Gå til innhold

Norwegian Eagles - London, Heathrow søn 23 mars!


Ivar Skaugstad

Anbefalte innlegg

--------------------------------------------------------------------------------

Norwegian_eagles_small.jpg

--------------------------------------------------------------------------------

 

[color:#FF0000] VIKTIG! Les all informasjon nedenfor![/color]

 

Hei igjen kapteiner! Da var det igjen klart for en søndagstur med Norwegian Eagles. Denne gangen under ett annet tema, Europas travleste flyplasser.

 

Denne søndags destinasjon er valgt til London, Heathrow (EGLL). Siden flighten fra Charles de Gaulle er relativt kort, vil vi fortsette videre til Gardermoen etter en kort ground stop i London.

Det er blitt gjort noen endringer på våre prossedyrer som jeg håper blir godt mottatt.

 

SLOT TIDER: For å gjøre jobben til ATC litt enklere har vi nå innført slot tider. En slot tid er det tidspunktet hvor en gitt flymaskin er forventet å ta av fra den aktuelle rullebanen. F.eks, har du fått utdelt slot tid til 18:05 skal du da være klar til å trykke på TO/GA knappen når klokken er slagen. Dette betyr med andre ord at pilotene selv må gjøre en beregning på hvor lang tid de bruker på å taxe bort til rullebanen i bruk, med forbehold om vær go trafikk. På Gardermoen er denne tiden ca. 10 minutter fra du har fått taxeklarering. Hendelser kan oppstå, derfor har man også litt slingringsmonn på +/- 5 minutter på hver side av slot tiden. Derimot, blir du så forsinket at du ligger mer enn 30 minutter etter gitt slot tid, så mister du "plassen din" og må søke om ny slot tid til ATC. Dette vil si at du blir plassert inn hvor det passer iht. annen trafikk. VIKTIG: Innhenting av klarering skjer ca. 10 minutter før pushback! . På denne måten slipper vi at alle snakker i munnen på hverandre.

 

For at vi skal kunne gi hver enkelt fly en slot tid er vi avhengige av å vite hvem som ønsker å bli med. Her gjelder førstemann til mølla prinsippet, hvis du VET at du skal bli med, skriv en post nedenfor her som inneholder Callsign og flytype. Til dere som ikke er helt sikre på om dere har anledning til å bli med, hvis dere ikke har meldt inn deres callsign og flytype 24 timer før avreise får dere ikke utdelt noen slot tid, og må belage dere på å ta av etter de som har fått utdelt en slik, så fram til at et fly melder forfall etc.

 

I tillegg til slot tiden dere får utdelt, vil dere også få en gate av oss, basert på flytypen du flyr.

 

-----------------------------------------

heathrow00.jpg

-----------------------------------------

 

Orgin: Paris, Charles de Gaulle (LFPG)

Destination: London, Heathrow (EGLL)

 

Departure time: 18:00 UTC / 19:00 Local Time (may warry due to slot times)

Enroute time: 0h 45min

Arrival time: 18:45 UTC / 18:45 Local Time (may warry due to slot times)

 

Route: OPALE UT425 ABUDA UT426 DIMAL UT420 ALESO DCT TIGER DCT BIG

Distance: 186 NM

 

------------------------------------------------------

 

Charts LFPG: http://ivao.klaeuserich.net/charts/LFPG.pdf

Scenery LFPG (payware): http://secure.simmarket.com/product_info.php?products_id=1323

Din slot tid og gate LFPG: http://www.home.no/icskaug/GATESLOT.txt'>http://www.home.no/icskaug/GATESLOT.txt (oppdatert fortløpende)

 

Charts EGLL (gratis registrering): http://www.ais.org.uk/aes/login.jsp;WLSSecurityAesSessionCookie=R2KHELODW6c9dQakhJFAHqKQEAQpK7Kl90NnRuu3UHbZsPNLhMtL!-3281914411205553566!172422922!80!7002

Scenery EGLL (payware: http://secure.simmarket.com/product_info.php?products_id=2565

Din slot tid og gate EGLL: http://www.home.no/icskaug/GATESLOT.txt (oppdatert fortløpende)

 

---------------------------------------------------------

 

Orgin: London, Heathrow (EGLL)

Destination: Oslo, Gardermoen (ENGM)

 

Departure time: 19:15 UTC / 19:15 Local Time (May warry due to slot times)

Enroute time: 1h 45min

Arrival time: 21:00 UTC / 22:00 Local Time (May warry due to slot times)

 

Route: BPK UM185 CLN UL620 ARTOV UM604 DANKO UT402 TOR

Distance: 620

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Artig å se så mange påmeldte! :grin: Blir nok en knall tur dette, uten tvil! :cool:

 

Jeg er for øyeblikket i Trondheim, men skal reise hjem til Kongsberg i morgen. Desverre er det en liten sannsynlighet for at jeg er uten internett når vi ankommer vår leilighet i Kongsberg, og hvis de vi leier til er på påskjefjellet, vil jeg ikke få noen internett tilgang før mandags kveld!

