Gjest Emil-André Gundersen Skrevet 18. juni 2008 Skrevet 18. juni 2008 halo, har funnet et den moddeler til FS9 og ble derfor litt nyskjerrig på hvilken russiske fly som blir brukt den dag i dag ? Siter
Vidar Solheim Skrevet 18. juni 2008 Skrevet 18. juni 2008 Ilyushin IL-96, Tupolev TU-154M og Antonov An-26 er vel noen som blir brukt mye i kommersiel trafikk. Siter
Petter Aspelund Skrevet 18. juni 2008 Skrevet 18. juni 2008 Kan også legge til Tupolev Tu-134 og Yakovlev YK40 og YK42 Edit: Glemte Antonov AN72 og AN74 Siter
Magne Egil Heitmann Skrevet 18. juni 2008 Skrevet 18. juni 2008 Ilyushin IL-96' date=' Tupolev TU-154M og Antonov An-26 er vel noen som blirbrukt mye i kommersiel trafikk. [/quote'] Antonov 26 blir riktignok brukt mye i kommersiell trafikk, men det er en frakter. Det spørres om russiske passasjerfly som brukes i dag og Antonov An-24 er ennå mye i bruk. Aeroflot-Nord flyr 4 ganger i uken ruten Arkhangelsk-Murmansk-Tromsø. Denne ruten feirer sitt 15 års jubileum i år, de første årene ble ruten fløyet med Tupolev Tu-134. Siter
Johan Clausen Skrevet 19. juni 2008 Skrevet 19. juni 2008 Antonov 124 og 225. Ikke så mange lavet, men det er nogle mye effektive fly. Siter
Magnus Wiik Skrevet 19. juni 2008 Skrevet 19. juni 2008 I ei av Jane's-bøkene mine står ihvertfall 124-en (224 finnes ikke ) oppført med passasjerkapasitet. Siter
Erlend Andrè Larssen Skrevet 19. juni 2008 Skrevet 19. juni 2008 Hehe, øl gjør sitt med hukommelsen Siter
Petter Aspelund Skrevet 19. juni 2008 Skrevet 19. juni 2008 Ilyushin IL-96' date=' Tupolev TU-154M og Antonov An-26 er vel noen som blirbrukt mye i kommersiel trafikk. [/quote'] Antonov 26 blir riktignok brukt mye i kommersiell trafikk, men det er en frakter. Det spørres om russiske passasjerfly som brukes i dag og Antonov An-24 er ennå mye i bruk. Antonov 24 og 26 er jo i utgangspunktet samme fly, bare at 26'en har en cargoluke bak om jeg husker riktig. Hos oss flyr det daglig 3-4 An26'er med passasjerer, så selv om disse i utgangspunktet er fraktere, så finnes de også i passasjerutgave. Har også hatt en Ilyushin IL86 på besøk for et par år siden med passasjerer, om denne flyr fremdeles vet jeg ikke... Og angående An124 og 225, disse brukes ikke som passasjerfly idag, er mulig det har på spesielle oppdrag være passasjerer i 124'en, men disse er avgjort ikke passasjerfy Siter
Clamer F. Meltzer Skrevet 19. juni 2008 Skrevet 19. juni 2008 Har også hatt en Ilyushin IL86 på besøk for et par år siden med passasjerer' date=' om denne flyr fremdeles vet jeg ikke... [/quote'] Så Il86 som turistbomber i april og regner med at det ikke har forandret seg siden dengang. Siter
Magne Egil Heitmann Skrevet 19. juni 2008 Skrevet 19. juni 2008 Her et bilde av en Antonov An-24RV som tar av fra Tromsø Lufthavn 30/5-2008. [/img] Siter
Nikita Litvinenko Skrevet 19. juni 2008 Skrevet 19. juni 2008 Kan også legge til Il-62M, selv om det blir mindre og mindre av dem. Tu-154M bærer fremdeles den største andelen av passasjertraffiken. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.