Gå til innhold

Sju skadd i SAS-fly


Jarle Vidtun

Anbefalte innlegg

Helge Jordal har tydeligvis vært på prærien og sanket bullshit, for dette innlegget hans passer jo ypperlig som gjødsel...

 

Det er absolutt på tide at dere drar ut lammeulla mellom ørene deres, slik at dere kan forstå hva som er i ferd med å skje her...og som jeg har understreket flere ganger.

 

Fakta er at antall flyreisende i Norge stuper, flyselskapene sender tomme fly på vingene og går med store underskudd. Konsekvensene av dette ser vi nå ved at ruter legges ned, skyhøye priser, og ikke minst masseoppsigelser. Dagens toppsak i Stavanger Aftenblad er at 125 Braathens-ansatte på Sola nå trolig mister jobbene sine...for å ta et eksempel.

 

Og dette skjer fordi folk ikke lenger stoler på flyselskapene, selvsagt på grunn av hendelser ute i verden, men også i høy grad på grunn av et urovekkende antall hendelser i SAS de to siste årene. Dessverre så må media fortsette å rapportere om slike hendelser i dette selskapet, så her er den viktigste oppgaven for SAS å få gjenreist tilliten. I en meningsmåling utført av VG svarte hele 70% at de ikke stoler på sikkerheten i SAS. Og dette bør man ikke ignorere, de som svarte her er selskapets fremtid.

 

Det er dette som er fakta, vår alles harde virkelighet...og ikke min lille private.

 

Ellers i denne aktuelle saken har jeg aldri nevnt søksmål om jeg hadde vært involvert i dette. Det ville ikke vært nødvendig, et direkte krav til SAS ville vært tilstrekkelig.

Jeg er fortsatt av den oppfatning at her gjorde ikke besetningen en god nok jobb for å ivareta passasjerenes sikkerhet.

 

Til slutt Hr.Jordal, jeg gled langt mer inn i det amerikanske samfunnet enn du har den fjerneste anelse om, den dagen jeg gled ut...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Johan: det er kun for passasjerer under 15 år (barn) sjåføren er ansvarlig. Alle over den alderen har selv ansvaret for å få på seg setebeltet, og får bot om dem ikke har det på "[smil]"

 

Btw: jeg og en kompis skulle vært til Kjevik ikveld med privatfly og spist pizza (hihi), men etter en lengre samtale med meterologisk i Oslo ble det avlyst, meldingen lød på kaldfront på vei innover, skyhøyden kom til å bli mellom 800 og 3000 fot (800 er for lavt for VFR flyging) og generelt dårlig vær. Nå (kl 1930) er været fortsatt alldeles strålende flyvær, nesten ikke skyer og jeg angrer på at flyturen ble utsatt, skal jeg saksøke meterologen tro ?

 

Bare for å nevne det, jeg har opplevd motsatt også, det er meldt bra, men uvær kom før jeg ante det "[smil]"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

quote:

Opprinnelig postet av Helge Bø:

Fakta er at antall flyreisende i Norge stuper

Det var inte informationen vi fick när ledelsen kom upp för att förklara varför Norlink skulle läggas ned, när passagerar talen hade börjat stiga igen... Fler folk flyger, men färre betalar fullpris.

 

quote:

Opprinnelig postet av Helge Bø:

I en meningsmåling utført av VG svarte hele 70% at de ikke stoler på sikkerheten i SAS. Og dette bør man ikke ignorere, de som svarte her er selskapets fremtid.

Det här argumentet ditt har jag ju sågat förr... Kom med något nytt!

Samma dag VG har ett uppslag med krigsrubriker om en luftfartshändelse så genomför de en gallup om flygsäkerhet. En statistiker hade skjutit sig om han måste gjort en sådan meningsmåling.

 

quote:

Opprinnelig postet av Helge Bø:

Det er dette som er fakta, vår alles harde virkelighet...og ikke min lille private.

Problemet ditt är väl att du inte klarar av att skilja på de olika verkligheterna du lever i.

Har hört, från andra på forumet, att du ljugit på detta forum förut... Något om Poliser..?

Det är väl därför ingen orkar lyssna på vad du säger, du saknar trovärdighet.

Men trots det så återkommer du med bombastiska uttalanden om saker du vet väldigt lite om.

 

Jaja... Jag får flera frågor om varför jag överhuvud taget orkar bry mig om att svara en sån som du. Jag börjar undra själv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bare diskuterer jeg, det er dere som blir sure og begynner med angrep når dere ikke har fornuftige motargument å komme med.

 

Så med mindre det måtte komme noe mer interesant enn dette her, ja da er vel denne diskusjonen ferdig tenker jeg.

 

Forøvrig Hr.Toll, skal du ikke tro på alt du hører...

 

Det jeg skriver i disse innleggene bør man imidlertid tro på, jeg forholder meg kun til fakta som nok de fleste unntatt SAS-fansen her vet...og om jeg ikke refererte til det så er det mine meningsytringer det dreier seg om, og da henviser jeg til ytringsfriheten.

 

[ 25-04-2002, 20:36: Endret av: Helge Bø ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

quote:

Opprinnelig postet av Helge Bø:

Det jeg skriver i disse innleggene bør man imidlertid tro på, jeg forholder meg kun til fakta som nok de fleste unntatt SAS-fansen her vet...

Förstår inte hur du kan påstå något sådant...

 

Är det någon här som inte är en SAS fan för tiden så är det jag, eftersom SAS ger bort min arbetsplats till forna konkurenter. Det är inte SAS jag försvarar. Jag försvarar sanningen!

 

Adjö, Hr Bö!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

quote:

Opprinnelig postet av Helge Bø:

Så med mindre det måtte komme noe mer interesant enn dette her, ja da er vel denne diskusjonen ferdig tenker jeg.

