Gå til innhold

Introduksjonstime på kjeller!!


Steve Strøm

Anbefalte innlegg

Du vil bli plassert i venstre-setet, med oversikt over alle instrumentene. På den måten får du gjennomgå hvordan det er å være pilot.

Instruktøren vil overlate start av motoren og kanskje endel av taksingen på bakken til deg. Han vil samtidig også forklare deg hva man gjør som normal prosedyre og hvorfor. Og naturligvis svare på alle spørsmål du måtte ha.

 

Videre vil det være intruktøren som tar av, men du får kanskje være med på kontrollene. Han vil nok sikkert ganske raskt etter take-off spørre om du vil overta. Meningen med timen er jo at du skal få feelingen av hvordan dette fungerer. Og du vil nok få ta en tur over der du vil fly, gjennomføre litt svinger og diverse manøvre.

 

Hva som skjer i lufta kommer jo helt an på hva du vil egentlig. Det er du som bestemmer. ;)

 

Så å slutten kommer dere inn for landing, eller kanskje en touch & Go og en landingsrunde før full-stopp.

 

Kos deg! Intro-timer er en spesiell opplevelse. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempefint! Jeg gjorde det samme i 2007 bare for å se hvordan det var. Så fort hjulene forlot bakken fikk jeg overta. Fikk fly en tur over huset mitt og deretter lurte han på om jeg ville kjenne på litt G-krefter...

 

Etter intro-timen var jeg "solgt" og nå har jeg PPL :)

 

Lykke til, det blir nok en fantastisk dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det varierer nok litt, men et gavekort hos Oslo Flyveklubb koster nå 1980,-

 

Man får da være med på preflight, gjennomgang av sjekklister, flyving og debriefing etter flyturen. Totalt tidsforbruk 2 timer.

 

Hvis man tenker på at flyet i seg selv koster 1260,- i timen uten instruktør så synes jeg ikke det er så urimelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...