Gå til innhold

Med SAS til London


John Bugten

Anbefalte innlegg

Heisann!

 

Jeg skal reise til London med SAS rute sk1513, noen som vet hvilken flytype de benytter på denne ruten?

 

Takk for alle svar!

 

Noen som kjenner heathrow godt, hvordan det er enklest og komme seg derfra inn til byen (hammersmith) ...har tenkt på tube, men kanskje det er flere gode løsninger?

 

Som sagt takknemlig for alle svar

 

John

Lenke til kommentar
Del på andre sider

quote:

Opprinnelig postet av John Bugten:

Heisann!

 

Jeg skal reise til London med SAS rute sk1513, noen som vet hvilken flytype de benytter på denne ruten?

 


Jepp, i følge amadeus brukes det md-80 på den ruten...

 

quote:

Opprinnelig postet av Jørgen Bertheussen:

Vi reiste fra Tromsø-London med et eller annet selskap (Brithish Airways, eller SAS. Tror kanskje BA), og da mener jeg det ble en 757. Kan også ha vært en A320 eller 738, men er ikke 738 litt for ny til å opperere i 1997? Kom ikke de i -98?

Den første 737-800 til SAS ble levert i starten av mai i 2000 tror jeg...

 

Ba kan ha brukt 757-200, 320 eller muligens en 737 (300 og 400)

 

--------------------------

 

Geir Fjellro Løitegård

 

[ 24-04-2002, 15:31: Endret av: Geir Fjellro Løitegård ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

quote:

Opprinnelig postet av John Bugten:

Heisann!

 

Jeg skal reise til London med SAS rute sk1513, noen som vet hvilken flytype de benytter på denne ruten?

 

Takk for alle svar!

 

Noen som kjenner heathrow godt, hvordan det er enklest og komme seg derfra inn til byen (hammersmith) ...har tenkt på tube, men kanskje det er flere gode løsninger?

 

Som sagt takknemlig for alle svar

 

John

Hei!

 

Du skal avgårde med en MD83, og ankommer London Heathrow terminal 3. Alle SAS flighter går fra/til den terminalen.

Jeg anbefaler deg at du tar toget( Heathrow Express ) som går fra terminalen, skiltingen er bra! Ta Heathrow Express til endestasjonen, Paddington Station. Fra Paddington Station tar du underground (Hammersmith&city line) direkte til Hammersmith. Det er 7 stopp med underground, noe som tar ca 10 minutter.

 

Hvis du ikke har vært i London før, så er underground enkelt å ta, skiltingen er bra også. Ha en fin og minnerik tur:)

 

Mvh

 

Truls

Lenke til kommentar
Del på andre sider

quote:

Opprinnelig postet av Jørgen Bertheussen:

Vi reiste fra Tromsø-London med et eller annet selskap (Brithish Airways, eller SAS. Tror kanskje BA), og da mener jeg det ble en 757. Kan også ha vært en A320 eller 738, men er ikke 738 litt for ny til å opperere i 1997? Kom ikke de i -98?

British Airways opererer ikke ruten Tromsø-London. Når det gjelder BA`s flighter fra Oslo-London,Heathrow trafikkeres ruten med Airbus A319 og Boeing 757.

 

Mvh

 

Truls

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk til alle! Og en ekstra takk til Truls!

 

Gleder meg til London opplevelser "[smil]"

 

Har ikke flydd MD83 før....hvordan er den feks sammenlignet med 737?

 

Får håpe det ikke er altfor trangt, fløy a330-300 til thailand ifjord ....ikke mye plass der "[smil]" Men skal jo ikke så langt nå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

quote:

Opprinnelig postet av Truls Meek:

British Airways opererer ikke ruten Tromsø-London. Når det gjelder BA`s flighter fra Oslo-London,Heathrow trafikkeres ruten med Airbus A319 og Boeing 757.

 

Mvh

 

Truls

Finnes det i det hele direkte fly fra Tromsø til London ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Md-83 ?

 

SAS har jo bare 2 stykker av de, er du sikker at ikke både at det ikke 81 eller 82 på denne ruten ?

 

Og bruker BA 757 på osl-lhr ruten ? I følge amadeus brukes kun 319 og 320 på denne ruten. Det står også at 737-400 vil bli brukt i midten av juni..

 

Jeg vet også at det har GÅTT charter turer mellom i TOS-LHR før, men vet ikke om det går det lenger ?

 

----------------------

 

Geir Fjellro Løitegård

Lenke til kommentar
Del på andre sider

quote:

Opprinnelig postet av georgkorycki:

Finnes det i det hele direkte fly fra Tromsø til London ?

ikke nå lengre, men SAS hadde direkte rute før et par år siden med MD-81. Mener å huske at dette va en sommer rute

 

[ 26-04-2002, 14:36: Endret av: Sveinung Helgeland ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

quote:

Opprinnelig postet av Henrik Wagle:

Nå benytter Ba hovedsakelig A319/320 på LHR-OSL-LHR flyvninger, men tidligere var det hovedsakelig 734,757,767(en av de daglige flyvningene)

 

Et anet alternativ kan være å ta "airbus" A1 eller A2 fra Terminal 3 og inn til byen. Da får man jo sett litt også

 

henrik

Hei!

 

Man kan ta flybus A1/A2 fra Heathrow og inn til sentrum. Men denne bruker ca 1 time, kommer an på trafikken inn til London sentrum. Men i tilfellet til John, ville jeg tatt Heathrow Express til Paddington, og underground derfra. Det er enklest, og raskest.

 

Mvh

 

Truls

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...