Gå til innhold

Britannia airways - noen som har erfaringer?


Baard C

Anbefalte innlegg

quote:

hørt rykter om at britannia et svenskt flyselvskap. er dette riktig? høres litt pussig ut, etter navnet å bedøme!

Ja, Britannia Airways i Norden er sammen med Britannia Airways Ltd i Storbritannia verdens største rendyrkende charterflyselskap.

 

Britannia Airways inngår i Thomson Travel Group som eier flyselskapet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

quote:

Opprinnelig postet av Stian Monssen:

hørt rykter om at britannia et svenskt flyselvskap. er dette riktig? høres litt pussig ut, etter navnet å bedøme!

Noen av flyne til Briannia har svensk REG. Dette er flyene som flys fra Norge og Sverige....forøvrig på 757-200 deres er det ikke spesielt god plass, men dette gjelder vel alle charter selskapene....

 

-----------------------------

 

Geir Fjellro Løitegård

LN-GFL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svarene! Britannia er sikkert et flott selskap!

Jeg trodde ikke det var annet enn 737-800 fly i bruk i Skandinavia, og ser også på de engelske hjemmesidene til Britannia at det kun er 757-200/767-200/300 som brukes i England. Men nå skal de kjøpe inn 5 nye 738 fly..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal reise med et boeing 737-??? til Lanzarote med Air Europa (vist nok et spansk selskap...?) skal vi se hvem som har det trangest Thomas! "[Cool]""[Rullende"[stikk ;)Er det charter-verisonen av A330-300 liker jeg dem IKKE. Det trangeste flyet jeg noen gang har følgt. Selv liker jeg best 737-400.

 

[ 23-03-2002, 22:14: Endret av: Werner Rafteseth ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...