Gå til innhold

Ryanair snart med ny avgift


Thomas Thoresen

Anbefalte innlegg

http://www.dinside.no/806190/vil-ta-betalt-for-toalettbesok

 

Denne gangen skal det koste penger å gå på do.

 

For min del så kan Ryanair innføre avgifter ved spørsmål til besetningen eller ved bruk av sko med grove såler.

Jeg kommer aldrig til å bevege meg inn på et Ryanair fly uansett.

 

De har kommet seg såpass langt ned på "Flyselskap som er verdt å bruke" listen min nå at de faktisk ikke er på listen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja.. om dette vert realisert, så kjem eg til å ta med meg hundeposar og drite i dei og levere dei til personalet ombord når eg er ferdig og betale dei halv pris for dassen for å verta kvitt den. Og om alle dei andre i flyet gjer det samme så kjem nok denne fordømte iren til å tenke seg om. Kva gjer ein dersom ein vert litt sjuk og ikkje har småpengar på seg? Skal stakkaren sitte og drite i buksa under turen fordi han ikkje får nytta toalettet?

 

Eg betalar heller 200 kroner ekstra for ein billett slik at eg kan gå på dass så ofte eg vil utan at det skal koste meg ein formue. Takka seg til. Dette her vert ganske sært om ein spør meg. Å drite er ein menneskerett. Og det er denne retten O'Leary no vil prøve å ta ifrå oss. Eg vonar og ber om at dette smell attende på han så hardt at han aldri tenker på slike ting igjen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har enno til gode å betale for å drite på Gardermoen. Er det noko nytt dei har starta med?

 

Og OM du er på ein stad på LANDJORDA kor du må betale, så er det som regel moglegheit for å gå ein anna stad. I lufta er du, av naturlege grunnar, fråteken den moglegheita.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye snakk om Ryanair og deres avgiftspolitikk. Joda,de tar ekstra for ditt og datt,men det gjør søren klype meg de fleste andre lavprisselskaper også. Så Ryanair er ikke så mye værre enn de andre. Derimot,er det andre ting jeg liker dåligere med Ryanair fra Norge,nemlig den langt-uti-bushen-i-nowhere-land-flyplassen de bruker. Ellers så er da cc og pilots både imøtekommende og hyggelige,flyene er nye og i langt bedre forfatning enn mange av de SAS 737'ene jeg har fløyet med.

Bill til stansted exrpess selger de billiere på flyet enn på flyplassen også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dette er det mest "uprofusjonelle" Ryanair noengang har gjort.

jeg tror ikke folk får noe lyst til og reise med Ryanair lengre etter dette, da de hele tiden kommer med med mere og betale for, men når folk har betalt dyrt for biletten, bagasje osv, tror jeg ikke de "gidder" betale for ett toalett besøk under flygningen. da tror jeg heller det hadde vært smart av Ryanair og bare sette opp bilett prisene med 20-30 pund mer.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin artikkel om Ryanair på hangar.no:

http://www.hangar.no/news/117/ARTICLE/2588/2009-03-08.html

 

Ja' date=' at denne artikkelen er fin er vel et unntak, om jeg skal si det selv. Denne teksten kvalifiserer seg faktisk til å bli kalt en artikkel, i motsetning til alle andre "artikler" om Ryanair Harald Olsen har skrevet. Han fører en klar agenda mot Ryanair og alt ved flyselskapet, og tekstene framstår som grinete leserinnlegg heller enn artikler. I beste fall kan det vel oppfattes som uprofesjonelle artikler.

 

Et knippe sitater fra hans artikler:

 

[i']”Lavprisselskapet Ryanair, luftens rotte, avlyser avganger i stor stil om dagen”

 

”Ryanair, banditten i det internasjonale luftfartsmiljø, med en frekkhet som går langt over grensen til det anstendige”

 

”Selv om vi etter hvert forstår at offentlige, omforente lover og bestemmelser, ikke vedkommer det irske selskapet og dets storkjeftede direktør Michael O’Leary”

 

” (…) dets storsnutede, storkjeftede direktør Michael O’Leary.”[/i]

 

Jeg forstår og respekterer hans, og mange andres, frustrasjon over Ryanairs måte å drive på, selvfølgelig, men å kalle dette nyhetsartikler er bare piss.

 

Selv har jeg reist med Ryanair rundt 20 ganger og har aldri opplevd noen problemer. For dem som mener det er et mareritt å reise med Ryanair, så hadde det vært kjekt å høre hva det var som gjorde det så forferdelig. Kanskje jeg har vært heldig alle gangene jeg har reist med Ryanair da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er ikke eneste som har vært "heldig" på en Ryanair flight. Trangt ja,men for en kort flight helt akseptabelt for 100nkr,og flyene er tross alt nye og fine. Har vært meget mer "uheldig" på flere andre flighter med andre selskaper som dessuten har hatt skranglekasser sammenlignet med Ryanair sine flotte 738'r.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...