Gå til innhold

Arma 2


Tom Knudsen

Anbefalte innlegg

Filmen er fin, men spillet kan jeg styre begeistringen min for... Det samme gjelder Arma og Operation Flashpoint, fullt av bugs, de kaller det en simulator, men det eneste som skiller det fra andre lignende spill er at gameplayet i Arma er dårlig, kontrollene er rare og veldig tungvinte, gunplay er helt på trynet, og hvis man syns FSX er dårlig optimalisert så har man ikke prøvd Arma...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måte på generalisering da. Jovisst er det en renspikka simulator!

 

Krigssimulator - ja. Ren flysim - nei..

 

 

 

Og hva ytelse angår har jeg testet Arma II på følgende to maskiner;

 

- Mac Pro m/ 2stk. Quad XEON 2.8GHz, 6GB RAM og GeForce 8800GT

- Core 2 Duo E8400@4GHz, 8GB RAM, GeForce GTX 275

 

Du kan jo gjette hva jeg fikk best FPS i.. Med laveste grafikk kvalitet på PCen fikk jeg maks 30fps, mens på Mac Pro-maskinen fikk jeg godt over 50-60 med alt på maks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grafikken ser jo bra ut den da, særlig i forhold til noen av de fly simulatorene vi har i dag, ut fra filmen vel å merke..

Dette er vel på lik linje som FS9 og FSX et spill, ikke noe mer og ikke noe mindre i ordet rette forstand, Arma 2 tror jeg vi kan slenge over i krigspill sjangeren mens FS9 og FSX over i simulator spill sjangeren.

 

Antar jeg må faktisk prøve spillet å se selv, men stiller meg undrende til om dette faktisk er mer krevende en f.eks FSX, tross alt en del som skal rendres her også.. Noen som vet hvordan dette kjøres mot f.eks Battle field Vietnam eller Lock-On rent FPS messig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De første tre sekundene av filmen burde være nok til å forstå at de ikke har forsøkt å lage en FLIGHTsim og burde vel heller ikke vurderes med det som utgangspunkt... Jeg så filmen på svært liten monitor men det jeg så virket i alle fall som det beste og mest naturtro landskapet jeg har sett til nå hvor objektene faktisk passet inn med bakketeksturen og ikke bare ser ut som trær og andre objekter som er kastet uten mål og mening inn i sceneryet slik vi ser i fs-serien.

 

Selv holder jeg meg til BF2 Project Reality mod. til slike "krigarspill"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så filmen på svært liten monitor men det jeg så virket i alle fall som det beste og mest naturtro landskapet jeg har sett til nå hvor objektene faktisk passet inn med bakketeksturen og ikke bare ser ut som trær og andre objekter som er kastet uten mål og mening inn i sceneryet slik vi ser i fs-serien.

 

Spikerhodeslag med full kraft og treffsikkerhet :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

E¤nig i det du sa angående plasering av texturer Andreas, men så er vel dette sceneryet noe mindre enn hva vi har i FS vil jeg anta. Regner ikke med att de har laget hele kula på dette spillet. Men imponerende var det uten tvil. Kan en bruke de hardwares vi bruker i flightsim eller er du avhengig av "knaste"styring?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei, bare for å gi en liten kommentar.

 

Har spillt OPF, ARMA1 og nå ARMA2 lenge, en ting vi må huske, som også er påpekt lenger oppe er at dette ikke er en fly eller kjøretøy simulator, men simulator er det.

 

Dette er et av få spill som virkelig tar hensyn til ballistikk, kulebaner påvirkes av vind osv.

 

Grafikkmessig er det veldig bra, bygd litt opp på samme måte som FS, er ikke meningen at det skal gå bra med alt på full pupp enda, slik får man spillet til å vare lenger.

 

Singelplayer delen er vel ikke den beste, og spillet har femdeles noen småbugs, men MP delen er fantastisk, videre så har Arma et like stort miljø for laging av modder og tillegg som FS, og du kan finne mye vanvittig bra.

 

Anbefaler absolutt å teste :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er ikke dette en ren simulator, og jeg synes det hele ser veldig bra ut.
Boheima Interactive kaller det jo selv for en krigssimulator hvor realisme er satt i høysetet, altså syns jeg det er rett og rimelig å forvente noe mer enn BF2 med elendige kontroller. Og selvfølgelig er området penere enn f.eks FSX det er trossalt bare ei øy som er 200 kvadtartkilometer, og det er bare et lite område som rendres av gangen. Arma er et godt eksempel på et spill som prøver å være annerledes bare for å være annerledes, hvis noe funker ikke forandre det med mindre du gjør det til det bedre, hva er f.eks galt med helt vanlig fps-kontroller? Nei, jeg har mer tro på Operation Flashpoint: DR, der er det ihvertfall normale kontroller.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...