Jan-R. Storelvmo Skrevet 12. januar 2002 Del Skrevet 12. januar 2002 Noen som vet hva militære fly bruker som callsign? Jeg vet at hercules bruker "herky" men ikke hva helikoptrene, orion og jagerflyene bruker. Ha en fin helg! Mvh Jan-Reidar Storelvmo Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristoffer Rivedal Skrevet 12. januar 2002 Del Skrevet 12. januar 2002 Mener jeg har lest at F-16 flyene i Bodø bruker Jimmy som Callsign Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sten Arne Bryde Skrevet 12. januar 2002 Del Skrevet 12. januar 2002 Hei [image]images/icons/smile.gif" border="0[/image] I norge har alle skvadronene sitt eget callsign, uavhengig av flytypen. her er dem jeg husker. 330 (SEA KING)- SAVIOUR 331 (F16AM/BM) - LION 332 (F-16 AM/BM - EAGLE 333 (P-3c Orion)- SAINT 334 (F-16 A/B) - COLA (334 er slått sammen med 331 å bruker nå LION 335 (C-130) - Huskey 336 (F-5 A/B) - TIGER (nedlagt i 1999, 338 har tatt over callsignet) 337 (LYNX helikopter)- 338 (F-16 AM/BM) - bruker idag TIGER, brukte tidligere JIMMY) 339 (Bell 412sp arapaho)- HOKUS (litt usikker) 717 (DA-20 jetfalcon)- ?????? Luftforsvarets flygerskole bruker callsign- CADET dette er dem jeg husker i farta, vet noen om noen fler så kom med dem [image]images/icons/wink.gif" border="0[/image] Best regards Sten Arne Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Roald Hansen Skrevet 12. januar 2002 Del Skrevet 12. januar 2002 quote: 717 (DA-20 jetfalcon)- ?????? Når de flyr kalibreringer - callsign Raven XX Hilsen Roald Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjell Engkrog Skrevet 12. januar 2002 Del Skrevet 12. januar 2002 LYNX kaller seg BRAVE. mvh, Kjell. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
H S Skrevet 12. januar 2002 Del Skrevet 12. januar 2002 Noen korreksjoner: 330-Saver 339-Hocus 720-Mixer 719-Rider (Twin Otter,nedlagt) Fly OP sør-Sword (O-1a,nedlagt) Fly OP nord-Army (O-1a,nedlagt) (for å nevne noen....) mvh Hans Petter [image]images/icons/smile.gif" border="0[/image] Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alexander Skrevet 12. januar 2002 Del Skrevet 12. januar 2002 Og safarier utenom Flygeskolen kalles, TEMPO Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
H S Skrevet 12. januar 2002 Del Skrevet 12. januar 2002 Blandt annet ja. HP Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas Grindvoll Skrevet 12. januar 2002 Del Skrevet 12. januar 2002 Morn, Carl! Hørte du kom igjennom [image]images/icons/smile.gif" border="0[/image] Sier ifra når jeg skal ha meg en luftetur! Mvh Årets Eksersist, kull XXIX Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Edvardsen Skrevet 13. januar 2002 Del Skrevet 13. januar 2002 720 på Rygge tror jeg kaller seg Mixer,minnes de kallte seg det engang jeg var i tårnet og en Bell var på vei inn fra Kjeller. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kenneth Vika Skrevet 13. januar 2002 Del Skrevet 13. januar 2002 Carl Normann: Hvor mange var på uttaksflyging, og hvor mange skal på luftkrigsskole? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alexander Skrevet 13. januar 2002 Del Skrevet 13. januar 2002 Andreas: Heisann! Årets Eksersist ja, det stemmer! Når det blir tur, tja si det, skal til Sheppard i sept 2003, så det blir en stund til jeg er operativ.. [image]images/icons/smile.gif" border="0[/image] Kenneth: Vi var 19 som begynte på Flygeskolen, 8 kom igennom. Jeg gikk på LFS fra januar 2001 til juni 2001. Her på Krigsskolen er vi nå 15 flyelever, vi er da slått sammen med de som gikk på LFS fra sommeren 2000 til jul 2000(disse hadde befalsskole fra før, vi gikk befalsskole mens de var på Flygeskolen). I år ble plassfordelingen slik: 2 heli 6 fighter 7 multi Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kenneth Vika Skrevet 13. januar 2002 Del Skrevet 13. januar 2002 Carl Normann: Hva skal du benytte ventetjenesten på da? De som ikke greide uttaksflyginga, var det på grunn av dårlig progresjon, eller var det fordi de gjorde enkelte feil under flyging? Hvordan blir fordelingen på de ulike flytypene bestemt? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.