Gå til innhold

Slutt på DC-9 i SAS


Gjest

Anbefalte innlegg

Like over nyttår flys den siste ruteflyvning med DC-9 i SAS.

Leveringen av alle de nye 737-flyene samt at man nå også har begynt å få A321,gjør at DC-9`erne blir overflødige.

Det er siste nr av "SAS Inside" som melder dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

quote:

Opprinnelig postet av Roger Dahl:

Like over nyttår flys den siste ruteflyvning med DC-9 i SAS.

Leveringen av alle de nye 737-flyene samt at man nå også har begynt å få A321,gjør at DC-9`erne blir overflødige.

Det er siste nr av "SAS Inside" som melder dette.

Hei

Jeg har hørt (ubekreftet inside info) at SAS skal slutte å bruke de fleste av sine MD fly også.

De skal etterhvert KUN ha 73x og Airbus 3xx

Lenke til kommentar
Del på andre sider

quote:

Opprinnelig postet av Kjell Arild Bersås:

Synd... DC-9 er et flott fly, og er min favoritt i SAS-flåten. DC-9-21 var den tøffeste, mens -41-versjonen som skal fases ut nå er litt 'daffere'.

Kunne ikke vert mer enig. DC9-21 er et av de skjønneste fly i verden mener jeg...Husker når SAS brukte DC9-21 på Haugesund - Fornebu ruta... det var tider det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Hvor gjør man av de flyene hen?

De funker jo..,, Skal vel ikke vrake dem?"

Har hørt at endel havner i søramerika, Aero Mexico har vært nevnt...og et selskap i Argentina, men er ikke sikker på dette... noen som vet mer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

To av SAS' gamle DC9-81'ere flyr nå for columbianske AeroRepublica. Reg. HK-4237X og -4238X, ifølge Airliners Online.

HK-4237X hadde reg nr OY-KII i SAS, og

HK-4238X hadde reg nr SE-DMZ i SAS.

.

[ 01-01-2002: Endret av: Arne Nygård ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes at det er på høy tid at de kvitter seg med disse eldgamle flyene. Når man betaler full pris for en billett er ikke dc-9 godt nok. Ikke at jeg misliker flytypen på noen måte, men den har ingenting i trafikk å gjøre i 2002. Jeg husker den tiden da støyende dc-9 og 737-200 dominerte, da var det ikke alltid så kjekt å bo i nærheten av flyplassen siden man måtte stanse alle samtaler inntil flyene hadde passert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sista flighten gå egentligen ARN-GOT-ARN som SK 163/164

och jag skall vara med ombord!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! [image]images/icons/grin.gif" border="0[/image] [image]images/icons/grin.gif" border="0[/image] [image]images/icons/grin.gif" border="0[/image]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God kveld..

Har jobbet i nærheten av ENZV de siste dagene, og har observert en MD-83 i SAS (nye) farger som driver med touch and go's, samt diverse andre manøvrer over sjøen.. (Dette foregår på kveldstid..)

Kom nettopp hjem, og da var maskinen i full gang med t&g's og annet.. Så minst en "go-around" med tom rullebane, osv..

Noen som vet hva som skjer? Scanneren min er i ulage for tiden.

Mvh,

Kay-Thomas.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

quote:

Opprinnelig postet av Lars Chr. Hansen:

 

i allfall hvis du bor i Polmak så [image]images/icons/smile.gif" border="0[/image]

Jepp... men nå er det ikke så mange som bor i Polmak, har bare jobbet der en stund... Den nordligste flyplassen i Finland, er Ivalo, og derifra foregår det flygninger hver dag med DC 9-51 til Helsinki via Rovaniemi, så de som bor i nord-Norge, og vil fly med DC 9, kjør til Finland! Det er adskillig billigere også! En flybillett fra Ivalo til Helsinki koster rundt 500-600 kroner for en voksen person, tror jeg... Så de som har tid og penger, så er det bare å reise dit fo å få kunne reise med DC 9.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

quote:

Opprinnelig postet av Eirik Mikal Aronsen:

Jepp... men nå er det ikke så mange som bor i Polmak, har bare jobbet der en stund... Den nordligste flyplassen i Finland, er Ivalo, og derifra foregår det flygninger hver dag med DC 9-51 til Helsinki via Rovaniemi, så de som bor i nord-Norge, og vil fly med DC 9, kjør til Finland! Det er adskillig billigere også! En flybillett fra Ivalo til Helsinki koster rundt 500-600 kroner for en voksen person, tror jeg... Så de som har tid og penger, så er det bare å reise dit fo å få kunne reise med DC 9.

Det er også billigere at fly fra ARN enn fra OSL, så de som vil spare penger på det, kjør bilen til ARN, parkere der i xx antall dager, ta flyet så har du spart masse penger, ehhh, eller ? [image]images/icons/rolleyes.gif" border="0[/image]

Minner meg om en veldig "out of topic" sak:

En kamerat av meg, hadde en søster som var frisør, der han selvfølgelig kunne klippe seg gratis!

Problemet var jo bare at hu bodde 26mil unna, EN VEI! så den klippen ble visst litt dyr alikevel.. [image]images/icons/wink.gif" border="0[/image]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...