Gå til innhold

Oslo-Gardermoen Fly-in 5th of April 18-20z


Tore Urvik

Anbefalte innlegg

A_CPTBanner_slim.jpg

 

Scandinavian Virtual Area Control Center (VACCSCA) would like to welcome pilots to put our controller Tore Urvik to a test for him to earn his C1-rating. The Controller Practical Test will take place on the 5th of April between 18:00 and 20:00z. Will this be one of the nice CAVOK, freezing winter nights, or the last winter snowstorm? Come and see for your self – it’s Norway, so nobody can predict the weather. For more information about the event, check out our website http://www.vaccsca.org/event .

 

Boarding completed, arm doors, cross check and report!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

 

Det har kommet meg for øret at det ikke er alle ATC'er som fast er innom VACCSCAs forum. Ville bare nevne at det er fortsatt ledige posisjoner som ATC om noen skulle være interessert! Sjekk ut detaljene her; VACCSCA Event-forum

 

Ellers er det jo bare å ønske piloter også hjertelig velkommen, enten på tur til eller fra Oslo :grin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må si at jeg har bange anelser for søndager framover i primetime på Vatsim.I det siste halvåret har det direkte vært mye kluss med serverne.

 

Blir bare rot og tull..

Folk som fly lite og bare på søndager får ett uheldig møte med Vatsim da.

 

Takk og lov at jeg er en tulling som fly ALT FOR MYE HVER DAG. :grin:

 

Fikk bare såvidt Snakke med Oslo får det ble en re routing til Molde,før jeg satte kursen nedover mot Oslo.

 

Nok om det.Håper du bestod da Tore(Regner med det) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer!

 

Det må ha vært en del surr, jeg sjekket om Oslo området var bemannet (yes), dro fra CPH sånn rundt 18:00, og da var det plutselig bare Sweden som var på. Så dukket OSL TWR og GND opp, før jeg ble plinget av OSL App og bedt om å ta kontakt. Da var klokka 18:30 eller deromkring. Oslo Control var fraværende.

Resten av turen gikk OK, men forbausende lite trafikk på det tidspunktet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for gode ord alle sammen :-) Takk også for at dere stillte opp som piloter, ATC og eksaminatorer for utsjekken min. Uten alle dere hadde det ikke vært noen utsjekk!

 

Beklager til alle de som måtte holde seg i lufta lenger enn nødvendig. Dette kan vi sikkert bortforklare på mange teite måter - men en liten "lokal overload" i hodet mitt er nok nøkkelsvaret uansett (selvom jeg vil tilskrive litt av skylden på voice-problemer som jeg vet flere enn meg erfarte ;) )

 

Men, igjen, takk alle - og ikke minst - vi sees online på VATSIM :grin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...