Sverre Aune Skrevet 21. mai 2002 Del Skrevet 21. mai 2002 Slik som denne hobbyen har utviklet seg gjennom disse årene når flysimulatorer har eksistert,er det vel på sin plass å få til et flightsim møte/treff der alle kan ta med seg pc de som kan.Enten et scandinavisk treff eller et norsk treff .jeg synes også at luftfarsverket burde vært invitert til et slikt treff. ballen kastes videre (spesielt til Dag) vennlig hilsen sverre aune trondheim Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dag Johansen Skrevet 22. mai 2002 Del Skrevet 22. mai 2002 Uff - ikke kast den til meg Ideen er god, men jeg har desverre ikke tid til å organisere noe slikt. Om noen påtar seg det vil jeg selvsagt stille meg bak et slikt arrangement. Sist men ikke minst - om noen planlegger noe slikt må de få spikret dato fort som fy. Sommeren nærmer seg og mange har allerede lagt planer for denne. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thomas Teslo Skrevet 22. mai 2002 Del Skrevet 22. mai 2002 Jeg har lenge tenkt på at noen burde arrangere et fly'in gathering. Desverre har jeg ikke anledning til å arrangere noe slikt selv. Noen skaffer et lokale der det er plass til endel folk med PC'er og et nettverk med tilgang til Internett. Gjerne sponsorer. Så tilbringer man en langhelg her og spiller og hjelper nye til å komme inn i online-flyging. Kanskje noen holder forelesninger om forskjellige temaer, f. eks. navigering, bruk av FMS, online-flyging osv. Og så kunne man invitere forskjellige representanter fra f. eks. Luftfartsverket, Røyken eller andre kontrolsentraler, flygledere som jobber i tårn, og piloter. Thomas [ 22-05-2002, 10:30: Endret av: Thomas Teslo ] Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arne Øverland Skrevet 22. mai 2002 Del Skrevet 22. mai 2002 Enig med deg Jan Roar. Sommeren er ikke en god tid for dette, da er det bading, båt og wakeboard som står for tur (litt simming innimellom). Blir dette treffet arrangert kommer jeg selvfølgelig så sant det lar seg gjøre. Skulle ikke være en litt mer sentral plass en sunndalsøra som det blir nevnt ovenfor. kanskje en storby eller en annen sentral plass som Oslo, Stavanger, Bergen eller Trondheim kunne vært plassen (???). Lokalet må hvetfall ha en kraftig internet forbindelse for å dekke behovet for xxx simmere. Håper det blir noe av dette. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Halvorsen Skrevet 22. mai 2002 Del Skrevet 22. mai 2002 Uten å si for mye, så kan jeg opplyse om at vi er noen her sør som har startet planleggingen om en slik gathering-helg i Oslo. Nårtid.... tja, til høsten?? vinteren??? Vi får se. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gisle Aalmo Skrevet 22. mai 2002 Del Skrevet 22. mai 2002 Lokale for en slik 'gathering' skulle være rimelig lett å skaffe. Skoler stiller som regel gledelig opp ved et hvert rusfritt arrangement. Dessuten er det jo en god del skoler som har fått innstallert raske internettforbindelser. Men det spørs om en gymsal/festsal er en egnet plass.. (?) En skole vil også bli for lite hvis det snakkes om en gathering på landsbasis eller større. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Karl R Pettersen Skrevet 22. mai 2002 Del Skrevet 22. mai 2002 Jepp, sommeren bør brukes til swimming, ikke simming Men når høststormene setter inn... Kanskje... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TOS Skrevet 22. mai 2002 Del Skrevet 22. mai 2002 Hørres knakande lult ut dette her.... Hadde vert artig å vert med på nåke slikt Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Petter Dischington Skrevet 22. mai 2002 Del Skrevet 22. mai 2002 Høstferien er jo perfekt...bare synd den ikke går på samme tid i hele landet Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet 22. mai 2002 Del Skrevet 22. mai 2002 Hei. Jeg har ogsåsyslet med en slik idé, riktignok i litt mindre skala enn et nordisk treff. Jeg syslet med tanken på en mer midtnorsk treff eller noe slikt. Jeg kan skaffe lokaler og nett til 55 - 60 pc'er/deltakere. Vi har en LAN-klubb her på stedet som nok gjerne vil stå som teknisk arrangør for et slikt treff. Da vil det bare bli å møte opp og betale inngangspenger og så sørger LAN-klubben for alt. Jeg tror slikt må planlegges nøye, og Sunndalsøra er neppe rett sted å holde et slikt treff, det bør være en sentral flyplass på arrangørstedet, slik at man kan komme seg lettvindt dit. Sommeren er også neppe rett tid da folk gjør andre ting enn å ville sitte en hel helg innendørs og simme. Dessuten er det ikke flere langhelger å ta av i år som egner seg til dette. Neste helligdager er i Jula. Hvis noe slikt skal gå over en langhelg bør man kanskje planlegge for NESTE år. Idéen er god og jeg håper det blir et slikt treff engang i fremtiden. Jan Roar Rød Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vegard Nilsen Skrevet 23. mai 2002 Del Skrevet 23. mai 2002 Jeg kommer sansylnigvis jeg hvis det blir noe Hvorfor ikke ha det i en hangar eller noe? det er somregel god plass og man kommer litt nærmere flymiljøet Hilsen meg Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stig Sandnes Skrevet 23. mai 2002 Del Skrevet 23. mai 2002 Ved en hangar? Hehe...da blir det ikke mye simming skal jeg fortelle deg,- da står jo alle ute og spotter på flyene som er v i r k e l i g. Vil være med jeg og! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arne Øverland Skrevet 24. mai 2002 Del Skrevet 24. mai 2002 En hangar er ingen god ide'. temperaturen er forholdsvis lav med tanke på evt. soving, og det er ikke mange hangarer med rask internett tilkobling Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.