Roald Hansen Skrevet 3. januar 2009 Del Skrevet 3. januar 2009 Air India flyr langrute over Norge. Og dette er langrute! For ca en halvtime siden fikk den Oceanic Clearance til JFK. Rutenr er 101, og iflg deres rutetabell går ruten nonstop fra New Dehli til New York med en 777-200ER. Utfordring for en sim-tur? Det skulle ikke forundre meg om herr Sylte hadde noe mer om denne... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Steinar Grindstein Skrevet 4. januar 2009 Del Skrevet 4. januar 2009 Og om herr Sylte har noe, så er han velkommen til å poste flightplan her, så skal capt Grindstein ta denne turen asap Bare elsker langturer med B777. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morten W Melhuus Skrevet 4. januar 2009 Del Skrevet 4. januar 2009 Burde vel kunne fange den opp her da.. Radar M Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Magne Heggnes Skrevet 4. januar 2009 Del Skrevet 4. januar 2009 Dagens avgang på rute KJFK-VIDP med Air India Flight 102, Boeing 777-200, skal etter planen være kl 16.00 fra New York lokal tid. Dagens rute er ennå ikke bekreftet, men ser ut til å bli følgende: MERIT3 MERIT HFD PUT BOS TUSKY N55B YYT NATT DOGAL NATT BABAN UN544 DEVOL UL975 WAL UM16 DOLAS UL603 ARNEM UP147 RKN UL980 USTIL UN191 SITBA UN191 NM UM991 TOKMU UM991 OLGIN Da er det bare å fyre opp fuglen og komme seg av gårde ... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Knut Einar Sylte Skrevet 5. januar 2009 Del Skrevet 5. januar 2009 JUPP! -VIDP1900 -N0491F300 BUTOP A589 ASARI A466 DI/N0486F310 A466 AMDAR/K0088S0860 A466 TMD A66 ODIVA B824 RIMDO/K0884S0960 URL G3 FE DCT QO DCT WT/K0867S0910 DCT LEDNI/K0876S0960 DCT VINLI DCT BP DCT KN/K0866S0910 DCT NE/K0875S0960 G476 SU B158 PT B487 BEGUR/K0867S1040 B487 KOMEK/N0467F340 UN198 JNS DCT KNI UY78 OUK DCT SLU DCT ABAXI DCT BDO/M083F340 DCT 68N010E 69N000E/M083F340 69N010W 68N020W 66N030W 64N040W 66N050W/M083F360 DCT LOACH DCT FOXXE/N0482F360 DCT TAFFY J564 PQI/N0476F380 J55 ENE ENE4 -KJFK1444 Lykke til! :grin: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Steinar Grindstein Skrevet 5. januar 2009 Del Skrevet 5. januar 2009 Å der var planen for lørdag lagt Noen som kjenner ei som vil være flyvertinne, sånn at kapteienen kan få seg noe mat å drikke underveis :grin: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Magne Heggnes Skrevet 5. januar 2009 Del Skrevet 5. januar 2009 Og her er dagens rute fra KJFK: DEPARTURE: KJFK DESTINATION: VIDP CALLSIGN: AIC102 SOURCE: FPL EOBT: 0901052045 ROUTE: MERIT3 PUT DCT TOPPS DCT DOTTY/M082F310 DCT CRONO DCT 52N050W/M083F330 58N040W 62N030W 63N020W 63N010W/M083F350 DCT ISVIG/N0468F350 UP608 ELTOK UP607 LATKA/N0462F331 UP607 NOTAR/K0857S1010 R58 TU R11 IN/K0872S1110 R11 FV G3 QL B365 BK B923 GUTAN A368 URL B824 ODIVA A66 TMD A466 TRZ/N0478F370 A466 BOXUD/N0480F390 A466 SITAX/N0481F390 A466 ASARI DCT ELKUX DCT SAM SAM5A Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Kristiansen Skrevet 5. januar 2009 Del Skrevet 5. januar 2009 Stilig. Etter som jeg ser på FP så krysser 777'en Nordland og Bodø på vestgående og Vest/Østlandet på østgående Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Halvdan Hellenes Skrevet 5. januar 2009 Del Skrevet 5. januar 2009 A466 AMDAR/K0088S0860 A466 TMD A66 ODIVA B824 RIMDO/K0884S0960 URL G3 FE DCT QO DCT WT/K0867S0910 DCT LEDNI/K0876S0960 DCT VINLI DCT BP DCT KN/K0866S0910 DCT NE/K0875S0960 G476 SU B158 PT B487 BEGUR/K0867S1040 Det går litt opp og litt ned ser det ut til her. Er dette over Russland siden hastigheten ser ut å være oppgitt i km/t, og høyden kanskje i 10-metere? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Magne Heggnes Skrevet 6. januar 2009 Del Skrevet 6. januar 2009 Det stemmer. Russland opererer med meter og km/t. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Steinar Grindstein Skrevet 7. januar 2009 Del Skrevet 7. januar 2009 Noen som vet hvor lang flytid denne står oppført med? Har startet forberedelsene til lørdagens langtur, så et tidsperpektiv på flytiden hadde vert fint. Selvsagt vil vær å vind ha påvirkning, men det tar jeg ikke å tenker på nu. