Gå til innhold

How to get a Ec135 out of the snow. ( film)


Kenneth Sivertsen

Anbefalte innlegg

Jeg lurte på: Skal jeg spørre de om dette er fake eller ekte?

Såg jo at det var ganske lite i forhold til trær.

Men når den mannen gikk ut lurte jeg.

 

er dette ekte eller fake? Jeg vil tru det er fake ? Hadde det vært ekte hadde det jo vært mange folk i rundt som hadde prøvd å få det ut? De hadde jo ikke tatt risken på det? Eller tar jeg helt feil ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du tar nok ganske så feil regner jeg med. Den der er i allefall ikke fake, det der er nok ikke en veldig uvanlig manøver, alt de gjør er å smelle op TQ og vippe nese forrover slik at helikopteret ikke rekker å gli bakover i lufta før de ligger i vater og hovrer over bakken (nå får jo dere som har bedre peiling på helios rette meg her da hvis jeg snakker tull ;) ), før de så lander. I de aller fleste tilfeller er fake heliofilmer lett å kjenne igjen, og jeg ser ikke noe som skal tilsi at den er fake her :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem var det egentlig som innførte uttrykket helios for helikopter? Har lagt merke til at dette har dukket opp på flere norske forum. Helios forbinder jeg med et flyselskap og en tragisk ulykke, evt. solguden Helios.

 

På engelsk har jeg ofte sett forkortelsen helo(s) brukt, men helios har jeg kun lagt merke til på norske forum.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Støtter opp den, Clamer.

 

Uten at jeg har noen lang erfaring som helikopterpilot, men jeg har litt peiling så kan jeg i alle fall si at dette ikke er fake.

 

Det som er gjort er nok en veldig forsiktig takeoff med en del forward pitch på rotoren, slik at når bladene fikk løft så ble ble nesen senket og halen løftet før de ble satt opp i hover og landet slik at kameramannen kom inn.

 

Hvis det skulle vært mye mer folk der for å "redde" ut helikopteret så hadde nok en safere aksjon blitt satt i gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, ja jeg syns også dette så litt skummelt ut!

Var vel kanskje godt det var et helikopter med innpakket halerotor (som det vel ikke heter på fagspråket, men dere skjønner hva jeg mener?)

 

Må ellers si at jeg som Clamer egentlig tenker på et flyselskap, og et fly fullt av bevisstløse, når noen sier Helios. Har vel i grunn tenkt at det var meg det var noe galt med jeg da, men da er det altså fler. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...