Gå til innhold

En gledens dag!


Odd-Henrik Aasen

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Takk skal dere ha! :)

 

Ja det er virkelig en god følelse. Til dere som holder på, er bare å glede seg og lykke til!

 

Det var fruens første tur i småfly. Hun var meget rolig (tror hun har overdrevet tro på mine ferdigheter ;) ) Nøt utsikten og flyturen. Vi begynte rolig, men økte på til noen 360'r over huset vårt med 30-45gr bank, avsluttet turen med 5 t/g. Ikke noe problem og hun har lyst å dra på flere og lengre turer. :)

 

Neste steget blir å etterhvert ta med barna opp en tur. Jeg kjenner jeg er litt ambivalent i forhold til det. Føler meg helt trygg der oppe og har egentlig ingen betenkeligheter så lenge været er fint, men det er jo tross alt barna mine, og psykologien teller jo også inn. Får få meg noen fler turer også får vi se. Noen som har noen kommentarer eller erfaringer rundt dette? Har ei jente på 2 1/2 og en gutt på 6. Begge er rimelig klare for å være med opp. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer Odd-Henrik

 

Hørtes kjekt ut.

Jeg er snart klar for solo-utsjekk selv :grin:

Har også 2 barn som er veldig klare på å være med opp i luften

når den tid kommer, men jeg er litt som deg litt usikker på dette....

Tror nok jeg kommer til å fly endel uten barna mine først, til jeg er

ganske så sikker på mine egne ferdigheter.

Enig med deg at det hadde vært fint å høre om det er noen andre som

har erfaringer rundt dette.

 

Lykke til med flyvingen fremover.

 

Mvh

Ove

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

 

En ferskings bekjennelser:

 

Hadde noen turer i helgen. Tok med meg en kollega opp på lørdags eftermiddag, og turen etter det sammen med min søster og mannen. Begge knall fine turer, godt vær og veldig fornøyde passasjerer.

 

På søndag hadde jeg med hele familien (kona og begge barna). Det blåste litt mer på søndag (8kt). Vi hadde en veldig fin tur, selv om det var lett turbulens til tider og måtte jobbe litt under finalen, som normalt er med litt vind. Ikke noe problem og ingen som ble redde. Har jo flydd uhorvelig mange landinger med akkurat samme forhold, så her var det bare å gjøre som jeg pleide.

 

Guttungen og Jentungen koste seg veldig og syntes dette var gøy. Jentungen sovnet etter ca 1/2 time :). Var nok duvingen og motorduren som gjorde susen. Hun som er minst satte jeg bak sammen med mor. Begge hadde fått egne headesett (for barn). Vi fløy i 55 minutter, og det virket som å være opp i mot grensen for hva guttungen syntes var ok. Å sitte stille mer enn en time for en 6 åring er jo mye (greit å vite for planlegging av turer).

 

Jeg tenker nå at det er greit å ikke ta med passasjerer som ikke er vant til å fly i små fly når det blåser noe særlig mer en 8kt. Det blir gjerne litt mer turbulens da og kan lett føles ubehagelig for de som ikke er vant til det.

 

Erfarer også noe jeg forsåvidt har blitt fortalt av F.I. at flyet oppfører seg litt anderledes, særlig under landing med høyere vekt en det jeg er vant til. Det er særlig flaringen som blir vesentlig kortere/raskere en det jeg er vandt til. Kan virke som det er greit å beholde bittelitt power noe lenger en jeg pleier for å få en litt mykere landing.

 

Jeg merker at jeg er mer "nærvøs" i forkant av flyvingen enn under selve flyvingen. Man tenker jo nøye igjennom hva man begir seg ut på før man skal fly. Dette bidrar vel bare positivt til at man forbereder seg godt tro jeg. Mens når vi har kommet inn i flyet, så er jeg hjemme og er helt komfortabel med situasjonen, selv med passasjerer.

 

Håper det var noen nyttige kommentarer for andre "ferske" piloter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...