Gå til innhold

Kingair Dør Falt Av i 19000 fot


Kjell Lavoll

Anbefalte innlegg

En Beechcraft Kingair 200 hadde en nødlanding på flyplassen her på mandag (Eau Claire, Wisconsin). Døren falt av i 19000 fot. Ingen ble skadet, men syv pax og to piloter fikk seg litt av et sjokk. Telefoner og andre løse ting ble sugd ut av kabinen. Det hjelper å bruke setebeltet...

 

NTSB har vært her i hele dag for å finne problemet. Det kan være det er manufacturer defect...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ojsann..

 

Høres heftig ut..

 

Kan tenke meg folket fikk seg en støkk ja.

 

Hvordan får man erstattet mobil, el.l. i slike situasjoner?

 

Ser for meg telefonen til forsikringsselskapet: "Jo, du skjønner, laptopen og mobiltelefonen ble sugd ut av flyet......." "[stort

 

Anyways, på tide å køye.

 

Mvh,

Kay-Thomas.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

quote:

Opprinnelig postet av Arild Oldervoll:

Det er vel ingen som har ekstra oksygen i Kingair, eller?

For aa referere til FAR (Federal Aviation Regulations, som jo vil vaere gjeldene for denne flighten.)

paragraf 91.211 (b) Pressurized cabin aircraft:

(1) No person may operate a civilian aircraft of U.S. registry with a pressurized cabin-

(i) At flight altitudes above flight level 250 unless at least a 10-minute supply of supplemental oxygen, in addition to any oxygen required to satisfy paragraph (a) of this section, is available for each occupant of the aircraft for use in the event that a descent is necessitated by loss of cabin pressurization.

 

Paragraf (a) sier at ingen kan operere i en cabin-hoeyde over 15.000 fot uten at oxygen er tilgjengelig til alle ombord.

 

Naar du kobler disse paragrafene ser man enkelt at oxygen maa ha vaert tilgjengelig paa denne flighten for at den skal ha kunnet vaere lovelig. "[smil]"

 

Mvh,

Helge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pilotene fikk sparken fordi flyet skulle selges til et annet firma dagen etter ulykken. Firmaet de jobbet for tapte nok store penger. Det er ikke uvanlig at piloter som jobber for de smaa selskapene faar sparken hvis de er med i en ulykke.

 

Kapteinen var den som lukket doeren. To av de seks boltene som holder doeren lukket var knekt av. Jeg tviler paa at det var pilot feil. Da ulykken skjedde saa var flyet pressurized til 6.4 psi.

 

De var heldig som hadde T-tail. Hvis doeren hadde truffet horizontal stabilizer, saa hadde nok det blitt litt vaerre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...