Gå til innhold

ATC: Unofficial Artic Fly-in Event! Sun15th Nov.


Anders Merch Grønmyr

Anbefalte innlegg

Hei co-controllere!

 

Etter en del hint om ønskelig trafikk og bemanning av posisjoner i Nord-Norge tenkte jeg vi kunne forsøke med å få til et uoffisielt event i nord. Håper flest mulig av ATC har mulighet til å dekke posisjoner og yte god service til våre vinter-kåte piloter som venter på en nordnorsk utfordring!

Jeg ser for meg bemanning av følgende posisjoner til eventet. Sett deg gjerne opp på hva du kan bidra med!

 

Ser for meg at vi satser på et 5timers event! 17zulu-22zulu altså 18-23 lokaltid!!

 

 

Need to have:

CTR:

ENBD_N_CTR

ENBD_E_CTR

 

APP:

ENBO

ENTC

 

TWR;

ENBO

ENTC

 

TWR or APP:

ENEV

ENDU

ENAT

 

Nice to have

ENBD_S_CTR

ENGM_APP

ENHF_AFIS

ENKR_TWR/APP

 

så får vi prøve å få dekt disse også med litt vaccsca hjelp:

ESOS_CTR

EFES_CTR

 

 

 

Denne tråden er forbeholdt ATC påmeldingen så vi kan få en oversikt over hvilke posisjoner som blir bemannet! Book gjerne samtidig din possisjon i v-route.

 

Dette kan være like utfordrende som atc som kontroller om trafikkmengden blir god på forholdsvis små flyplasser. Samt magnetismen som spiller et puss ved gitte headinger osv!

Great fun, anbefales!!

 

 

Edit: Zulu-time er nå korrekt sett med vintertid på lokaltid. Sorry for den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[qoute=paulo Fernandes]Jeg sitter med glede 2,5 timer på ENTC_TWR under eventet =) [/qoute]

 

vil det si 1800-2030? eller 2030-2300?

 

 

Beskjeden påmelding så langt, min egen posisjon tar jeg senere. Syns det blir litt feil å tinge på en posisjon såpass tidlig.

Men jeg trenger definitivt hjelp av flere om det skal bli noe opplegg i nord denne søndagen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva om man også her kutter ned tiden til 19-22 lokalt slik som eventet påfølgende søndag, vil det bli lettere å få til staffingen da? i utganspunktet så jeg for meg lengre event fordi det tross alt er den største landsdelen vi kan finne på å kjøre noe event, dermed tar det selvsagt også lengre tid å fly til og fra og rundt de forskjellige plassene!

 

 

Får avvente med å se ann responsen her tenker jeg. Det ser ut til at man kanskje bare skal droppe greia, og la Vaccsca gjøre jobben om ikke flere melder seg ved scopet! Går jo alltids ann å impuls sitte atc i nord men da ikke så kordinert med atc-kolleger som et event kan bli!

 

Spent på om flere melder seg opp for dette. Så tar jeg/vi det derifra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er ihvertfall Alta Approach booket av undertegnede fra 19 til 2200 på søndag!

 

Foreløpig ingen andre bookinger, noen som meldte interresse for Tromsø tidligere i tråden her men tror jeg har et par til ATC som blir med å staffe så det er bare å hive seg med til nord-Norge på søndag så får vi håpe på litt ruskevær!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så langt er disse posisjonen booket:

 

ENHF_TWR/AFIS: John A. Moen

ENTC_TWR: Paulo Fernandes

ENTC_APP: Martin Meyer

ENAT_APP: Anders Merch Grønmyr

ENBO_APP: Kim Vanvik

ENBD_CTR: Per-Kristian Jensen

 

 

Håper også vi kan få litt staffing av

 

ENEV, ENDU og ENKR så er det ganske så komplett i nord ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...