Du vinner Helge. Jeg maa bare gi meg ende over, makan til diskusjons-talent skal man vel lete lenge etter, og jeg maa bare innroemme jeg ikke har noe aa stille opp med.

Her driter jeg meg ut med aa bruke litt tid paa research, mens du hele tiden satt inne med noekkelen; En meningsmaaling utfoert av VG.

Det er som om skylapper er tatt bort fra oeynene mine; Sannheten staar naa klart foran meg, som en gylden hellig gral. 70% stoler ikke paa sikkerheten i SAS. Med slikt solid materiale bak deg er det ikke rart du ikke trenger aa mot-argumentere mot noen som helst av mine argumenter. Ikke ett eneste ett.

En oppvisning i disksusjons-ferdighet, saa sant som det er sagt.

 

Helge,

Som synes aa diskutere med Helge Boe er som aa onanere med en mat-rasp; Litt underholdende, men mest smertefult.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

quote:

Opprinnelig postet av Jörgen Toll:

Är det någon här som inte är en SAS fan för tiden så är det jag, eftersom SAS ger bort min arbetsplats till forna konkurenter. Det är inte SAS jag försvarar. Jag försvarar sanningen!

Ja det har jeg i grunnen lurt på Jørgen, hvorfor du forsvarer SAS med nebb og klør når takken er at du får foten i ræva. Du har tidligere forsvart en ledelse som selv måtte gå på grunn av all turbulensen i selskapet.

 

Ellers har jo jeg også i lengre tid hatt grunn til å bli irritert på deg også, fordi du vil stadig understreke at alt jeg skriver her er ren løgn...jeg vil likevel si at du må få lov til å mene hva du vil i en diskusjon.

 

Men bevares...Good Bye, and good luck in the future.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

quote:

Opprinnelig postet av Helge Jordal:

Som synes aa diskutere med Helge Boe er som aa onanere med en mat-rasp; Litt underholdende, men mest smertefult.

Hehe...denne stoppa ihvertfall min kjeft for en stund "[stort

 

Men på tross av at det er et alvorlig emne vi har diskutert her, så har nå du Helge i motsetning til enkelte andre heldigvis forstått den viktige betydningen av litt humor i hverdagen...midt blant alle bekymringer.

 

Det gjør jo livet litt lettere å leve blir det sagt "[blink]"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

quote:

Opprinnelig postet av Helge Bø:

Men kapteinen burde gjort alt for å unngå turbulente luftlag, ikke fly rett inn i det...

 

Er det rart at folk ikke vil fly SAS
"[Rullende

 

Det som begynner å plage meg her er at hver gang flyselskapet SAS er i søkelyset i media pga en luftfartshendelse, så kommer en gjeng med piloter og SAS-fans her og klager sin nød som følge av den grusomme måten SAS blir behandlet på av media.

 

SAS har hatt urovekkende mange problemer, og da er det bare naturlig at media følger selskapet med argusøyne.

 

Se på denne tråden, svært lite om selve hendelsen...kun en masse grunnløs kritikk av media. Typisk...

Du mener at folks argument for ikke å fly med SAS er at de har en tendens til å fly rett inn i turbulens istedenfor å styre utenom, som alle andre flyselskaper gjør?

Jeg tror ikke det nei!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

quote:

Opprinnelig postet av Christer Elde:

Du mener at folks argument for ikke å fly med SAS er at de har en tendens til å fly rett inn i turbulens istedenfor å styre utenom, som alle andre flyselskaper gjør?

Jeg tror ikke det nei!!!

Spar på krutet Christer. Det är ingen idé att argumentera mot Hr. Bö.

Han hävdar att han kommer med fakta men vägrar lyssna på argument från folk som har med turbulens och flygning att göra dagligdags.

Han är bara intresserad i sin egen version, ingen annans.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det är bra Jörgen, tur att det finns riktiga piloter här på forumet och inte bara vi "soffpiloter" som tror att vi vet hur man mästrar turbulens och motorbortfall "[smil]"

 

Det verkar som att någon här inne är anställd på såväl Dagbladet som VG, Aftonbladet och Expressen "[smil]"

Är det inte just de tidningarna som är de erkänt mest seriösa och opartiska i Norge och Sverige?

Är de inte just de tidningarna som bedriver den mest djupgående undersökande journalistiken INNAN de skriver sina artiklar med stora feta bokstäver? "[blink]"

 

En journalist vet mer än dig Jörgen, trots att du sitter i cockpit dagarna i ända, det förstår du väl? "[stort

Vi soffpiloter vet bäst, vi har massor av flygtimmar i ryggen "[stort

 

[ 26-04-2002, 08:19: Endret av: Johan Rönngren ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

quote:

Opprinnelig postet av Helge Bø:

Dagens toppsak i Stavanger Aftenblad er at 125 Braathens-ansatte på Sola nå trolig mister jobbene sine...
/QUOTE]

 

Bravo! Ny kilde!

 

Jeg bare diskuterer jeg, det er dere som blir sure og begynner med angrep når dere ikke har fornuftige motargument å komme med.

 

Forøvrig Hr.Toll, skal du ikke tro på alt du hører...

 

Det jeg skriver i disse innleggene bør man imidlertid tro på, jeg forholder meg kun til fakta som nok de fleste unntatt SAS-fansen her vet...og om jeg ikke refererte til det så er det mine meningsytringer det dreier seg om, og da henviser jeg til ytringsfriheten.

Hvordan er det mulig å si noe sånt? Hvem er det som ikke har noen fornufige argumenter? Hvem er det som ikke skal tro på alt man hører/leser? Fakta? Nei, nå gir jeg meg ende over!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...