Hans Fredrik Sunde Skrevet 4. februar 2008 Del Skrevet 4. februar 2008 Hei Hadde det ikke vært en ide å arrangere spottesamling på et par norske flyplasser i sommerferien en gang? Møte på feks GM kl. 8 ved terminalen, og forflytte oss litt rundt på flyplassen ettersom timene går. evt. ha med grill og pølser. Bare tenker litt høyt jeg, men det kunne vært interesant å møte andre flyveintereserte (ingen andre på Skolen min, nemlig) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eirik - C Varvik Skrevet 4. februar 2008 Del Skrevet 4. februar 2008 Hei Hadde det ikke vært en ide å arrangere spottesamling på et par norske flyplasser i sommerferien en gang? Møte på feks GM kl. 8 ved terminalen' date=' og forflytte oss litt rundt på flyplassen ettersom timene går. evt. ha med grill og pølser. Bare tenker litt høyt jeg, men det kunne vært interesant å møte andre flyveintereserte (ingen andre på Skolen min, nemlig) [/quote'] Høres jo ut som en god ide spør du meg. Nå kan ikke jeg være med, men er jo en kjempe sak om flere ønsker å være med på dette. Ingenting slår det å få sett litt fly, og tatt noen bilder ivertfall ikke når man kan grille litt god mat å bare nyte sommeren! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sindre Holberg Skrevet 4. februar 2008 Del Skrevet 4. februar 2008 Jeg er helt enig! Det må jo være marked for dette?!? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eirik - C Varvik Skrevet 4. februar 2008 Del Skrevet 4. februar 2008 Jeg er helt enig! Det må jo være marked for dette?!? Ja, var jo akkurat dette jeg også mente. Er jo nødt til å være ypperlig. Om man får samlet de som ønsker å finne gode spotteplasser, og de som er litt mer erfarne spottere som kan "gudide" alle gjennom gode spotte plasser. Er rart om det ikke er stor interresse for noe som dette. Jeg har ikke hørt/lest/Sett at noe slikt som dette har vært gjennomført før? Ivertfall ikke i regi av noen her inne, eller tar jeg feil? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Audun Braastad Skrevet 4. februar 2008 Del Skrevet 4. februar 2008 God idé Hans Fredrik! Håper vi kan få til dette Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas F Berger Skrevet 4. februar 2008 Del Skrevet 4. februar 2008 Dette var en god idé! Bare det ikke blir de 3 første ukene i sommerferien :grin: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars B. Frostad Skrevet 4. februar 2008 Del Skrevet 4. februar 2008 Ja det var vel flere av oss her inne, som egentlig skulle møtes en dag nå på sommeren. Men så ble det ikke noe av, siden det ikke passet for flere etterhvert. Men å innføre ett par "årlige" spotter-treff for FS.no-medlemmer, synes jeg kunne vært en fin-fin tradisjon? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Terje Aalrust Skrevet 4. februar 2008 Del Skrevet 4. februar 2008 Bra initiativ og godt forslag! Hadde vært gøy det, enda fetere hadde det vært om det ble lagt til en dag det skjer noe spesielt. Noen som vet om noe annerledes, stort eller whatever som skjer til sommeren? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vegard Mardahl Skrevet 4. februar 2008 Del Skrevet 4. februar 2008 Kunne det ikke gått an å hatt det for eksempel i vinteferien som er på vei ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Filip Gundersen Skrevet 4. februar 2008 Del Skrevet 4. februar 2008 Det hadde vært utrolig kult!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hans Fredrik Sunde Skrevet 4. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2008 Var på OSL i helgen(lør). mye gåing i løs-snø... Om vi var mange, så blir det nok litt enklere, men uansett... for dem som lurte: http://flytider.osl.no/ Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hans Fredrik Sunde Skrevet 29. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 29. februar 2008 Hva sier dere til spottesamling på OSL Lørdag èn uke etter skoleslutt Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Per-kristian Jensen Skrevet 29. februar 2008 Del Skrevet 29. februar 2008 Hmmm Køben eller Oslo, Køben eller Oslo Hadde egentlig tenkt på å dra til København på spottetur i sommer, men får se om det blir Oslo heller... Hadde vært så mye enklere hvis jeg hadde bodd nermere... Men uansett så burde dere vel prøve å legge dette til den dagen som det er mest "inntresange" fly. Tenker da på Korean, PIA osv. Forresten, er det klokken 8 på morgen eller kvelden det er snakk om? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Karl Mathias Moberg Skrevet 29. februar 2008 Del Skrevet 29. februar 2008 Eller hva med London? Jeg er med på en felles spottetur til London ihvertfall, er ikke veldig dyrt heller! Mathias Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alexander Storvig Skrevet 29. februar 2008 Del Skrevet 29. februar 2008 Hva med Alicante? Da blir jeg med... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Karl Mathias Moberg Skrevet 29. februar 2008 Del Skrevet 29. februar 2008 Men jeg var serriøs med London! Det er konstant mer interresang traffikk der, og koster 1600kr med SAS tur/retur fra OSL. Mathias Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hans Fredrik Sunde Skrevet 29. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 29. februar 2008 Kl. 8 var bare et eksempel, Jeg har tenkt til å dra med den første bussen (kl. ti på 4/5) til GM (57min fr/ Kolbotnkrysset med expressen) på en lørdag (både PIA og KAC) og bli der ganske lenge (ca.18). Kan jo evt. møte noen andre utpå dagen da ...Må nok spare litt til London Tur (er bare 14 1/2) :confused:Kanskje der er billigere med Norwegian til Stansted/Gatwick så ta Underground En ting til, "GM er lite tilgjengelig for meg," "Hva med London" :crazy: SITAT: ...Må nok spare litt til London Tur (er bare 14 1/2) :confused:Kanskje der er billigere med Norwegian til Stansted/Gatwick så ta Underground Men om jeg for mer enn 5 i snitt til Sommer'n spanderer Mor Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars B. Frostad Skrevet 29. februar 2008 Del Skrevet 29. februar 2008 Her er en rask oversikt jeg laget til noen andre, som vurderte spotte-tur til London: Norwegian (flyr kun til Gatwick og Stansted - IKKE Heathrow) OSL-LGW: Fra Kr: 298.- LGW-OSL: Fra Kr: 314.- Altså Kr: 612.- tur-retur, men disse billettene er i et begrenset antall - jo før du bestiller, høyere sjanse er det for at du kan få tak på disse. Ellers er det plenty med billetter i disse prisklassene: 403 / 489 = Totalt Kr: 892.- tur-retur så med mindre du bestiller kun kort tid før avreise, burde det være enkelt å finne prisen til under Kr: 900.- tur-retur med Norwegian. Sterling: (flyr kun til LGW: Gatwick fra Oslo) OSL-LGW: Fra Kr: 189.- LGW-OSL: Fra Kr: 549.- De dumper prisene ganske bra innimellom, så det er fullt mulig å reise til Kr: 43.- på div. avganger - men dette er uten skatt og avgifter - så minstepris blir uansett Kr: 189.- som ovenfor. Totalpris tur-retur: 738.- SAS: (flyr direkte til LHR: London Heathrow!) OSL-LHR: Fra Kr: 700.- LHR-OSL: Fra Kr: 650.- Tur-retur blir da Kr: 1,350.- Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Edvardsen Skrevet 29. februar 2008 Del Skrevet 29. februar 2008 Om man først skal til utlandet må det jo være langt mer spennende å f.eks legge turen innom Farnborough enn å se på luftbusser som putrer ut og inn av Heathrow... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.