Gå til innhold

Forslag til flightsim.no


Vidar Håland

Anbefalte innlegg

quote:

Opprinnelig postet av Arne Øverland:

det er jo en link i menyen til venstre øverst i bilde som tar deg inn til de nye filene. Hva er problemet da?
"[blink]"

Ja, det er greit nok. Kan hende dette fortoner seg som litt latskap fra min side, men når jeg surfer, liker jeg at sidene samler nyhetene slik at du slipper å klikke deg rundt.

 

Dessuten, den linken tar deg uansett ikke direkte til oversikten over nye filer.

 

La gå, det er selvsagt viktigere ting her i livet, men det var bare en meningsytring om en ting som etter mitt syn kunne vært gjort enklere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Jeg har et forslag.

 

Frontsiden inneholder nå mange ingresser med eldre artikler. Når man klikker seg inn på frontsiden, må man scrolle helt til bunns for å kunne sjekke hva som er nytt av filer. Dette er litt tungvindt. Hadde det ikke gått an å flytte disse lenger opp på siden? F.eks. avsim.com har jo denne løsningen, og så kommer de eldre artiklene lenger ned.

 

Jeg har forståelse for at reklamen er der, men kan dere ikke eventuelt legge inn de nye filene under reklamen. Det beste hadde vært om man kunne klikke inn på flightsim.no, og se hva som rører seg uten å måtte klikke og scrolle for mye.

 

Bare et tips. Det er sikkert mange meninger om dette "[blink]"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En god mus er ekstremt viktig når man sitter foran en pc. Kast ut søppla som ofte følger med en ny pc og kjøp en ny helst ergonomisk mus. Som sagt over, mus med scrollehjul er ekstremt nyttig. Hadde selv problemer med musearm, men kastet ut Logitech møkka (lita ekkel mus) og kjøpte meg Microsft IntelliPoint Explorer, stor og god. "[smil]"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke skjønne at folk ikke har fått seg mus med scrollknapp for lenge siden!

Nytter jo ikke å surfe, lese sider når du må klikke til høyre på siden hele tiden.

Min står på autoscroll, behagelig, et lite trykk nedover og jeg kan slappe av....dessuten har jeg trådløs mus....Logitech optical mouseman...anbefales på det sterkeste "[smil]"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har god erfaring med trådløs lasermus, når det gjelder konfigurasjon, ergonomi, og vennlighet mot spilling? Bør også være av god kvalitet.

 

Hadde en som varte i ett kvarter, da sverget jeg aldri mer, sammtidig som frustrasjon over rullerens begynner å gjøre seg ganske gjeldende.

 

Hva er bra på dette området?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Også var det dette med scrolling da. Et tips er at dere forsøker å bruke tastaturet mer. Å sitte å scrolle med denne musen er ikke sunt (enten dere har scrollehjul eller ikke). Bruk tastene page up, page down, home og end på tastaturet deres. Om dere gjør det til en vane vil dere oppleve at det faktisk er enklere enn å bruke musen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som er rart hoss meg er at den dyre ergonomiske musen gir meg smerter i hele armen nesten med en gang, mens den billige driten vi fikk med PCen er mye bedre. Kan sitte LENGE med den uten å kjenne noe.

 

En mus som virkelig err til å anbefale er (husker ikke helt hva den heter, men tror det er noe sånnt som) "Microsoft trackball mouse". Den er trådløs, sånn kule så du skal trille på med hånden din og er VELDIG god. Den kommuniserer med PCen ved hjelp av radio-stråler, så den trenger ikke å ha "visual contact" hele tiden. Vi testet den på ca. 14 meters avstand gjennom to vegger og den virket helt fint, så vi gikk ikke lenger vekk. I manualen tror eg det står den har en rekkevidde på 10 meter:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en gammel IBM mus, den er deilig og scrolle med. Ikke noe bevegelser jeg trenger å gjøre. Jeg bare hviler hånden min på scrollesaken og det scroller. Veldig deilig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

quote:

Opprinnelig postet av Jørgen Bertheussen:

quote:

Opprinnelig postet av Dag Johansen:

Også var det dette med scrolling da. Et tips er at dere forsøker å bruke tastaturet mer. Å sitte å scrolle med denne musen er ikke sunt (enten dere har scrollehjul eller ikke). Bruk tastene page up, page down, home og end på tastaturet deres. Om dere gjør det til en vane vil dere oppleve at det faktisk er enklere enn å bruke musen.

Øh... du mener altså det ikke er så sunt for hånden å scrolle med bl.a. scrollehjul?? Og at det er sunnere å scrolle med piltastene/page up/down enn med scrollehjul?! Nei, vet du hva? Å bevege en finger forsiktig frem og tilbake er
mye
mindre anstrengende enn å trykke på tastaturet! Jeg har ikke scrollehjul på 'drittmusen' min, men broren min, som sagt, har jo en MS IntelliMouse Explorer med scrollehjul, og den får jeg aldri musesyke av å bruke.

Akkurat det som er problemet, vi synes det er mindre anstrengde at bruke musen slik, men det er de små rørelsene som betyr skader / musearm.

Jeg har hatt det og etter det så bruker jeg tasteturet mer.

Det her er ikke noe jeg klippet fra "legeboka" men jeg mener jeg har hørt at det er slik.

Har vi kanskje en lege blant flysimmere her "[blink]" ??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...