Gå til innhold

Flying sharks


Anbefalte innlegg

Etter lang tid med trening i simulator og på andre maskiner har endelig dagen kommet da Yuri Andrejev skal ta sin første tur i et av verdens mest avanserte kamphelikoptere, Ka-50 Black Shark.

 

black01.jpg

- Nervene begynner å melde seg i det han tussler ned flight line til maskinen han skal fly.

 

black02.jpg

- De tre maskinene på flight line er god bevoktet, og Yuri finner det best å ikke stoppe for å slå av en prat med de gretne vaktene.

 

black03.jpg

- Vel fremme ved maskinen han skal fly begynner han på en grundig walk around, best å ikke få problemer allerede på den første turen.

 

black04.jpg

- Mens han foretar walk arounden kommer en annen Black Shark inn for landing.

 

black05.jpg

- Vel på plass i cockpiten og en av instruktørene tar et bilde av ham som han skal sende hjem til mor og far.

 

black06.jpg

- Yuri starter opp monsteret og sier en stille bønn...

 

black07.jpg

- All systems are go, og Yuri er klar til å taxe ut og ta av på sin første tur.

 

black08.jpg

- Taxi to runway 22 and hold for traffic.

 

black09.jpg

- Trafikken viser seg å være en gammel Hind som er på vei inn for å lande.

 

black10.jpg

- Yuri løfter collective forsiktig og tar sine første forsiktige vingeslag som Black Shark-pilot.

 

black11.jpg

- Nervene begynner å roe seg i det han tar av og setter nesa vestover.

 

black12.jpg

- Det første chek pointet på turen er et gammelt oljefelt ikke langt fra flyplassen.

 

black14.jpg

 

black15.jpg

 

black16.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

black17.jpg

- På tide å komme seg ned på bakken igjen.

 

black18.jpg

- Gear down and locked.

 

black19.jpg

- Yuri blir klarert til å lande på plassen han skal parkere.

 

black20.jpg

- Mye sand og dritt kastes opp i lufta i det han kommer inn for å lande.

 

black21.jpg

- Men vaktene lar seg ikke imponere...

 

black22.jpg

- Vel nede, og Yuri begynner prosessen med å få haien til å sove.

 

black23.jpg

- Yuri sniker seg til et bilde før han går for å få debriefingen sin.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei

 

Flotte bilder, dette er en simulator jeg har venta lenge på, så jeg har et lite spørsmål, hvor har du kjøpt det?? Jeg vet at dette er den russiske versjonen, men jeg kunne ikke finne noen link til å kjøpe det på de russiske sidene til ED.

 

Setter pris på litt peking i riktig retning :)

 

Takk for hjelpen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er dette spillet sant?

 

Black Shark av DCS' date=' de samme som lagde lock-on.

Har gledet meg veldig til dette spillet/simulatoren, men som sagt før, hvor finner vi det?

Masse fete videoer på youtube om simmen som vekker intressen opp. Ta en titt på hvor avansert cockpiten er. Alle knappene kan trykkes på og masse. [/quote']Det stemmer, dette er DCS: Black Shark fra Eagle Dynamics, som også lagde Lock-On, som du nevner. Black Shark kan vel best beskrives som en oppgradert versjon av Lock-On. Dette er sannsynligvis en av de mest avanserte simulatorene som er sluppet for det sivile markedet. Man kan velge hvor realistisk det hele skal være, og på det laveste nivået så er det omtrent som å fly helikopter i FS, mens på det høyeste så må man passe på det meste, f.eks kan litt hardhendt manøvrering resultere i at det to rotorene slår i hverandre og man får en ufrivillig sjanse til å prøve katapultsetet :P

 

Den russiske versjonen av DCS: Black Shark er ute på dvd, og blir sluppet som download-versjon i løpet av uka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte jeg kunne stille et par spørsmål til' date=' om du gidder å svare:

 

Hvordan er FPS'en i forhold til fsx?[/quote']Den er veldig mye bedre enn i FSX, jeg har som regel mellom 40 og 60 fps i Black Shark, mens det i FSX er "all over the place".

 

Trengs det en supermaskin for å kjøre spillet (om du vurderer hvor hvor godt din maskin kjører spillet)?
Nei, du trenger ingen supermaskin for å kjøre det. Det er Lock-On som ligger i grunnen for Black Shark, så om man klarer å kjøre Lock-On greit så burde nok Black Shark gå bra også.

 

Hvordan er fysikken og slikt i forhold til fsx? (om du har fs da)
Den er veldig god, og i tillegg er damage modellen på helikopterene veldig god. Lander man litt hardt punkterer hjulene, understellet kollapser og eventuelle skader påvirker selvfølgelig hvordan maskinen flyr.

 

Og om ikke det var nok, så er planen at DCS skal leve i lang tid fremover med nye moduler som slippes med gjevne mellomrom (rundt ni måneder for hver modul er vel det ED har gått ut med, om de klarer å holde det er noe annet). Moduler som gjør A-10, Apache, Hind og F-16 flybare er allerede på "tegnebrettet" :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...