Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
- Det er kapteinen som avgjer om vi kan lande eller ikkje, dessutan flyg vi med større fly enn det SAS gjer.

 

Om dette er riktig eller ikke, skal ikke jeg si så mye om. Men jeg synes uansett at hvis det faktisk er saken, er det bra at Norwegian ikke tar unødige kjangser og at kulturen innad selskapet er sånn at kapteinen ikke føler seg presset til å trosse egne meninger/erfaringer om vær og vind for å tjene penger til selskapet.

 

Flott at sikkerheten kommer i første rekke, synes jeg.

  • Svar 198
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive medlemmer

Skrevet

Hvilken statestikk har du set deg blind på nå da? Og et kurs i matte, inkludert statestikk burde du skaffe deg. Det er nok noe de som sender ut offesielle punklighets statestikk, inkludert kanseleringer ikke har fått med seg. Kanskje du kunne få jobb der, så kunne du lært de noe nytt.

Så kan jo du fortsette å fundere på dine matte kunskaper.

Så kan du jo også se at i desember ( kanskje en av de dårligste til SAS i år) med 21 kanseleringer hos SAS av 2732 planlagte, gir dette en regulariter på 99,2%. 0,3 dåligere en Norwegian. Alt for dårlig og under målet vi har satt oss. Alikevel har vi en punktlighet på 85,1 med snitt forsinkelse på 6 min. Det vil si at 407 av 2710 flyninger var forsinket. Du kan jo lese linja under, redd for å tråkke Norwegan fan`sen på tærne. Men 731 flighter av 2101 med snitt forsinkelse på 16 min?????????????? Da er du rimlelig mye dåliger.

Skrevet
Du kan jo lese linja under, redd for å tråkke Norwegan fan`sen på tærne. Men 731 flighter av 2101 med snitt forsinkelse på 16 min?????????????? Da er du rimlelig mye dåliger

 

Mine dyrebare 16 minutter er gjerne til salgs hvis man kan spare flere hundre kroner på flybilletten..

Skrevet

Denne tråden skulle vært slettet for lenge siden.Hva oppnåes her liksom.Og hva er vitsen.Bare tråden boikott skulle jo adrig fått lov å ligge her.

Og for å si det også så er jeg ikke tilhenger av noe flyselskap.

Rune

Skrevet

Jeg vet prisene er relativt like nå, det er jeg fullt klar over. Men svar meg helt ærlig. Dersom SAS fortsatt hadde hatt mer eller mindre monopol, hvordan hadde prisene sett ut da?

 

Bare innse det Tor, vinnerne av denne priskrigen er kundene. Jeg er verken SAS eller Norwegian patriot, jeg flyr det selskapet som er rimeligts og har de greieste avgangstidene. Alt etter hva som passer meg.

 

Denne diskusjonen burde blitt lagt død for lenge siden, for dette kommer ingen vei.

 

Godt nyttår forresten! :)

Skrevet

OK Tor. Tok utfordringa og sjekke enkeltreise Gardermoen-Bodø onsdag 20 Januar.

 

Norwegian skulle ha 379kr. Da har jeg valg en stykk innsjekket bagasje og reservert sete. (Ingen gebyr for kortbetaling er tatt med.)

 

SAS samme dag skulle ha 667kr. (Da er ikke servicehonoraret tatt med)

 

De flyr her nesten vinge mot vinge med 10 minutters mellomrom. Valgte første fly om morgenen.

 

Selv om jeg velger å kjøpe frokosten som Norwegian tilbyr vil SAS fortsatt bli vell 200kr dyrere.

 

Edit: La til et par opplysninger

Skrevet
Denne tråden skulle vært slettet for lenge siden.Hva oppnåes her liksom.Og hva er vitsen.Bare tråden boikott skulle jo adrig fått lov å ligge her.

 

Og for å si det også så er jeg ikke tilhenger av noe flyselskap.

Nja, jeg er ikke helt enig i det jeg altså. Jeg syns heller at sletting av tråder generelt er en uting, og hvis man ikke liker innholdet i en diskusjon så kan man bare avstå fra deltagelse. Tråden er såvidt jeg kan se spot on topic for Kaffekroken, selv om den provoserer mange. Det eneste som bør slettes er innlegg der forfatteren ikke klarer å styre sine følelser, med personangrep, ol.

 

Hvis hensikten med enhver tråd skal være at man avslutter med en fasit, og en løsning, ligger denne svært dårlig an, men hvis hensikten er diskusjon, er den av de bedre. Ca 186 innlegg, og åpnet ca 12700 ganger. La folk diskutere hva de vil sier jeg, men noen ganger kan det vel hende det er lurt å ta en liten time-out før man poster. :)

Skrevet

Ooops.... kan inte se några personangrepp (om det var mig du menade) men ber isåfall om ursäkt. Jag har ju fått "svaret" på mysteriet någon sida tidigare här i tråden, VARFÖR är Norwegian försenat från OSL när inte SAS är det, på samma sträcka?!

 

Flög hem med NAX idag och var 1h 5min försenat från OSL till ARN. :(

Skrevet

Skulle ikke du boikotte Norwegian? :grin:

 

Sorry, klarte ikke å dy meg...

 

Litt offtopic:

Har ikke flydd med Norwegian enda, men det skal jeg prøve ved første annledning. De turene jeg har hatt med SAS har ikke vert imponerende. Eneste jeg er bekymret for er knyttneve testen. Fløy med SK 737-700 til Djerba i høst og da satt jeg med kneet i stolen forran i 5 timer. Er vel kanskje verre med NAX som har flere stoler i tilsvarende flykropp(-300)?

