Gjest Skrevet 1. januar 2002 Skrevet 1. januar 2002 Like over nyttår flys den siste ruteflyvning med DC-9 i SAS. Leveringen av alle de nye 737-flyene samt at man nå også har begynt å få A321,gjør at DC-9`erne blir overflødige. Det er siste nr av "SAS Inside" som melder dette. Siter
Kjell Arild Skrevet 1. januar 2002 Skrevet 1. januar 2002 Synd... DC-9 er et flott fly, og er min favoritt i SAS-flåten. DC-9-21 var den tøffeste, mens -41-versjonen som skal fases ut nå er litt 'daffere'. Siter
Timmy Brandt Skrevet 1. januar 2002 Skrevet 1. januar 2002 quote: Opprinnelig postet av Roger Dahl: Like over nyttår flys den siste ruteflyvning med DC-9 i SAS. Leveringen av alle de nye 737-flyene samt at man nå også har begynt å få A321,gjør at DC-9`erne blir overflødige. Det er siste nr av "SAS Inside" som melder dette. Hei Jeg har hørt (ubekreftet inside info) at SAS skal slutte å bruke de fleste av sine MD fly også. De skal etterhvert KUN ha 73x og Airbus 3xx Siter
Steffen Andre Hustveit Skrevet 1. januar 2002 Skrevet 1. januar 2002 Hvor gjør man av de flyene hen? De funker jo..,, Skal vel ikke vrake dem? [image]images/icons/frown.gif" border="0[/image] Siter
Petter Dischington Skrevet 1. januar 2002 Skrevet 1. januar 2002 Mange blir vel solgt til charterselskaper og selskaper i fattigere plasser i verden, som Afrika og Asia. Siter
SH Skrevet 1. januar 2002 Skrevet 1. januar 2002 quote: Opprinnelig postet av Kjell Arild Bersås: Synd... DC-9 er et flott fly, og er min favoritt i SAS-flåten. DC-9-21 var den tøffeste, mens -41-versjonen som skal fases ut nå er litt 'daffere'. Kunne ikke vert mer enig. DC9-21 er et av de skjønneste fly i verden mener jeg...Husker når SAS brukte DC9-21 på Haugesund - Fornebu ruta... det var tider det.. Siter
Steffen Andre Hustveit Skrevet 1. januar 2002 Skrevet 1. januar 2002 quote: Opprinnelig postet av Petter Dischington: Mange blir vel solgt til charterselskaper og selskaper i fattigere plasser i verden, som Afrika og Asia. Jepp vi får da håpe det [image]images/icons/smile.gif" border="0[/image] Siter
Gjest Skrevet 1. januar 2002 Skrevet 1. januar 2002 "Hvor gjør man av de flyene hen? De funker jo..,, Skal vel ikke vrake dem?" Har hørt at endel havner i søramerika, Aero Mexico har vært nevnt...og et selskap i Argentina, men er ikke sikker på dette... noen som vet mer? Siter
Gjest Skrevet 1. januar 2002 Skrevet 1. januar 2002 To av SAS' gamle DC9-81'ere flyr nå for columbianske AeroRepublica. Reg. HK-4237X og -4238X, ifølge Airliners Online. HK-4237X hadde reg nr OY-KII i SAS, og HK-4238X hadde reg nr SE-DMZ i SAS. . [ 01-01-2002: Endret av: Arne Nygård ] Siter
Aslak Iversen Skrevet 2. januar 2002 Skrevet 2. januar 2002 Bare dager igjen nå, siste DC-9 i SAS tjeneste lander i København som SK 648 mandag 7. januar kl. 0945. Finnair har 10 stk. DC-9-51 i sin flåte, så det blir mulig å se niern enda en stund i nærmiljøet. Siter
Jakob Jakobsen Skrevet 2. januar 2002 Skrevet 2. januar 2002 quote: Opprinnelig postet av Aslak Iversen: Finnair har 10 stk. DC-9-51 i sin flåte, så det blir mulig å se niern enda en stund i nærmiljøet. Ja, for Finland er jo bare ett steinkast unna ! [image]images/icons/grin.gif" border="0[/image] Siter
Lars Chr. Hansen Skrevet 2. januar 2002 Skrevet 2. januar 2002 quote: Opprinnelig postet av Jakob Jakobsen: Ja, for Finland er jo bare ett steinkast unna ! [image]images/icons/grin.gif" border="0[/image] i allfall hvis du bor i Polmak så [image]images/icons/smile.gif" border="0[/image] Siter
Karl M. Withbro Skrevet 4. januar 2002 Skrevet 4. januar 2002 Så akkurat nå (på lokalnyheter på tv) siste landing og takeoff med DC9 på ENVA. Flyets "navn" Holger Viking....litt vemodig er det jo. Fine fly det der. Siter
Stian Vaaden Skrevet 4. januar 2002 Skrevet 4. januar 2002 Jeg var ute å fløy landingsrunder mens DC9'ern tok lowpass over værnes. Ble bedt om å ligge i holding. Morsomt å se den siste DC9 flighten ovenfra [image]images/icons/cool.gif" border="0[/image] Siter