 

Derfor, hvis dere ikke hører noe mer fra meg så vet dere hvorfor. Hvis jeg derimot har nett når jeg kommer hjem vil jeg legge ut slot tider etc. iløpet av lørdags kveld. Siste frist for å få slot tid er 24 timer før avreise, altså kl. 19:00 lokal tid på lørdag! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

----------------------- PÅMELDING SLUTT! -------------------------

 

Hvis det fortsatt er noen som ønsker å bli med, KOM IGJEN!

 

Det er ikke noe krav om at kun påmeldte har mulighet for å bli med, fritt spillerom! Dog, jeg må igjen få understreke at dere bør da hensyn til andre flymaskiner og ha de gitte slot tidene i bakhodet når dere ferdes på flyplassen. Ikke press dere fram, det er plass nok til alle! :)

 

Vil iløpet av kvelden, evt. morgen formiddag sette opp slot tidene til de som har meldt seg på.

 

For øyeblikket har jeg internett her hjemme, så det ser lyst ut for morgendagens flight, jeg gleder meg virkelig! :grin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk beskjed fra Paris om at de ikke kunne love noen bemanning pga. helligdag etc. Vi har ikke fått noe svar fra VACC UK, men hvis ikke alle briter har dratt på påskeferie regner jeg med at vi får selskap av en trivelig kar ved vår ankomst på Heathrow.

 

I tillegg har vi fått god hjelp fra våre trofaste landsmenn, som vil bemanne Gardermoen!

 

Vi må også huske at det ikke er å skaffe ATC som er vår jobb i Norwegian Eagles, men heller ett lite krydderkorn ekstra på vår flotte tur! :grin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morro, morro, morro, fikk med meg første legg LFPG-EGLL, samt depart EGLL 27L

 

Tror det gikk en kule varmt for EGLL APP når han la oss alle på Bigg HOLD :)

fikk nesten 25 min med hold der.

 

Ser at jeg kangodt forbrede meg enda litt bedre når man plutselig får en drøss med kommandoer på en av Europas travleste flyplasser....puh

 

takk for en fin tur

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for turen.Synd at bare 3 stk inkl meg selv dro fra EGLL til ENGM.Takk til dere ATC.Litt tøft og arrangere denne turen mitt i påska.Men morro er det og fly uansett!!.ATC dekning i France var som forventet...O.Og Heathrow director var alene stakkars,og var rimelig svett,og satte ørnene på hold ved gode gamle Biggin Hill.Men vi alle fikk lande til slutt.

 

Så var turen kommet for og fly EGLL-ENGM.Da vi kom oss i lufta,bestemte London ctr,for og gi seg desverre.(er alltid morro og få nye hdg og alt,fra atc ut av London,utenom Sid èn)

 

Så kom det flate land,som det er så deijjlig og være Norsk i.Der var Copenhagen controll på.

 

Ble tatt fint ned av Oslo appr,som perler på en snor,så det ut som på min TCAS :grin:

 

så ett lite bilde av oss på gate,ENGM.

 

24marsengmgi6.jpg

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for turen til de som var med. Litt redusert på hjemveien ,men vi tre hadde uansett en fin tur,

og ble bemøtt av to etterslepere som fløy fra CPH så litt trafikk ble det jo alikevel.

Atc er også trofast og stiller her hjemme,toppers! :)

Jeg slenger noen bilder fra turen i screenshotsforumet.

Forresten ja,Heathrow Director var litt svett tror jeg,

Han sendte meg i feil retning etter BIG og spurte hva jeg drev med,

før han fant ut at han hadde sendt meg dit,

men han var jo franskmann så ikke så overraskende. :grin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann gutter!

 

Godt å se at det ble tur på dere, selv har jeg nettopp fått tilbake internett tilgangen, og skal legge ut på en liten tur nå. Ble passe rød i toppen da nettet falt ut bare timer før avgang! Gleder meg uansett til neste tur, og håper at like mange ivrige og lystige piloter blir med! Vi sees! :grin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...