Gå til innhold

Analog brumlebass.


Anbefalte innlegg

  • Premium Medlem

[size:14pt]A2A Stratocruiser [/size] går sin seiersgang blant nostalgikere og flyhistorisk interesserte. Uansett interesse, dette må være noe av det morsomste man kan fly i FSX, og jeg må innrømme at denne giganten har tatt mye av tiden min i det siste. En ting er å få den i luften, en annen ting er å holde den der uten å ødelegge kostbare stjernemotorer. Belønningen er ikke bare applausen etter landing, men også den fantastiske musikken som strømmer ut av de fire motorene underveis. Jeg har faktisk begynt å forlenge flyturene mer enn normalt, bare for å nyte nyansene fra motorlydene når jeg gjør bittesmå justeringer i manifoldtrykket eller turtallet. Men pass på, selv små tabber blir hardt straffet av det tunge beistet, og den er pokkern så vanskelig å godsnakke med etterpå.

us1.jpg

us1b.jpg

us2.jpg

us3.jpg

us4.jpg

us5.jpg

us6.jpg

us7.jpg

us8.jpg

us9.jpg

 

Siste bildet er fra en tur med turister som ønsket å se midnattsola i Finnmark. Vi endte med å kjøpe kongekrabber fra en forskremt sjarkfisker i Altafjorden.........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Jeg klikker snart....

Nydelig fly(eller?),

 

He hi ha ho, janeida, flyet er stygt som faenh, men det har scharmh :grin: . Merkelig valg av fly egentlig, tror nok det hadde vært langt mer populært med DC-7 eller lignende, men uansett er denne meeeeget klumpete berta morsom å fly på........

 

 

godt å se «propellposter» (det er liksom en egen sjarme ved slike.....)

 

Jatakk Gunnar, vi har nok havnet i "feil forum" på så mange måter. Her er det stort sett plastikk og digitale styringsmekanismer som dominerer, og pilotemner som ikke behøver å forstå det døyt om kjærtegning av stempelmotorer aerodynamiske mystifikasjoner :grin: .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

godt å se «propellposter» (det er liksom en egen sjarme ved slike.....)

 

Jatakk Gunnar' date=' vi har nok havnet i "feil forum" på så mange måter. Her er det stort sett plastikk og digitale styringsmekanismer som dominerer, og pilotemner som ikke behøver å forstå det døyt om kjærtegning av stempelmotorer aerodynamiske mystifikasjoner :grin: . [/quote']

Altså, denne røya er jo grusom, propeller er for båter, og stempelmotorer får jeg nok av i det virkelige liv. Så da er jeg vel på rett forum...? :grin:

 

MEN, må likevel si jeg syns det er veldig gøy å se noen slike fly som dette her, og den B17 GVDM postet nylig. Utrolig fine og detaljrike modeller, og gode bilder dere poster. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...