Mads-Inge Otterstad Skrevet 4. januar 2002 Skrevet 4. januar 2002 9'ern tok lowpass på bane 19 i Tromsø i kveld....Flott syn.. Var på jobb da.. Siter
Gjest Skrevet 4. januar 2002 Skrevet 4. januar 2002 Jeg synes at det er på høy tid at de kvitter seg med disse eldgamle flyene. Når man betaler full pris for en billett er ikke dc-9 godt nok. Ikke at jeg misliker flytypen på noen måte, men den har ingenting i trafikk å gjøre i 2002. Jeg husker den tiden da støyende dc-9 og 737-200 dominerte, da var det ikke alltid så kjekt å bo i nærheten av flyplassen siden man måtte stanse alle samtaler inntil flyene hadde passert. Siter
PC Reithe Skrevet 5. januar 2002 Skrevet 5. januar 2002 Sista flighten gå egentligen ARN-GOT-ARN som SK 163/164 och jag skall vara med ombord!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! [image]images/icons/grin.gif" border="0[/image] [image]images/icons/grin.gif" border="0[/image] [image]images/icons/grin.gif" border="0[/image] Siter
PC Reithe Skrevet 5. januar 2002 Skrevet 5. januar 2002 Måndag 7:e Januari Andra flighter den dagen är: SK648 SK827 SK580 men 163/164 är tidsmässigt den sista. För er i OSL kan jag säga att det kommer en tom flight över samma dag, SE-DDT vet inte vilken tid. Hilsen Siter
PC Reithe Skrevet 5. januar 2002 Skrevet 5. januar 2002 Den landar på Gardermoen mellan 1400 och 1500 7:e Januari enligt ferry schedulen. Hilsen Siter
PC Reithe Skrevet 7. januar 2002 Skrevet 7. januar 2002 Då har Lady Classic landat för sista gången i reguljär SAS trafik. En flygning värd att minnas. Hilsen Siter
Thomas Olafsen Skrevet 22. januar 2002 Skrevet 22. januar 2002 God kveld.. Har jobbet i nærheten av ENZV de siste dagene, og har observert en MD-83 i SAS (nye) farger som driver med touch and go's, samt diverse andre manøvrer over sjøen.. (Dette foregår på kveldstid..) Kom nettopp hjem, og da var maskinen i full gang med t&g's og annet.. Så minst en "go-around" med tom rullebane, osv.. Noen som vet hva som skjer? Scanneren min er i ulage for tiden. Mvh, Kay-Thomas. Siter
Eirik Mikal Aronsen Skrevet 23. januar 2002 Skrevet 23. januar 2002 quote: Opprinnelig postet av Lars Chr. Hansen: i allfall hvis du bor i Polmak så [image]images/icons/smile.gif" border="0[/image] Jepp... men nå er det ikke så mange som bor i Polmak, har bare jobbet der en stund... Den nordligste flyplassen i Finland, er Ivalo, og derifra foregår det flygninger hver dag med DC 9-51 til Helsinki via Rovaniemi, så de som bor i nord-Norge, og vil fly med DC 9, kjør til Finland! Det er adskillig billigere også! En flybillett fra Ivalo til Helsinki koster rundt 500-600 kroner for en voksen person, tror jeg... Så de som har tid og penger, så er det bare å reise dit fo å få kunne reise med DC 9. Siter
Timmy Brandt Skrevet 23. januar 2002 Skrevet 23. januar 2002 quote: Opprinnelig postet av Eirik Mikal Aronsen: Jepp... men nå er det ikke så mange som bor i Polmak, har bare jobbet der en stund... Den nordligste flyplassen i Finland, er Ivalo, og derifra foregår det flygninger hver dag med DC 9-51 til Helsinki via Rovaniemi, så de som bor i nord-Norge, og vil fly med DC 9, kjør til Finland! Det er adskillig billigere også! En flybillett fra Ivalo til Helsinki koster rundt 500-600 kroner for en voksen person, tror jeg... Så de som har tid og penger, så er det bare å reise dit fo å få kunne reise med DC 9. Det er også billigere at fly fra ARN enn fra OSL, så de som vil spare penger på det, kjør bilen til ARN, parkere der i xx antall dager, ta flyet så har du spart masse penger, ehhh, eller ? [image]images/icons/rolleyes.gif" border="0[/image] Minner meg om en veldig "out of topic" sak: En kamerat av meg, hadde en søster som var frisør, der han selvfølgelig kunne klippe seg gratis! Problemet var jo bare at hu bodde 26mil unna, EN VEI! så den klippen ble visst litt dyr alikevel.. [image]images/icons/wink.gif" border="0[/image] Siter
Gjest Skrevet 23. januar 2002 Skrevet 23. januar 2002 Finnes det DC eller MD SAS flyer til FS 2002 ? URL til nedlastingssiden ? Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.