 

 

JT :/

Skrevet
Timmy Brandt

Ooops.... kan inte se några personangrepp (om det var mig du menade) men ber isåfall om ursäkt.

Neida jeg tenkte ikke på deg Timmy. Det var ikke rettet til noen bestemt person, og var bare en kommentar vedrørende sletting av tråder generelt. :)

Skrevet

Jeg har fulgt med i denne tråden,uten å kommentere,det har vært nesten mange ganger,men:

Reiste ca. to turer i måneden fra midten av 80-tallet fram til 2002,i Norge og UK.Forholdsvis lite reising etter dette.Imidlertid har jeg hatt noen turer med Norwegian også.

Jeg har opplevd forsinkelser og kanselleringer,dårlig service/kundebehandling,og sittet i trange og ubekvemme seter.Men også det motsatte,stort sett er det veldig greit å reise med fly når alt går som det skal.Og hvilket flyselskap jeg reiser med betyr lite,når turen tar mellom 40 minutter og to timer.Innen Norge er alternativet toget,en buss,eller kjøre selv.Som tar mye lengre tid.Så jeg finner meg i ubehagelighetene en flyreise kan innebære fordi det varer så kort tid.Forsinkelser og kanselleringer er frustrerende,men "that's the name of the game".Og prisene:noen ganger er det billig,andre ganger svir det,og igjen:Noen ganger er SAS billig,andre ganger Norwegian,det handler om planlegging,tid og destinasjoner,og flaks og uflaks.Noen ganger spiller man på feil hest,og gremmer seg over det.Men andre ganger går det som smurt.

Hvilke forretningsideer som ligger bak det enkelte flyselskap interresser meg ikke.

Tilslutt vil jeg bare si at jeg håper SAS Norge klarer seg på en eller annen måte,vi trenger konkurransen mellom to store aktører i luften.Godt nyttår!

Skrevet
Tilslutt vil jeg bare si at jeg håper SAS Norge klarer seg på en eller annen måte,vi trenger konkurransen mellom to store aktører i luften.Godt nyttår!

 

Det er her vi har den røde tråden. Vi kan ikke lenger bare ha SAS eller bare Norwegian om SAS mot all fornuft skulle gå konkurs! Vi trenger begge, som hele tiden konkurrerer for å levere den beste tjenesten til lavest mulig pris. Bare på den måten kan vi slippe skyhøye monopolpriser.

 

Godt nytt år til deg og Jan Tore!

Skrevet

..... Tänkte kasta lite bensin på elden. :)

 

Bokade idag en flight till Hamburg via Köpenhamn från Stockholm med SAS.

Dubbelrum på Radisson SAS (BLU) och sedan Oslo - Stockholm med SAS. Skönt att man lägger 600kr extra på flygbiljetten och får lite service/punktlighet. ;)

 

Nu är det Fredag, whoho!

Skrevet

Blev sugen på att ta en sväng till Gjövik i helgen, Fredag 24 Sept - Söndag 26 sept.

 

Gjorde ett snabbt sök på www.mrjet.se

Norwegian - 1462sek

ARN kl0910 - OSL kl1010

OSL kl1230 - ARN kl1330

 

SAS - 2010sek

ARN kl1340 - OSL kl1435

OSL kl1200 - ARN kl1255

 

Tyvärr passar inte Norwegians tider där, så jag tittar på norwegian.se och sas.se

Norweigan - 2039sek (+bagage 120kr +betalning med kort 50kr) 2209sek

ARN kl1700 - OSL kl1800

OSL kl2130 - ARN kl2230

 

SAS - 3448sek

ARN kl1730 - OSL kl1830

OSL kl2120 - ARN kl2215

 

Så här kom ju Norwegian bra ut ur mitt lilla test. :)

Såg att dom även hade en flight som var OSLO-BERGEN,BERGEN-ARLANDA. Visste inte att dom flög direkt Bergen - Arlanda faktiskt. Hade varit intressant eftersom jag aldrig varit i Bergen.

 

 

Men, hur som helst så blev det ingen av dessa utan jag använde 12000 Eurobonuspoäng och betalade 305kr inkl kortbetalning & bagage för.

ARN kl1730 - OSL kl1830, SK885, B737

OSL kl1900 - CPH kl2010, SK463, A321

CPH kl2100 - ARN kl2210, SK414, MD8x

Gjest Egil Johnsen
Skrevet

Vel, prøvde meg som togpendler mellom Oslo og Røyken noen måneder. Her var det 45 minutter forsinkelser flere ganger i uka. En gang ble vi lempet av to stasjoner før Røyken. Toget giddet ikke kjøre lengre. Da var toget allerede 30 min. Forsinket. Vi sto ute i kuldegrader og snøkov i 30 minutter før det omsider kom en buss.

 

Man jobber så overtid for å spare inn litt tid, slik at man skal litt mer ut av fredagen, for så å tilbringe denne tiden frysende på en perrong.

 

Det endte med at jeg måtte lease en bil. Etter dette, så gidder jeg ikke å bry meg om et fly (som skal frakte meg hundrevis av mil) blir en time forsinket. Man venter i det minste i et oppvarmet rom. Har kjøpt meg en iPod, slik at jeg kan se en film eller to.

 

Det er jo selvfølgelig irriterende å vente, og er forsinkelsen så stor at man mister neste fly eller siste tog, så er det jo selvsagt ille. Men forsinkelser på 45 min gidder jeg ikke å irritere meg over, etter mine erfaringer med NSB.

 

Tidligere togpendler

Egil Johnsen

 

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Opprett ny...