Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva med å legge ut ukentlige utfordringer i form av approacher og liknende som må løses i veldig dårlig sikt (Instrument)?.

 

Gjennomføringen kan kanskje være slik at én kommer med forslag til en approach, flytype og vær, eller en annen prosedyre (SID/STAR/Approach/hel rute). Folk kan så prøve seg om de vil. Så kan en eller annen dreven pilot som har faktisk instrumentrating komme med et innlegg om hvordan han "flyr" approachen.

 

Hensikten er å få til noe felles på forumet hvor folk har muligheten til å utvikle kjennskap eller kunnskap til flyging etter instrumentene [selv om sanseinntrykk som bevegelse forenkles bort].

 

Vet ikke om dettte vil bli noen suksess men jeg prøver i alle fall med en første IFR-challenge. Håper bare at noen med Instrument-Rating har tid og vilje til å komme med sin løsning, hvis ikke blir det ingen mulighet til å se hva man eventuelt gjør feil... Fly Localizer 27 approach på Skagen (ENSK). Kart finnes på www.ippc.no - AIS Publications - AIP Norway. Velg f.eks. Baron og vær "fogged in" eller minima om du stiller været nøyaktig på costum WX-settings.

 

 

Skrevet

Fløy denne turen/approachen med active sky for noen uker siden da det blåste storm og det var tett snøkov. Eneste jeg kan si at det er litt av en utfordring, men verdt hvert eneste minutt i spenning når hjula treffer asfalten.

 

Jeg fløy den approachen som starter med passering av SKG VOR...:

 

http://www.ippc.no/norway_aip/current/AIP/AD/ENSK/EN_AD_2_ENSK_5-1_en.pdf

 

Altså fra BDO over SKG, track R-046 fra SKG ut til DME 8, en god høyresving for så å følge LOC mot rwy.

Skrevet

Da jeg fløy denne på FS en gang i 2003 tok jeg av fra SKG og fløy nærmest som om jeg hadde foretatt en missed approach og endte opp på KG.'

 

Glemte noe vesentlig ja og da er det bra at folk sier ifra slik at "ting går seg til" til neste gang! :)

 

Foreslår at folk får legge ut forslag når de selv har gjennomført.

Skrevet

Jeg antar det blir lettere å holde styr på disse utfordringene om de kan ligge i hver sin tråd og ikke komme i hytt og pine i samme tråd. Andre meninger her? Det er ikke ment som en utfordring (ala. Missions i FSX) men som en "øvelse" og målet er vel øking i nivået på instrumentflyging.

Skrevet

Husker jeg har slitt med informasjonene i FSX om denne flyplassen tidligere. Stiller in nav 1 på LOC til RW27 (109.5) der er headingen i FSX oppgitt å være 238!! Finner ut i AIP at den egentlig er 271.42. uansett får jeg ingen reaksjon når jeg burde krysset localiser. ??

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...