Premium Medlem Ernst K.Furuhatt Skrevet 13. september 2008 Premium Medlem Del Skrevet 13. september 2008 [size:14pt]A2A Stratocruiser [/size] går sin seiersgang blant nostalgikere og flyhistorisk interesserte. Uansett interesse, dette må være noe av det morsomste man kan fly i FSX, og jeg må innrømme at denne giganten har tatt mye av tiden min i det siste. En ting er å få den i luften, en annen ting er å holde den der uten å ødelegge kostbare stjernemotorer. Belønningen er ikke bare applausen etter landing, men også den fantastiske musikken som strømmer ut av de fire motorene underveis. Jeg har faktisk begynt å forlenge flyturene mer enn normalt, bare for å nyte nyansene fra motorlydene når jeg gjør bittesmå justeringer i manifoldtrykket eller turtallet. Men pass på, selv små tabber blir hardt straffet av det tunge beistet, og den er pokkern så vanskelig å godsnakke med etterpå. Siste bildet er fra en tur med turister som ønsket å se midnattsola i Finnmark. Vi endte med å kjøpe kongekrabber fra en forskremt sjarkfisker i Altafjorden......... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stian Rolandsen Skrevet 13. september 2008 Del Skrevet 13. september 2008 Jeg klikker snart.... Bare tenkte du ville vite det. Bildene er jo som vanlig fantastiske. Nydelig fly(eller?), ser i hvertfall bra ut i FS. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar van der Meeren Skrevet 13. september 2008 Del Skrevet 13. september 2008 ...og den er steike bra, men aldeles krevende å håndtere. (sikkert på tide å lese manualen, så jeg får den i luften uten å ha hjertet i halsen.... :eek:) Fin presentasjon igjen, Ernst - godt å se «propellposter» (det er liksom en egen sjarme ved slike.....) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Ernst K.Furuhatt Skrevet 13. september 2008 Forfatter Premium Medlem Del Skrevet 13. september 2008 Jeg klikker snart.... Nydelig fly(eller?), He hi ha ho, janeida, flyet er stygt som faenh, men det har scharmh :grin: . Merkelig valg av fly egentlig, tror nok det hadde vært langt mer populært med DC-7 eller lignende, men uansett er denne meeeeget klumpete berta morsom å fly på........ godt å se «propellposter» (det er liksom en egen sjarme ved slike.....) Jatakk Gunnar, vi har nok havnet i "feil forum" på så mange måter. Her er det stort sett plastikk og digitale styringsmekanismer som dominerer, og pilotemner som ikke behøver å forstå det døyt om kjærtegning av stempelmotorer aerodynamiske mystifikasjoner :grin: . Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kim Jørgen Brenna Skrevet 13. september 2008 Del Skrevet 13. september 2008 Jeg hadde tenkt til å skrive noe positivt her, men jeg blir jo bare mer og mer opphisset her. Så du får tilgi meg Ersnt! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Reid Ståle Klovning Skrevet 13. september 2008 Premium Medlem Del Skrevet 13. september 2008 Jøss Ernst! Lurer på hvor mange fly av årgang -40 til -70 åra du har på hardisken jeg?.....hehe Du imponerer og leverer som vanlig. Kjempe! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Kristiansen Skrevet 14. september 2008 Del Skrevet 14. september 2008 Reven gir seg aldri Litt av feit berte du farter rundt med(i).Slik du beskriver,så er du er vel helt utslitt etter en runde med henne.. :grin: :cool: Stjærneklare og flotte bilder! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Christian Paulsen Skrevet 14. september 2008 Del Skrevet 14. september 2008 godt å se «propellposter» (det er liksom en egen sjarme ved slike.....) Jatakk Gunnar' date=' vi har nok havnet i "feil forum" på så mange måter. Her er det stort sett plastikk og digitale styringsmekanismer som dominerer, og pilotemner som ikke behøver å forstå det døyt om kjærtegning av stempelmotorer aerodynamiske mystifikasjoner :grin: . [/quote'] Altså, denne røya er jo grusom, propeller er for båter, og stempelmotorer får jeg nok av i det virkelige liv. Så da er jeg vel på rett forum...? :grin: MEN, må likevel si jeg syns det er veldig gøy å se noen slike fly som dette her, og den B17 GVDM postet nylig. Utrolig fine og detaljrike modeller, og gode bilder dere poster. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TOS Skrevet 14. september 2008 Del Skrevet 14. september 2008 Ernst...kor mange damer har du eigentleg? Dette går over alle støvleskaft no. Må snart investere i FS X og litt nye gamle fly eg og trur eg hehe... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Ernst K.Furuhatt Skrevet 15. september 2008 Forfatter Premium Medlem Del Skrevet 15. september 2008 Jotakk, damer er det nok av :blush: , har jo både døtre, kjerring, ex-kjerring og det som verre er....... Men flyvning foregår for det meste på simulator, og der er det ett og annet jeg enda ikke har fått med meg :grin: . Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.