Gå til innhold

Ryanair egoistiske??


Marius Kaniewski

Anbefalte innlegg

Ryanair kan gjøre absolutt hva dem vil, det er opp til deg om du reiser med dem eller ikke.

 

For min del, er biletter på 10€ fra Valencia - Roma utrolig flott.

 

Skjønner ikke hvorfor folk syter om Ryanair sine regler og avgifter. Man har da mange flyselskap å velge mellom.

 

Nå vil jeg se hvilket selskap du foretrekker når en koster 10€ og den andre 200€ på samme rute.

 

Slutt å syt om Ryanair, ingen vits.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ening med Alexander her' date=' naar du trossalt faar biletten saa billig saa maa vi slutte aa klage fordi vi maa ha med litt mynter til aa gaa paa do og sjekke inn bagasje

 

Hvis du ikke er fornoyd, velg noe annet! [/quote']

 

Mynter til å gå på do syns jeg er drøyt, og som sagt så blir det ikke noe av dette. Men ellers er jeg enig i at får man billetten for 100-200 kroner så må man finne seg i litt flere avgifter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut som Ryanair satser på å bli et selskap for voksne folk som vil komme seg fra A-B uten innsjekket baggasje på billigst mulig måte. Må jo være praktisk for forretningsfolk å sjekke inn på forhånd, og bare gå rett på gate og inn i flyet..

 

Sikkert kurrant for forretningsreisende, om de klarer å holde on-time'en grei, og det skulle jo ikke være noe problem når de har få innsjekkede kolli.

 

Hvordan kan et flyselskap bli egoistisk av å innføre aldersgrenser?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Norwegian: Avgift for setereservasjon-Avgift for innsjekk av bags-Dobbel avgift for innsjekk av kolli i skranke-Du må betale for mat og drikke på flyet-Ingen online check in utenfor Norge-Setekonfig 738=189 skinnseter OSL-STD billigst at 299,-

 

Ryanair: Avgift for speedy boarding(ingen setereservasjon)-Avgift for innsjekk av bags-Dobbel avgift ved innsjekk via skranke-Du må betale for mat og drikke på flyet-Online check in i også utenfor Norge-Du er garantert en 738(framfor 733 på mange mange avganger hos norwegian) Setekonfig=189 skinnseter OSL-STD helt ned i 50,-

 

 

Når det gjelder cc på Ryanair så har jeg alltid opplevd de som veldig servicminded og hyggelige,faktisk litt mer utadvendte enn mange av de norske cc på Norwegian,så jeg vil si Ryanair vinner der også. Det eneste punktet man kan si Norwegian "vinner" på er at Ryanair bruker en del mindre flyplasser uti "bushen". Men det kan jo også være en fordel da mindre køer og stress vil være tilstede. For Oslo til Torp,ja.. for den som bor på øst for sentrum vil det nok være lenger vei enn Gardermoen,men for alle vest for sentrum er det like kjapt,og for de nedover i Vestfold og Buskerud er det jo gull med Torp.

 

Så her er det ganske like vilkår,men Ryanair vinner på pris,online check in og en fin og ny flypark. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glem nå heller ikke at fe fleste av oss som skal til/fra nordnorge aldri er i nærheten av Torp, med mindre vi reiser via Værnes og tar Widerøe til/fra Torp.

 

Med en gang vi er nødt til å begynne å styre med å ta en kombinasjon av buss og tog for å komme til/fra Torp fra/til enten Gardemoen eller Rygge forsvinner fort mye av gevinsten ved å bruke Ryanair fra Torp...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Selskapet" svarte at det medfører en risiko med folk yngre enn 16 år som reiser med de alene... Jeg kaller det ren og skjær bullshit. De orker rett og slett ikke bruke de ansatte til å passe på disse! Nesten godt gjort de ikke i stedet valgte å ta ekstra betalt for å passe på de som reiser uten mor/far...

 

Det er vel strengt talt en risiko å ha med barn, når man må ha med anstand som kan passe på barna. Jeg ser for meg endel episoder hvor det kan være problematisk å ha med barn alene på fly, der "barnevakten" ikke kjenner barnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste selskap har nå regler for barn og ungdom som reiser alene. Det vanlige er vel at barn som reiser alene (og som "krever" tilsyn) ikke får være med dersom det ved avgangstidspunktet eksisterer en større usikkerhet om hvorvidt barnet vil kunne komme frem til annkomststedet (fare for "alternate" og/eller kanseleringer?). Men her er vel en mer vanlig "reise-alene-alder" rundt 10-12 år?

 

Ang. spareforslag; passasjerer betaler £50 ekstra for å få reise med et godt vedlikeholdt fly? Og de som ikke betaler må ta til takke med en dårlig vedlikeholdt skranglekasse? Selvsagt med alle forbeholdninger om at Ryanair fraskriver seg etthvert ansvar dersom en av "skranglekassene" hadde en ulykke... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ikke si noe negativt om Rayanair egentlig. Egentlig så er hele markedsførings opplegget veldig genial igrunn når man tenker på at en "aprilspøk" ble gjort om til markedsføringstiltak som bl.a. denne konkurransen med og finne på de mest utroligste avgifter. Kan kanskje oppfattes som et spark fra Rayanair om at de er lei av alle avgifter og skatter som finnes? Man skal huske at all omtale er god PR... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...