Ivar Skaugstad Skrevet 14. september 2008 Skrevet 14. september 2008 [color:#000099]I all hemmlighet har jeg forflyttet meg fra det jevnt over gode været i Europa, til sikre regnbyger og lave skyer. Undertegnede tok i dag utsjekk hos Alaska Airlines! Dette vil i praksis si, at dere kan forvente å se noen bildeserier fra mine "dager" som pilot for Alaska Airlines. Her er ett bilde som ble tatt av en kollega like før landing på Seattle etter en lang med "show-off"! :cool: [/color] ------------------------------------------------------------------------------------------------------ Siter
TOS Skrevet 14. september 2008 Skrevet 14. september 2008 Jassså Ivar. Du har fått deg jobb i storselskap? Flyr sjølv for Southern Air med base i Anchorage for tida. Flyg 747-200 for dei. Kanskje me sjåast på PANC ein dag... Siter
Halvdan Hellenes Skrevet 14. september 2008 Skrevet 14. september 2008 Fy fader du er knallgod med foto og screenshots Ivar. Et suverent bilde verdig som desktopbakgrunn var dette! Og grattis med ny jobb! Siter
Truls Petter Elven Skrevet 14. september 2008 Skrevet 14. september 2008 Flott bilde, Ivar! Da Beordrer jeg deg hjem igjen, for SAS trenger noen piloter til teste de nye Boeing 767-300 som kommer til Avsim i kveld, både SAS OC og SAS NC Siter
Sindre S. Lillehaug Skrevet 14. september 2008 Skrevet 14. september 2008 Vet det går mye på redigering, men allikevel er det kult å vite; FS9 eller FSX? Siter
Premium Medlem Reid Ståle Klovning Skrevet 14. september 2008 Premium Medlem Skrevet 14. september 2008 Dæsken, dette var og er bare vakkert! Lykke til med utsjekken! Siter
Ivar Skaugstad Skrevet 14. september 2008 Forfatter Skrevet 14. september 2008 Torstein; Det gjør vi helt sikkert! Jeg kommer til å fly på VATSIM, så ser du meg i området er det bare å joine! Vi har ruter over hele Amerika, Hawaii og Mexico! :grin: Dog, jeg vil hovedsaklig fly i Alaska. Truls Petter; Mine inside-int kan fortelle meg at jeg allerde har blitt satt opp på en flight med B763 OC om ikke lenge. :grin: Sindre; FS9 Siter
Kim Jørgen Brenna Skrevet 14. september 2008 Skrevet 14. september 2008 Jøss, åpenbart flere enn meg som har fått jobb i Amerika Fått jobb som F/O i Atlas Air, rating på 742 og 744. Siter
Ivar Skaugstad Skrevet 14. september 2008 Forfatter Skrevet 14. september 2008 Første dag på "jobb" er nettopp gjennomført. Og HOI hvor jeg har fått kjørt meg! Makan til lave skyer og regnbyger er det lenge siden jeg har vært borti, akkurat bortskjemt med ILS er vi heller ikke her borte! Tok kveldsflyet til Anchorage i går kveld, ble en tidlig start på dagen i dag da første flight gikk til Juneau. Lave skyer, lette regnbyger, høyt terreng rundt flyplassen som kun er utstyrt med LLZ gjorde jobben krevende. Men vi kom oss ned, en flott landing ble det også. :grin: Jeg må ærlig innrømme at jeg aldri har sett ATC på andre flyplasser enn i Anchorage i Alaska (På VATSIM), men når jeg kom for landing på Juneau var det både TWR og GND online! Kjempemessig med litt amerikansk ATC! Etter en rask groundstop gikk turen videre til Sitka, denne flyturen tar drøyt 30 min. Her var det ikke akkurat bedre vær, lavere skyer, mer regn og kort bane kun utstyrt med LLZ gav også en utfordring her, men vi kom oss trygt ned her også! Bildet er forøvrig tatt etter walk-around på Sitka. Her blir flymaskinen (og jeg) værende til i morgen, da ferden går videre, gleder meg! :grin: Siter
Lars-Petter Meyer Bedin Skrevet 14. september 2008 Skrevet 14. september 2008 yohoo!det var ett meget fint bilde! Herlig Ivar! Skikkelig fint scenery opp de trakter. Siter
TOS Skrevet 15. september 2008 Skrevet 15. september 2008 Flott bilete Ivar. Var litt marginalt vær i Glacier Bay National Park idag ja. Var flott tur me hadde til Petersburg i allefall. Me sjåast nok i Anchorage ein annan dag også skal du sjå hehe. Siter