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Roald Hansen Skrevet 7. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2009 Hei Steinar; se Flightplan som Knut Einar la ut, og sjekk først og siste linje: -VIDP1900 KJFK1444 Tid oppgitt i Z. Sett av 20 timer!! Edit: Boeings faktablad for LR-versjonen. Typisk er ca 19 timer for de lengste rutene. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Magne Heggnes Skrevet 8. januar 2009 Del Skrevet 8. januar 2009 Varierer jo selvfølgelig litt. Den som lander i New York om ca 4 timer ligger an til å bruke 14 timer og 43 minutter. Den som landet i går brukte 13:48. Så her er det bare å sørge for nok med kaffe ... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjell Engkrog Skrevet 8. januar 2009 Del Skrevet 8. januar 2009 -VIDP1900 KJFK1444 Tid oppgitt i Z. Sett av 20 timer!! Det er kun den første tidsangivelsen som er et klokkeslett, 1444 er estimert flytid, altså 14 timer og 44 minutter. Mvh, Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Steinar Grindstein Skrevet 8. januar 2009 Del Skrevet 8. januar 2009 Takker. Da nermer det seg her gidt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Roald Hansen Skrevet 8. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2009 Kjell, takk for oppklaring. Man lærer og lærer og lærer God tur, Steinar! Du tar vel noen bilder både av forberedelse og fra turen - vi forventer en reiseskildring når du har landet og sovet ut Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Steinar Grindstein Skrevet 9. januar 2009 Del Skrevet 9. januar 2009 Da er Air india 101 kommet airborn, og har nådd første cruiselevel som er FL300. Bergner landing om ca 13,5 timer. Raport kommer i screenshotsforumet i løpe av helga. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Kristiansen Skrevet 10. januar 2009 Del Skrevet 10. januar 2009 Nice Steinar. Du får ha en god tur,gleder meg til raporten og bildene Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Steinar Grindstein Skrevet 10. januar 2009 Del Skrevet 10. januar 2009 Da er man snart framme. Er ca 580nm igjen til landing. Har hatt mere motvind en bergna, men det går fint med fuel. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Magne Heggnes Skrevet 6. mars 2009 Del Skrevet 6. mars 2009 Hvis noen har god tid i natt, eller vil la fuglen fly på AP, her er dagens rute med EOBT kl 19.00Z. DEPARTURE: VIDP DESTINATION: KJFK CALLSIGN: AIC101 SOURCE: FPL EOBT: 0903061900 ROUTE: BUTOP A589 ASARI A466 SITAX/N0481F310 A466 AMDAR/K0880S0860 A466 TRZ A66 DIKIN/K0885S0960 A66 DS A230 PD A359 DZG R482 LBN R486 EKBUR A300 MORIK G368 PERIB B212 UUYY A575 SOTIS A222 PILAN G476 PELOR A74 VANOS/N0471F340 UP65 SDA/M083F340 UP65 INSEP DCT 74N010E 74N000E 73N020W 70N040W/M083F360 67N050W 60N060W DCT KENRI/N0473F360 DCT LAKES DCT HINGE DCT TEALS DCT MOFAT DCT ALB DCT IGN IGN8 På grunn av mindre motvind langt nord i Atlanteren, kommer dagens rute inn over Norge faktisk helt nord ved Kirkenes. God tur! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Steve Strøm Skrevet 8. mars 2009 Del Skrevet 8. mars 2009 Hvordan får dere tak i flightplan...og hvordan bruker dere den?...legges inn i FMC? Morro hvis noen kunne kommer med en tutorial på dette Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frode Skibrek Skrevet 8. mars 2009 Del Skrevet 8. mars 2009 Hvordan får dere tak i flightplan...og hvordan bruker dere den?...legges inn i FMC?Morro hvis noen kunne kommer med en tutorial på dette Gratis routefinder Finnes forøvrig tonnevis med tutorials rundt dette hvis du ser både i filbiblioteket her på fs.no, youtube etc. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frode Skibrek Skrevet 8. mars 2009 Del Skrevet 8. mars 2009 Se også på diverse fora her på fs.no. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.