangement. Dessuten er det jo en god del skoler som har fått innstallert raske internettforbindelser. Men det spørs om en gymsal/festsal er en egnet plass.. (?) En skole vil også bli for lite hvis det snakkes om en gathering på landsbasis eller større.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Jeg har ogsåsyslet med en slik idé, riktignok i litt mindre skala enn et nordisk treff. Jeg syslet med tanken på en mer midtnorsk treff eller noe slikt. Jeg kan skaffe lokaler og nett til 55 - 60 pc'er/deltakere. Vi har en LAN-klubb her på stedet som nok gjerne vil stå som teknisk arrangør for et slikt treff. Da vil det bare bli å møte opp og betale inngangspenger og så sørger LAN-klubben for alt.

 

Jeg tror slikt må planlegges nøye, og Sunndalsøra er neppe rett sted å holde et slikt treff, det bør være en sentral flyplass på arrangørstedet, slik at man kan komme seg lettvindt dit. Sommeren er også neppe rett tid da folk gjør andre ting enn å ville sitte en hel helg innendørs og simme. Dessuten er det ikke flere langhelger å ta av i år som egner seg til dette. Neste helligdager er i Jula. Hvis noe slikt skal gå over en langhelg bør man kanskje planlegge for NESTE år.

 

Idéen er god og jeg håper det blir et slikt treff engang i fremtiden.

 

Jan Roar Rød

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...