Geir G Skrevet 27. november 2008 Skrevet 27. november 2008 God kveld Vel, ivertfall i Braathensfarger. Skulle gjerne ønsket at de beholdt ett fly i disse fargene, for minnens skyld. Boeing 737-flyet LN-BRX «Sigurd Munn» har flydd Norge og Europa rundt i Braathens blå-hvite farger siden 1993. Nå er det slutt. I helgen ble flyet lakkert i SAS-farger. http://www1.vg.no/bildespesial/show/spesial.php?id=6542 Siter
Even Moe Egenes Skrevet 27. november 2008 Skrevet 27. november 2008 Huff, gruet meg til denne dagen... R.I.P Braathens! Synes ærlig talt SAS kunne vært litt greie, men det er vell kansje å forlange for mye.. Siter
Kim Jørgen Brenna Skrevet 27. november 2008 Skrevet 27. november 2008 For å være helt ærlig, hvor mange setter egentlig pris på "uferdige flyselskaper"? Når et flyselskap baserer seg på ett design, så virker det jo uten tvil negativt å ha en haug av fly i totalt andre liverys. Tenk på passasjerene som ikke har så god peiling. Bestilt og booket tur med SAS, også står det et Braathens-fly ved gaten. Det gir jo dem en viss tvil om de står ved riktig gate. Nei, få heller malt om flyene! Siter
christopher herregården Skrevet 27. november 2008 Skrevet 27. november 2008 Hvis man da tar boarding kortet opp fra lommen. Det står SASBraathens eller bare SAS da for den saks skyld på det, ser på flightnummeret kanskje 1436 til københavn og det står 1436 på skjermen ved gaten og det står København Kastrup der og... Da hadde jeg ikke vært i tvil iallefall Men som du sier en viss tvil kan vel kanskje komme over dem ja.. Siter
Geir G Skrevet 27. november 2008 Forfatter Skrevet 27. november 2008 Nei, det tror jeg faktisk ikke. Er da svært få som bryr seg, og de som bryr seg vet at selskapene er sammenslått. Ofte står jo flyet med nesen mot terminalen, ved gate, og det er lite synlig hva som står på siden av flyet... Er dog enig at det blir uryddig om alle fly skal ha hver sin farge, men det er da ikke det vi snakker om her. SAS har vel en Airbus i retrofarger? Hvorfor da ikke én Boeing i Braathens? Siter
Kim Jørgen Brenna Skrevet 27. november 2008 Skrevet 27. november 2008 Tro meg, jeg vet om nok av pensjonister som ikke skjønner mye når det står et Braathens-fly utenforgaten der de forventet en blå SAS-hale. Siter
Kim Jørgen Brenna Skrevet 27. november 2008 Skrevet 27. november 2008 Hvorfor da ikke én Boeing i Braathens? Hvorfor skal SAS ha Braathens i retro-farger? SAS har ingenting med Braathens å gjøre overhodet i løpet av de 60 årene de har holdt på. Utenom oppkjøpet da. Da stemmer jeg heller for et SAS-fly i retro-SAS farger slik som OY-KBO. Siter
Even Moe Egenes Skrevet 27. november 2008 Skrevet 27. november 2008 Synes jeg huske SAS sa noe om Braathens da de kjøpte det opp, hva var det igjen? Siter
Kim Jørgen Brenna Skrevet 27. november 2008 Skrevet 27. november 2008 Synes jeg huske SAS sa noe om Braathens da de kjøpte det opp' date=' hva var det igjen? [/quote']"Vi har nå kjøpt opp Braathens"? Siter
Even Moe Egenes Skrevet 27. november 2008 Skrevet 27. november 2008 JAA :grin: Nei, men Braathens er en era i norsk luftfartshistorie, dette vet SAS, da de har konkkurert mot dem fra den bitre børjan.. Siter
Kim Jørgen Brenna Skrevet 27. november 2008 Skrevet 27. november 2008 Såklart er Braathens en av det aller mest kjente med norsk luftfart, men jeg ser ikke sannsynligheten i at SAS som har vært et konkurrerende selskap i alle år, plutselig skal begynne å male om flyene sine til en Ex. rival. Siter