Kim Jørgen Brenna Skrevet 15. september 2008 Skrevet 15. september 2008 Pent bilde Ivar. Bruker du noe slags scenery for disse flyplassene? Så nemlig ikke helt orginalt ut dette her. Siter
Kim Ruben Fjeldstad Skrevet 15. september 2008 Skrevet 15. september 2008 Jøss jeg selv har nettopp også fått jobb i Alaska Airlines utsjekket F/O på B737CL og NG. Sees vel i the Alaskian skies! JetBlue ville muligens ha meg på EMB-190 og A320.. Stilige bilder! Siter
Kent-Ruben Johansen Skrevet 15. september 2008 Skrevet 15. september 2008 Nydelig bilde! Har du en webadresse? Har fløyet lenge for BA virtual, men er litt lei av EGLL nå! På tide med nytt beite Siter
Ivar Skaugstad Skrevet 15. september 2008 Forfatter Skrevet 15. september 2008 Jeg har faktisk vært på leting etter ett virtuelt Alaska Airlines, men hittil har dette vært leting uten resultater. Benytter meg av www.alaskaair.com og deres rutetabeller for å sette opp mine ruter. Siter
Kent-Ruben Johansen Skrevet 15. september 2008 Skrevet 15. september 2008 Okay, litt rart et så stort selskap ikke er bedre representert i den virtuelle verden. Men skal sjekke dette ut litt! Vært borti mange intressante ruter? Føler jeg trenger mer utfordring enn "normal" ILS approach og pent vær! Siter
Ivar Skaugstad Skrevet 11. oktober 2008 Forfatter Skrevet 11. oktober 2008 Nok en spennende dag! Kjenner virkelig at jeg begynner å bli varm i trøya, klar for vinternes utfordringer med snøstorm her i Norge. Fløy ruten Wrangell - Yakutat - Sitka - Ketchikan i dag med flymaskinen som er avbildet på bilde nr. 2. Turen startet med morgenflyet fra Wrangell. Avgang var klokken 05:50 lokal tid. Det var flott morgenvær, med spredte skyer og rolige vindforhold. Etterhvert som jeg kom meg lengre nordover mot Yakutat begynte skyene å samle seg for alvor. Det ble etterhvert OVC, SCT og BKN som ventet meg ved landing. Morgensolen var så vidt på vei over horisonten da jeg var etablert på ILS'en for bane 11. Dagens eneste "visuelle" innflygning ble gjennomført da sikten var 9999+, eller 10SM som det heter der borte. Her var det bare å tømme av småtrøtte passasjerer, for å ta opp ett nytt last som skulle videre til Sitka, mesteparten skulle bli med videre til Ketchikan for "morgenflyet" til Seattle. Solen var ennå ikke kommet over horisonten da vi løftet hjulene våre fra Yakutat med 120 passasjerer ombord. Vi klatret raskt til FL390 som ble vår cruice level på denne leg'en. Værutsiktene for Sitka var ikke spessielt gode, nå var det meldt 5SM (8km) sikt og OVC012, i tilegg til en sørøstlig vind på 19kts, gusting 26! Med tanke på at Sitka kun har LZZ (lociliser) ble dette en utfordring, minima for Sitka er 4SM (6,5km) og DH ligger på 400'. Synes det var urovekkende dårlig sikt, da jeg på 430' får øye på rullebanen! Det viste seg i ettertid at været hadde blitt dårligere, helt nede i 3SM (4,8km) hadde det blitt, altså under minima! Vel, her var det bare å kaste av passasjerene som skulle av, å fly videre, var meldt ennå dårligere sikt om ikke lenge, da under minima for avgang. Åjada, nå er sikten på Sitka 1 3/4SM med +RA BR OVC006! Swosh så var vi avgårde i retning Ketchikan, heller ikke her var det meldt spessielt godt vær, 4SM med samme vind som Sitka, heldigvis har denne flyplassen ILS! Men, hva hjelper det når ATC (VATSIM) nesten sender deg inn i ett fjell, ja for fjellene her ligger bratte og høye, helt opp til 4500-6000ft! Med en unnamanøver i den dårlige sikten var vi etablert på ILSen. Dog, selv om det er ILS er ikke dette en lett innflygning i den forstand. DH er på 1000ft, og med OVC012 og 4SM sikt kan dette bli spennende! Det går bra, ved passering av 1000ft ser jeg rullebanelysene der framme, phew! Vi slapp å fly til Juneau i dag. Takk for turen! Siter
Andreas F. Tollefsen Skrevet 12. oktober 2008 Skrevet 12. oktober 2008 Alaska Virtual er en del av Simairline. http://www.simairline.net/alaska/ Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.