Gå til innhold

*Jorda Rundt* i Asia


Anbefalte innlegg

Da var jeg og Kristoffer Vinje kommet oss til Suvarnabhumi flyplass i Bangkok, Thailand (Som forresten er en helt ny flyplass, ble åpnet i 2006). Før det fløy vi Osaka - Hong Kong. Her er bildene:

 

Slik ser jorda rundt-kartet nå. Vi er snart ferdig med reisen ;) Forrige flytur, som var på søndag, er den korteste flyturen hittil.

jordarundtverden-2.jpg

 

På cruise på vei til Hong Kong:

Jordarundt_rjbbvhhh.jpg

 

Her lander Kristoffer Vinje i Hong Kong intl airport:

Jordarundt_rjbbvhhh4vinje.jpg

 

Og her lander jeg, sett fra cockpiten på 747en:

Jordarundt_rjbbvhhh2.jpg

 

Og etter 7-10 min står vi begge parkert på flyplassen:

Jordarundt_rjbbvhhh3.jpg

 

Så, over til siste flyvning ;) Denne gikk fra Hong Kong, i Kina (suprise suprise :D) til Bangkok i Thailand.

 

Flytype: B744 (Thai airways-farger)

ETA: 2 timer og 25 min (gate to gate)

Avstand: 960 NM

 

Passasjerene boarder og cargo settes på plass i flyet. Jeg gjør klar APU og sjekker fuel en siste gang før avreise. Kristoffer kan sees på andre siden av terminalen, han fløy forresten en A319:

Jordarundt_vhhhvtbs1.jpg

 

Jeg takser til RWY 07R for ELATO 3A departure:

Jordarundt_vhhhvtbs12.jpg

 

Det regnet mye da vi tok av, som man ser her. Også fint at vinden blåste på 100 grader, slik at vi kunne benytte RWY 07R /L for take off å se byen ved avgang =)

Jordarundt_vhhhvtbs2.jpg

 

Jordarundt_vhhhvtbs3.jpg

 

På cruise nyter slapper jeg av med med Ipodden, musikk fra Ringenes Herre og spiser et godt måltid fra Thai:D

meal.jpg

Jordarundt_vhhhvtbs4.jpg

 

Her flyr jeg mot et waypoint som har samme navn som rommet mitt var for noen dager siden :grin:

Jordarundt_vhhhvtbs6.jpg

 

På vei nedover og inbound en CAROS STAR:

Jordarundt_vhhhvtbs5.jpg

 

Under approach bestemte Vinje seg for å ta en visuell approach. Da han måtte ta go-around glemte han å rapportere på unicom. Så jeg visste ikke om han var på base eller final. Så plutselig sa TCAS ifra. TRAFFIC:

Jordarundt_vhhhvtbs62.jpg

 

...Clear of conflict, heldigvis.

 

Etter landingen min spottet jeg Kristoffer, da han landet på RWY 19L:

Jordarundt_vhhhvtbs7.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...