Gå til innhold

Æ føler meg liten.


Anbefalte innlegg

Vakkert Ernie! :D

 

Kan lure på hvorfor ikke før, men kjøpte faktisk Tongass Fjords X og Carenado's Cessna 206 Stationair med hjul/cargo/flottører (FSX-versjonen) for første gang igår kveld. Brukte noen timer på å få ned over 1 GB med godsaker, men vel installert og godt defragmentert gikk 1. tur gikk med 206 Cargo fra Ketchikan helt sør ved grensen til Canada og nordover med destinasjon Wrangell som er rett innenfor der dette fantastiske sceneriet starter. Dette var helt bevisst for på den måten fikk jeg se den tydelige overgangen dette var ift. default fra Microsoft. Også her med et økende hakeslepp omtrent direkte proposjonalt med graden av økende latitude. :)

 

Gleder meg til å utforske mer av disse ca. 80.000 km2 med flusst av tildels også små detaljer, som også jeg har lest faktisk kan dukke opp selv om man har fløyet der før og det ikke var der da (som et slags levende og etter forholdene selvjusterende scenery). :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nyyyydelig Ernst! :grin:

 

Et kjapt spørsmål - hvordan ser treplantingen på Sitka ut hos deg? Hos meg ser det ut til at det er en feil med alfakanalen. Trærene som er plantet (ikke autogen) er firkantet - noe som tyder på at alfakanalen (som jo skulle maske dem) ikke virker.

Prøver å finne løsningen på dette, men er spent på om flere opplever det samme...

 

sitka.jpg

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

 

Takker, alle sammen :) .

 

Og gratulerer med et førsteklasses valg av scenery Halvdan :D .

 

Stian, nå må du se til å krype ut av de svære bussene du transporterer rundt om i verden, og finne tilbake til gleden ved å tusle rundt i mektig natur med fly på størrelse som en ryggsekk :grin: . Forresten, hvor har du flyttet?? Innenfor bygrensen?

 

Gunnar, har du fått forurensning i skogen din :cry: .

Ser ut som det meste er i orden, mens den nærmeste skogen tegner feil....? Slik ser det ut hos meg.

 

sit1.jpg

sit2.jpg

sit3.jpg

sit4.jpg

 

Var det noe som gikk i stykker under datakrasjet du hadde??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var det noe som gikk i stykker under datakrasjet du hadde??

 

Kan jo tenkes!

 

Men, jeg har kjørt repair filen fra installasjonen, og det har ikke skjedd noen endring.

To filer har jeg også funnet i Tongass X teksture mappen. Dette er connifers og connifers2. Det kan se ut som om disse har noe med dette å gjøre. Men, ved nærmere undersøkelse virker filene helt OK. Nå har jeg postet en tråd om dette på fsaddon forumet - så får vi se.... :grin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oioi, pent!

Blir bare mer og mer fristet til å skaffe meg sceneriet. Der hadde du jo til og med asfalt så vi med warbirds også kan lande!

Virker som et veldig interessant terreng å fly i. Savner det etter å ha flydd over standard texturer og fjell som minner lite om virkeligheten i et par uker nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er problemet med trærene på Sitka løst! :grin:

Svaret fikk jeg på forumet til FSAddons, og jeg var ikke den eneste som hadde hatt dette problemet.

 

Det skyldes kort og godt at jeg hadde erstattet noen originale «trees» filer i hoved texture mappen (var gjort for lenge siden fra AVSIM biblioteket). Disse var ikke kompatibel med Tongass X.

 

Heldigvis hadde jeg backup av originalfilene. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...