Magnus F. Meese Skrevet 27. november 2008 Skrevet 27. november 2008 Hoi Kim Jørgen, du er vist skikkelig anti-braathens i denne posten Blir pensjonister forvirret av et Braathens-fly så blir de allefall forvirret av et retro-sasfly. Pensjonister ligger kanskje ikke først i linja når det kommer til ny teknologi, men å lese fra TV-skjermen i taket greier de nok, så jeg tror ikke du trenger bekymre deg for akkuratt pensjonister (heller litt trege mennesker i alle aldre, men intet samfunn uten). Jeg mener også at SAS burde beholde en Braathens, som honnør til Norges flyselskap no.1 fram til oppkjøpelsen. Erlig talt er den siste versjonen av Braathenspainten det fineste liveryet som er, i alle fall etter min mening. Men sjansene er vel ikke store, i alle fall ikke når den siste er blitt SAS-malt Siter
Even Moe Egenes Skrevet 27. november 2008 Skrevet 27. november 2008 Når jeg eier et flyselskap (kommer aldri til å skje) så skal jeg kjøpe BRX.. å male den om.. som du sier Meese, vi burde beholdt det i honnør til ex flag carrier.. Syns den med "hornet" som logo på halen var finest jeg (ikke det siste, men det ant siste) Siter
Kristoffer Rivedal Skrevet 27. november 2008 Skrevet 27. november 2008 Men Braathens var ikke død. Siter
Even Moe Egenes Skrevet 27. november 2008 Skrevet 27. november 2008 Riktig nok så eide jo Braathens Malmö aviation.. men.. Siter
Morten Ruud Skrevet 27. november 2008 Skrevet 27. november 2008 Jeg synes de burde beholdt det. Braathens har vært en bauta i norsk flyhistorie. Og også det opprinnelig heleide norske. Ble deler av det eid av Norge, eller har det alltid vært på private hender? SAS er jo delvis eid av både Norge, Sverige og Danmark, og er vel kanskje litt heldige sådan. Tilslutt så vil jeg egentlig bare påpeke at det er mengder av "shared-connections" for tida. (Usikker på om det er riktig ordbruk." Dvs. at Norwegian passasjerer flyr med Easyjet eller noe sånt. (Tatt rett ut av løse lufta.) Det er vel også litt uferdig i så måte. Siter
Steinar Grindstein Skrevet 27. november 2008 Skrevet 27. november 2008 Syns det er trist at alle spor av Braathens nå er borte. Heldigvis fikk jeg noen bra bilder av dette flyet tidligere i høst, så hos meg lever den i beste vellgående i Braathens farver. Siter
Kim Jørgen Brenna Skrevet 27. november 2008 Skrevet 27. november 2008 Hoi Kim Jørgen' date=' du er vist skikkelig anti-braathens i denne posten [/quote'] Hehe, jeg skulle gjerne hatt Braathens videre i norsk luftfart! Men jeg er ikke noe fan av at SAS skal drive "Braathens-Ånden" videre. Du ser BRX fra utsiden i fulle Braathens-farger, men inne ombord, SAS-loger og uniformer og velkomsthilsner. Det blir bare så totalt gærn't som mulig. Nei, skal SAS ha noe retro, så får det være i sine egne farger. Siter
Even Moe Egenes Skrevet 28. november 2008 Skrevet 28. november 2008 "Jajajjajajaja, sterke ord her fra Kim-Jørgen." Du har ett rimelig godt poeng, men som tidligere nevnt, det er en era i norsk luf.his.. Siter
Kim Jørgen Brenna Skrevet 28. november 2008 Skrevet 28. november 2008 Det sitatet der har jeg ikke lest noe sted enda men. Selv om Braathens er en era i norsk luftfart, så blir det totalt feil at SAS skal drive å fly i Braathens-farger. Siter
Even Moe Egenes Skrevet 28. november 2008 Skrevet 28. november 2008 Det var ikke ett sitat, det skulle være en "in-game" kommentar fra kommentatoren.. Mulig det, men jeg syns det jeg tidligere har skrevet.. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.