Gå til innhold

Kortbanepionèren.


Anbefalte innlegg

  • Premium Medlem

I 1967 startet byggingen av kortbanenettet langs norskekysten. Widerøes Flyveselskap var med i planleggingen av de 800m korte rullebanene, som alle ble spesialtilpasset den nyinnkjøpte Twin Otteren. Den aller første "Lille grønne" var registrert LN-LMN og begynte flyvningen på "Helgelandsruta" i 1968. I dag kan denne Twin Otteren beundres på nært hold på Flymusèet i Bodø. Og takket være Pasi Jorgensens glimrende repaint kan vi til og med fly Twotteren i virtuel utgave i FSX. Det forutsettes selvsagt at man også har Aerosoft Twin Otter innstallert. Jeg skrudde klokka tilbake til våren 1968, og tok ruta fra Brønnøysund via Sandnessjøen til Mo i Rana.

 

mn1.jpg

mn2.jpg

mn3.jpg

mn4.jpg

mn5.jpg

mn6.jpg

mn7.jpg

mn8.jpg

mn9.jpg

mn10.jpg

mn11.jpg

 

Hvis noen fremdeles nøler med å fly i FSX, burde denne Twotteren være god nok grunn til å prøve på nytt. Den flyr meget realistisk, er utrolig snill med frames og lydkvaliteten er av den aller beste sorten. Ja, det er nesten som det følger med autentisk lukt også.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eivind Oterhals

Hei!

 

Dette var nydelige bilder fra deg Ernst! :) Hvilket vann er det du har? det så, så realistisk ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Takker :D , jeg bruker Flight Environment X til himmel, skyer og hav, det beste addon for grafikkforbedring av været, uten tap av frames :) . Til havet bruker jeg temaet "Cold Scandinavian", som jeg synes gir de mest riktige fargene for våre arktiske strøk i forhold til årstidene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Takker for hyggelige reaksjoner, tårer, snørr og gørr :grin: .

 

Forøvrig ser jeg at Wideroes hadde gjort litt forskning og var før ALLE andre i verden med mobiltelefoner som er mulig å putte i lommen!

 

.....oooops, her må vi sende en krisemelding til Pasi, om å bytte ut mobilen med en gammel VHF-sender, àla de som er ombord i gammelsjarken :grin: .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ernst.... du skulle nesten hatt juling. Fekk storklump i halsen no. Sat og høyrde på Halvdan Sivertsen sin "Sommerfuggel i Vinterland" på radioen samtidig som eg såg på desse bileta. Og eg drøymde meg heilt vekk. Attende til ei tid eg aldri fekk oppleve (fordømt at fatter var så treig på avtrekkaren :grin: )

 

Er nesten så eg vurderar å investere i FS X KUN pga denne maskina her. Dette var berre heilt supert og overlegent bra Ernst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Takkåtakkåtakk.

 

Nydelige bilder, men hvor er sør-vestkulingen og regnet?

 

.....hehe, i 68 var det bare solskinn, demonstrasjoner og invasjoner :grin: .

 

Er nesten så eg vurderar å investere i FS X KUN pga denne maskina her.

 

Ja søren også, du får neppe bedre unnskyldning for å investere i FSX !! Men hva har vel dèt å stille opp mot virkeligheten?? Du kan jo bare røske med deg noen elever, og dure avsted med både en og to motorer i den himmelretningen vi andre bare drømmer om :grin: . Dermed er også fatter`n din tilgitt, som lot deg ankomme på ei tid hvor flyskolene er nærmere enn vår fantasi kunne takle :cry: .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...