Andreas Grindvoll Skrevet 14. januar 2008 Skrevet 14. januar 2008 Hva med å legge ut ukentlige utfordringer i form av approacher og liknende som må løses i veldig dårlig sikt (Instrument)?. Gjennomføringen kan kanskje være slik at én kommer med forslag til en approach, flytype og vær, eller en annen prosedyre (SID/STAR/Approach/hel rute). Folk kan så prøve seg om de vil. Så kan en eller annen dreven pilot som har faktisk instrumentrating komme med et innlegg om hvordan han "flyr" approachen. Hensikten er å få til noe felles på forumet hvor folk har muligheten til å utvikle kjennskap eller kunnskap til flyging etter instrumentene [selv om sanseinntrykk som bevegelse forenkles bort]. Vet ikke om dettte vil bli noen suksess men jeg prøver i alle fall med en første IFR-challenge. Håper bare at noen med Instrument-Rating har tid og vilje til å komme med sin løsning, hvis ikke blir det ingen mulighet til å se hva man eventuelt gjør feil... Fly Localizer 27 approach på Skagen (ENSK). Kart finnes på www.ippc.no - AIS Publications - AIP Norway. Velg f.eks. Baron og vær "fogged in" eller minima om du stiller været nøyaktig på costum WX-settings. Siter
Ivar Skaugstad Skrevet 14. januar 2008 Skrevet 14. januar 2008 Bra tiltak Andreas! Jeg hiver meg på så snart jeg har simulatoren oppe å går! Kommentarer med hvordan jeg valgte å gjøre det, samt resultat ect. vil følge. Siter
TOS Skrevet 15. januar 2008 Skrevet 15. januar 2008 Når kan ein svare om korleis ein flyr ein slik approach? Siter
Arild Oldervoll Skrevet 15. januar 2008 Skrevet 15. januar 2008 Hvor kommer man fra og hva er klareringen du har fått? Siter
TOS Skrevet 15. januar 2008 Skrevet 15. januar 2008 Ja satt og tenkte på det samme som Arild eg også. Siter
Stian Rolandsen Skrevet 15. januar 2008 Skrevet 15. januar 2008 Fløy denne turen/approachen med active sky for noen uker siden da det blåste storm og det var tett snøkov. Eneste jeg kan si at det er litt av en utfordring, men verdt hvert eneste minutt i spenning når hjula treffer asfalten. Jeg fløy den approachen som starter med passering av SKG VOR...: http://www.ippc.no/norway_aip/current/AIP/AD/ENSK/EN_AD_2_ENSK_5-1_en.pdf Altså fra BDO over SKG, track R-046 fra SKG ut til DME 8, en god høyresving for så å følge LOC mot rwy. Siter
Andreas Grindvoll Skrevet 15. januar 2008 Forfatter Skrevet 15. januar 2008 Da jeg fløy denne på FS en gang i 2003 tok jeg av fra SKG og fløy nærmest som om jeg hadde foretatt en missed approach og endte opp på KG.' Glemte noe vesentlig ja og da er det bra at folk sier ifra slik at "ting går seg til" til neste gang! Foreslår at folk får legge ut forslag når de selv har gjennomført. Siter
Paul Thomas Kvam Skrevet 15. januar 2008 Skrevet 15. januar 2008 Dette synest jeg er ett flott tiltak. Med korrigeringer og forslag som Arild og Torstein nevner så vil jeg tro dette kan bli positive greier. Siter
Andreas Grindvoll Skrevet 16. januar 2008 Forfatter Skrevet 16. januar 2008 Da var den gjennomført for min del. Andre? Siter
Gert Andreas Barring Skrevet 16. januar 2008 Skrevet 16. januar 2008 Hva med River Visual Approach i Washington? http://www.myairplane.com/databases/approach/pdfs/00443RIVER_VIS19.PDF Siter
Andreas Grindvoll Skrevet 16. januar 2008 Forfatter Skrevet 16. januar 2008 Skulle vel ikke være mye til instrument-utfordring men hvorfor ikke Siter
Gert Andreas Barring Skrevet 17. januar 2008 Skrevet 17. januar 2008 Sant nok, men hvorfor ukens utfordring? Kan vi ikke bare ramse opp approacher vi liker selv? Siter
Andreas Grindvoll Skrevet 17. januar 2008 Forfatter Skrevet 17. januar 2008 Jeg antar det blir lettere å holde styr på disse utfordringene om de kan ligge i hver sin tråd og ikke komme i hytt og pine i samme tråd. Andre meninger her? Det er ikke ment som en utfordring (ala. Missions i FSX) men som en "øvelse" og målet er vel øking i nivået på instrumentflyging. Siter
Tom I. Berg Skrevet 17. januar 2008 Skrevet 17. januar 2008 Kom til å tenke på en tur jeg laget for endel år tilbake. Den ligger fortsatt her på flightsim, men kartene må lastes ned på nytt. litt justeringer på track er det sikkert også, men kan fint brukes ennå. http://www.flightsim.no/artikler/sk2303.html Faktisk straks 10 år siden den ble postet Siter
Paul Thomas Kvam Skrevet 17. januar 2008 Skrevet 17. januar 2008 Da var den gjennomført for min del. Andre? Har nå gjennomført denne. Jeg slet men kom meg til slutt velberget ned. :blush: Siter
Andreas Grindvoll Skrevet 18. januar 2008 Forfatter Skrevet 18. januar 2008 Etter å ha passert SKG og flydd outbound gikk jeg igjennom høyden (3200) og var helt nede på 3000ft før jeg så det På tide å se på approach'en to ganger før man begynner den og ikke lese uderveis? Siter
Paul Thomas Kvam Skrevet 18. januar 2008 Skrevet 18. januar 2008 Har fløyet approachen til SKG ett par ganger til nå under samme forhold med Beechcraft A36 Bonanza. Må konsentrere meg men svetter mindre. :grin: Siter
Hans Øyvind Lunde Skrevet 18. januar 2008 Skrevet 18. januar 2008 Husker jeg har slitt med informasjonene i FSX om denne flyplassen tidligere. Stiller in nav 1 på LOC til RW27 (109.5) der er headingen i FSX oppgitt å være 238!! Finner ut i AIP at den egentlig er 271.42. uansett får jeg ingen reaksjon når jeg burde krysset localiser. ?? Siter
Members Øyvin Sommer Skrevet 18. januar 2008 Members Skrevet 18. januar 2008 Det er fordi den LLZ app til bane 27 på ENSK er 30 grader offset og dermed skal headingen stilles til 237 grader. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.